تاریخ انتشارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
 سفر با اتوبوس یکی از روشهای به‌صرفه در سفر زمینی است. افراد زیادی هستند که فواصل بین شهری را با اتوبوس‌های VIP یا معمولی سفر می‌کنند.
رزرو بلیط اتوبوس علی‌بابا
رزرو بلیط اتوبوس علی‌بابا
 سفر با اتوبوس یکی از روشهای به‌صرفه در سفر زمینی است. افراد زیادی هستند که فواصل بین شهری را با اتوبوس‌های VIP یا معمولی سفر می‌کنند. یکی از مهم‌ترین بخش‌های شروع یک سفر تهیه بلیط است. امروزه تهیه آنلاین بلیط بسیار رایج است. به‌طوری که نه فقط بلیط‌های هواپیما یا قطار را بلکه بلیط اتوبوس را نیز می‌توانید به‌صورت اینترنتی بخرید یا حتی برای زمان خاصی رزرو کنید. شاید درحال حاضر آشنایی کامل با سیستم خرید بلیط اتوبوس به شکل آنلاین را نداشته باشید. جای نگرانی نیست چون مراحل بسیار ساده‌ای در انتظار شما است. کافی است پیش از ورود به سایت بلیط اتوبوس نگاهی به توضیحات زیر بیاندازید.

رزرو بلیط اتوبوس

ممکن است بخواهید در تاریخ مشخصی سفر خود را انجام دهید. برای این کار می‌توانید به سادگی به بخش رزرو بلیط در سایت بروید و بلیط یا بلیط‌های خود را برای تاریخی که مورد نظرتان است رزرو کنید. با این کار خیالتان از بابت زمان سفر راحت خواهد بود.

مراحل رزرو بلیط اتوبوس از طریق سایت

پیش از اینکه بخواهید به سایت بلیط اتوبوس بروید و اقدامات لازم را انجام دهید، باید در سایت موردنظر یک حساب کاربری داشته باشید. اگر از قبل حساب کاربری ایجاد کرده‌اید، فقط کافی است روی گزینه ورود بزنید و وارد سایت شوید. در غیر این صورت در قسمت ثبت‌نام یک حساب کاربری برای خود ایجاد می‌کنید. در این مرحله کار سختی پیش‌روی شما نیست. فقط باید اطلاعات مربوطه را وارد کرده و سپس تایید را بزنید.

حالا بخش اتوبوس را در سایت انتخاب می‌کنید تا همه بلیط‌های اتوبوس موجود را به شما نشان دهد. اول مبدا، مقصد و تاریخ حرکت‌ را در کادری که به شما نشان داده می‌شود مشخص کرده و سپس روی گزینه جست‌وجو می‌زنید. در این مرحله میبینید که همه بلیط‌های مربوط به اتوبوس برای مبدا، مقصد و تاریخ مورد نظر شما نمایش داده می‌شود.
Title: رزرو بلیط اتوبوس

توضیحات و رزرو نهایی بلیط اتوبوس

می‌توانید با کلیک بر روی اطلاعات بیشتر، توضیحات بیشتری را درمورد بلیط موردنظر ببینید. این اطلاعات می‌تواند شامل مواردی نظیر اینکه کدام صندلی‌ها خالی است، جنسیت مسافر کنار شما چیست، فاصله شما تا مقصد چند کیلومتر است شود. همچنین قسمتی به نام استرداد وجود دارد که قوانین مربوط به استرداد بلیط را به شما یادآور می‌شود تا در صورتی که مجبور به کنسلی شدید، از شرایط آن آگاهی لازم را داشته‌ باشید.

حالا باید صندلی موردنظر خود را مشخص کرده و سپس با کلیک بر فرایند ادامه خرید، به مراحل پایانی خرید بلیط نزدیک شوید. در آخرین قسمت اطلاعات کامل بلیط شما از قیمت آن گرفته تا اینکه بلیط به اسم چه کسی است و... به شما نشان داده می‌شود. در صورتی که صحت اطلاعات برای شما مشخص بود، گزینه پرداخت آنلاین را می‌زنید.

همانطورکه می‌بینید کل این فرایند کمتر از پنج دقیقه از شما زمان می‌گیرد. این درحالی است که در همین زمان کم، اطلاعات کافی از بلیط خود را به دست آورده‌اید. از شرایط استرداد گرفته تا بقیه توضیحات که پیش از تکمیل فرایند خرید بلیط از طریق سایت به شما داده شد. همچنین انتخاب صندلی نیز به عهده خود شما گذاشته شد. بنابراین می‌توانید در زمان بسیار کم و با آزادی عمل کامل، بلیط مطلوب خود را بخرید. همچنین می‌توانید از کدهای تخفیف آگاه شوید و  از آنها بهره ببرید.
Title: استرداد بلیط اتوبوس

استرداد بلیط اتوبوس

گاهی ممکن است اتفاقی غیرقابل پیش‌بینی رخ دهد و شما را مجبور به لغو رزرو بلیط اتوبوس کند. دراین‌صورت می‌توانید به همان راحتی بلیط را استرداد کنید که زمان رزرو آن را خریده بودید. استرداد بلیط اتوبوس در کم‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود. در سایت علی‌بابا وارد حساب کاربری و بخش سفرها شوید. حالا پس از انتخاب بلیط اتوبوس موردنظرتان، روی گزینه استرداد آنلاین کلیلک کنید.

استرداد بلیط اتوبوس با جریمه همراه خواهد بود. یعنی همه هزینه بلیط به حساب شما برنمی‌گردد و بخشی از آن کسر خواهد شد. هرچه زمان لغو بلیط اتوبوس به زمان حرکت اتوبوس نزدیک‌تر باشد، این جریمه هم بیشتر می‌شود. این جریمه برای جلوگیری از ضرر شرکت مسافربری و آژآنس هواپیمایی درنظر گرفته شده است تا جبرانی برای صندلی بدون مسافر اتوبوس باشد.

اگر از زمان صدور بلیط اتوبوس تا یک ساعت پیش از حرکت اتوبوس بلیطتان را لغو کنید، باید 10 درصد از زینه بلیط را برای جریمه بپردازید. نرخ جریمه از یک ساعت پیش از حرکت اتوبوس تا پس از آن برابر با 50 درصد از قیمت اصلی بلیط خواهد بود. زمان خرید اینترنتی بلیط اتوبوس، حتما شرایط استرداد و قوانین آن را بخوانید و فقط درصورت موافقت با آن‌ها، بلیط اتوبوس را به مقصد موردنظرتان بخرید.
 
https://naftonline.ir/news/29662/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0