تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب خبر داد:

۲ مجموعه ویژه انرژی در خوزستان راه اندازی می شود

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از راه اندازی ۲مجموعه ویژه انرژی در شرق و غرب استان خوزستان خبر داد.
علیرضا دانشی | شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب
علیرضا دانشی | شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب
به گزارش نفت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب علیرضا دانشی صبح امروز ( یکشنبه ۲۴ دی ماه) در آیین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان که در سرسرای اجتماعات کوی فداییان اسلام برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه رجب اظهار کرد: نمایشگاه صنعت فرصت مُغتنمی برای تضارب افکار، آراء و نزدیک شدن صنعت، صنعتگران، مراکز دانش بنیان و مراکز نیازمند دانش به این صنعت است.
 
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به افزایش کیفیت برگزاری نمایشگاه گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شد مجموعه های نفتی منطقه دست به دست هم دهند تا با یک همدلی نمایشگاه فاخری را رقم بزنند.
 
وی عنوان کرد: قریب به ۲۸۱ مجموعه دانش بنیان و سازنده تجهیزات و قطعات، ۲۷ مجموعه فنی و خدمات فنی و قریب ۴۷ مجموعه تامین کننده کالا در این نمایشگاه حضور دارند.
 
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: از مجموعه‌های حاضر در نمایشگاه ۱۰۹ مجموعه مراکز دانش بنیان متعلق به مناطق نفت‌خیز استان خوزستان و استان های نفتی جنوب غرب است.
 
مهندس دانشی با بیان اینکه تاکنون قریب به حدود ۱۹ هزار و ۵۰۰ قلم کالا در تجهیزات بالا دستی کشور بومی سازی شده است، تصریح کرد: در دولت سیزدهم با اراده و تصمیم درستی که وزارتخانه، وزیر نفت، معاون وزیر نفت و مجموعه صنعت نفت گرفت مقرر شد ما نسبت به ساخت کالاهای حساس و اساسی که اکنون تحریم هستند و دولت قبلی را زمین گیر کردند اقدام کنیم.
 
وی افزود: در ۲ سال گذشته برای ساخت ۷ هزار و ۵۰۰ قلم تحریمی هدف گذاری صورت گرفت که اکنون ساخت آن ها قریب ۶۸ درصد پیشرفت دارد، همچنین ساخت ماشین های دوار که یکی از گلوگاه ترین محصولات و تجهیزات صنعت نفت بوده در حال پیگیری است.
 
 مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب بیان کرد: در چهاردهمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان پنج قلم تجهیزاتی افتتاح خواهد شد. همچنین قریب به ۸ قرارداد ویژه امضا خواهیم کرد که یکی از آنها با مراکز دانش بنیان است.
 
مهندس دانشی با بیان اینکه مبلغ قراردادها قریب به ۸.۶ همت است، تصریح کرد: در این نمایشگاه ۹ قرارداد با مراکز دانش بنیان و مجموعه‌های دانشگاهی در استان امضا خواهیم کرد که شامل دانشگاه صنعت نفت است که سال‌ها محجور بوده، دانشگاه شهید چمران اهواز، پارک علم و فناوری و یکی از مجموعه های خارج از استان دیگر طرف های قرارداد هستند.
 
وی با اشاره به اینکه اکنون بعد از سال‌ها، در بهترین شرایط تولیدی بعد از تحریم دوم هستیم گفت: این امر تنها به همت سازنده‌ها، مرکز دانش بنیان و افرادی که پایه کار آمده‌اند حاصل شده است، قریب به ۷۷ پروژه حساس برای افتتاح هدف گذاری کرده بودیم که اکنون ۶۷ پروژه افتتاح شده است.
 
 مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اظهار کرد: بنا داریم به حول قوه الهی، با همت سازنده‌ها و مراکز دانش بنیان، ۲ مجموعه ویژه انرژی یکی در غرب اهواز و دیگری در منطقه شرقی اهواز را شکل دهیم که به پایداری تولید، توسعه پایدار صنعت نفت و رفع بیکاری کمک شایانی خواهد کرد.
 
مهندس دانشی ادامه داد: همچنین یک مرکز ویژه ازدیاد برداشت در اهواز کلنگ زنی خواهد شد و در حال برنامه ریزی برای شکل گیری یک مجموعه ساخت تجهیزات صنعت نفت در استان هستیم.
 
وی با بیان اینکه قصد داریم از مجموعه نمایشگاهی استفاده حداکثری برای منافع کشور را داشته باشیم، تصریح کرد: صدور خدمات فنی مهندسی را جز لاینفک توسعه کشور می دانیم و قصد داریم این مساله محقق شود تا سازندگان با تسهیل گری نماینده ها و استاندار خوزستان بتوانند برای صادرات در استان اقدامات موثر انجام دهند.
 
مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: در حال برنامه‌ریزی برای مکان گمرک هستیم که اگر این مسئله محقق شود بدان معنا است که رسما سازندگان را زیر بال و پر خود قرار داده و حمایت می کنیم، البته با حمایت قانون، یعنی اینکه قانون باید به ما کمک کند نه اینکه خود معضل ساز باشد زیرا ما باید به مرز دانش برای ورود کالا ورود کنیم.
 
مهندس دانشی با اشاره به رونمایی یک محصول در نمایشگاه سال گذشته عنوان کرد: سال گذشته یک محصول نوآورانه و خلاقانه الگو شده بود که آمریکایی ها گزارش آن را دیده و متقاضی خرید شده بودند و این نشان می‌دهد که باید از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و سازنده‌ها استفاده کرد، البته که با یک گل بهار نمی‌شود و باید صدها محصول تولید کرد.
 
وی محل شکستن تحریم‌ها را ورود به مرز دانش و مسائلی که ظرفیت آن در کشور وجود دارد اعلام و عنوان کرد: تا زمانی که بنده در این مسئولیت باشم درها را برای شکوفایی، ارتقا و فتح مرز دانش‌های صنعت نفت باز خواهم کرد و کمک می‌کنم تا این مسئله صورت بگیرد که معنای آن حتماً رفع تحریم‌ها خواهد بود.
https://naftonline.ir/news/29372/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0