تاریخ انتشارسه شنبه ۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵
صبح امروز(6 تیر ماه 1402)، جلسه پیش بینی تولید شرکت نفت و گاز اروندان در3 ماه دوم سال 1402، با حضور مدیرعامل، مدیران ارشد و نمایندگان نظارت بر تولید شرکت ملی نفت ایران، در دفتر هماهنگی اهواز این شرکت برگزار شد.
عبدالله عذاری اهوازی | نفت آنلاین
عبدالله عذاری اهوازی | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین در ابتدای این نشست مهندس عذاری اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به برگزاری اولین جلسه پیش بینی تولید بر اساس دوره های سه ماهه، ابراز داشت: برنامه های استمرار و افزایش تولید در میادین این شرکت همچون آزادگان شمالی، آزادگان جنوبی، دارخوین و غرب کارون به خوبی پیش رفته و شرکت نفت و گاز اروندان در این دوره نیز موفق گردیده بیش از 100 درصد برنامه تولید تکلیفی خود را محقق سازد.
 
مهندس عذاری اهوازی با دعوت از همه کارکنان به ارائه راهکارهای موثر در رفع موانع و مشکلات تولیدی، بیان داشت: همیشه با انجام محاسبات، برنامه های از پیش تدوین شده و در نظر گرفتن ریسک ها در سیر عملیات تولید باید مانع وقوع غافل گیری شویم، نظم در برنامه ریزی ها و نگاه فراتر از برنامه های تکلیفی داشتن نکته ای مهم در تحقق اهداف تولیدی است.
 
وی افزود: هر نوع طرح توسعه ای و عملیاتی، باید یک نگاه جامع به همه عوامل موثر در میدان و زنجیره تولید را دارا باشد، و عواملی ماننده شرایط مخرن، چاه ها، خطوط لوله و تاسیسات سطح الارضی و فراورشی در آن دیده شود، تا طرح به شکل اثر بخش به نتایج خود برسد، این یکپارچگی و جامع بودن طرح با شرایط میدانی و عوامل محیطی یک اصل مهم است، که لحاظ نکردن آن، منشا موانع و مشکلات تولیدی خواهد بود.
 
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در ادامه سرفصل هایی که در برنامه های پیش رو باید جدی تر دنبال شوند را ذکر کرده، و به مواردی همچون پایش و ارزیابی کاهنده های و تجهیزات سرچاهی، برنامه ریزی انجام منظم و سالانه تست های سرچاهی، برنامه ریزی تزریق مواد مقابله با آسفالتین، اقدامات مقابله با خوردگی و رفع موانع تامین به موقع و سریع کالا اشاره داشتند.
 
وی در پایان با اشاره موضوع پژوهش و فناوری در توسعه کمی و کیفی عملیات تولید افزود: اقدامات بسیار خوبی در این حوزه صورت گرفته، لکن تاکنون محوریت پروژه های پژوهشی شرکت تولیدی بوده، که باید به پروژه های فنی محور نیز در این مسیر توجه بیشتری صورت بگیرد.
 
در این جلسه مهندس مهران کرمی، سرپرست مدیریت هماهنگی عملیات تولید، طی گزارشی شرایط و آمار تولیدی میادین، و رخدادهای خارج سازمان که ایجاد مانع در تولید داشتند را تشریح کردند.
 
همچنین مهندس غلامحسین موازی مدیر امور فنی این شرکت مشکلات و معضلات در امر تولید، مخصوصا چالش ها در پایین دست آزادگان جنوبی را مطرح، و ابراز امیدواری کرد با همت مضاعف گلوگاه های تولیدی شناسایی شده برطرف شوند.
 
این نشست با ارائه هایی از سوی روسا و کارشناسان اداره مدیریت فنی، در تشریح وضعیت تولید نفت و گاز مخازن و میزان فشار و تزریق آنها، مشکلات و معضلات در حوزه عملیاتی مناطق و همچنین عملکرد سه ماهه نخست و برنامه پیش بینی تولید در سه ماهه دوم سال 1402، به صورت تفکیکی و جامع ادامه پیدا کرد و تصمیمات لازم جهت تحقق اهداف تولید پیش بینی شده، مورد گفتگو و اتخاذ قرار گرفت‌.
https://naftonline.ir/news/28670/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0