تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در نشست خبری عنوان کرد؛

۷۴۳ میلیارد تومان ارزش قراردادهای امضا شده در نمایشگاه نفت اهواز توسط شرکت اروندان

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با بیان اینکه توجه ویژه ای به دانش بنیان ها و شرکت های بومی داریم، گفت: امیدواریم با تلاش شرکت های دانش بنیان شاهد تولید بیشتر در صنعت نفت باشیم تا موتور محرک اقتصاد کشور نیز حرکت کند.
شرکت نفت و گاز اروندان
شرکت نفت و گاز اروندان
به گزارش نفت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، عبدالله عذاری اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان صبح امروز (۲۷ دی ماه 1402) در نشست خبری در روز پایانی نمایشگاه صنعت نفت خوزستان، اظهار کرد: در بحث بومی سازی در سال ۱۴۰۰ و قبل از آن تعداد تقاضای ارائه شده ۵۳ قلم بوده که حدود ۲۲ میلیارد تومان ارزش داشته است اما از سال ۱۴۰۱ به بعد در بحث ارجاع به واحد ساخت داخل ۸۱۱ قلم کالا به ارزش ۱۶۱ میلیارد تومان ارجاع داده شده است تا ساخت داخل انجام شود.

همچنین در بحث ارجاع به اداره خرید نیز حدود ۳۷ میلیارد تومان کالای ساخت داخل خریداری شده است و در این زمینه باید گفت حدود ۵ برابر نسبت به دوران قبل از سال ۱۴۰۱ در بحث خودکفایی، بومی سازی و ساخت داخل قدم برداشته ایم.
شرکت نفت و گاز اروندان
وی گفت: امسال در نمایشگاه صنعت نفت خوزستان تفاهم نامه ها و قراردادهای زیادی امضا و منعقد شده که مجموع ارزش قراردادها حدود ۷۴۳ میلیارد تومان بوده است که با بخش های مختلف از جمله دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان و... منعقد شده است.
 
عذاری اهوازی ادامه داد: در بحث افزایش تولید خوشبختانه ۱۰۱ درصد نسبت به برنامه مصوب پیشرفت داشته ایم و تولید به خوبی در مجموعه میادین تحت اختیار شرکت نفت و گاز اروندان در حال انجام است.
 
وی با بیان اینکه در بحث های محیط زیستی هم کارهای شایان توجهی شده است، افزود: در بحث محیط زیست اقداماتی از جمله بحث کاهش گاز مشعل در دارخوین انجام شده است. در این زمینه در گذشته حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون فوت مکعب گاز در این بخش سوخته می شد اما با اقداماتی که در دارخوین انجام شد اکنون حدود ۳ تا ۴ میلیون فوت مکعب گاز سوزانده می شود.
 
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان اذعان داشت: در بحث تولید بار اول ۶ پروژه انجام شده که در سطح وزارت نفت منجر به انعقاد قرارداد شده است که از مجموع این پروژه ۴ طرح مربوط به شرکت اروندان بوده است.
 
عذاری اهوازی عنوان کرد: در بحث مسئولیت های اجتماعی اقدامات بسیاری در بحث ساخت مدرسه و تعمیرات مدارس در حوزه دشت آزادگان و دارخوین و خرمشهر انجام شده است. در بحث آبرسانی به شهرها و روستاها در خشکسالی تابستان و ایام اربعین و همچنین راهیان نور خدمات بسیار خوبی ارایه شده است.
 
وی با اشاره به اهمیت زنجیره ارزش در صنعت نفت ادامه داد: این نمایشگاه فرصتی ایجاد کرد که زنجیره ارزش در صنعت نفت تکمیل شود و همه واحدها در تعامل با یکدگیر بتوانند اقدامات و هماهنگی هایی داشته باشند که در نهایت منجر به تکمیل زنجیره ارزش شود.
 
عذاری اهوازی تصریح کرد: در هویزه قراردادی ۷۳ میلیون دلاری با هلدینگ خلیج فارس داریم که در بحث جمع آوری گازهای همراه است و بیش از ۱۰۰ فوت مکعب از گازهای همراه در ان جی ال ۳۲۰۰ تبدیل به محصول می شود و به تکمیل زنجیره ارزش کمک بسیار خوبی می کند.
 
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: توجه ویژه ای به دانش بنیان ها و شرکت های بومی داریم و در تلاش هستیم تا از ظرفیت این بخش ها بهره مند شویم. امیدواریم با تلاش دانش بنیان ها شاهد تولید بیشتر در صنعت نفت باشیم تا موتور محرک اقتصاد کشور نیز حرکت کند.
 
وی در خصوص توسعه میدان نفتی سهراب و مباحث مربوط به بحث های زیست محیطی این میدان اضافه کرد: میدان نفتی سهراب تولیدی شده است و خط لوله آن نیز به زودی تکمیل می شود اما به صورت همزمان بحث های فنی و زیست محیطی آن با سازمان محیط زیست دنبال می شود. در این زمینه شرکت نفت قصد ندارد با کشیدن خط لوله محیط زیست را تخریب کند و تلاش خواهیم با استفاده از لوله های (آر تی پی) که بسیار گران هستند به محیط زیست آسیب نزنیم.
 
عذاری اهوازی اذعان داشت: در این خصوص بحث های مطرح شده درباره خشک شدن هورالعظیم هیچ ربطی به شرکت نفت ندارد و باید گفت اصلا چنین چیزی نیست و بحث سدهای بالا دستی و خشکسالی در عراق باعث خشکی هورالعظیم شده است.
 
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با بیان اینکه توسعه فاز سوم میدان دارخوین در دستور کار است تا بتوانیم تولید بیشتری از این میدان داشته باشیم، گفت: چاه های اروندان دارای بالاترین تکنولوژی هستند و از این رو شاهد ضریب ایمنی بالا در چاه ها هستیم. همچنین به دنبال هوشمندسازی چاه های نفتی اروندان و در حال عقد قرارداد در این زمینه هستیم.
 
عذاری اهوازی در پایان با اشاره به اینکه ۸۶ درصد از میادین مشترک در غرب کارون است، افزود: در بحث میادین کشف شده جدید به توسعه نرسیده ایم و فقط توسعه این میادین در برنامه هستند البته میادین سپهر و جفیر تولیدی شده و در مرحله افزایش تولید در این میادین هستیم.
https://naftonline.ir/news/29405/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0