تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸
قابل توجه کارکنان رسمی ، قراردادی و پیمانکاری

اخبار مهم نفت آنلاین ویژه پرسنل رسمی و غیررسمی نفت

در بخش زیر مهمترین اخبار منابع انسانی نفت نمایش داده شده است.
اخبار منابع انسانی نفت
اخبار منابع انسانی نفت
1️⃣ ماده ۱۰ و سقف حقوق | علی رغم آنکه معاون منابع انسانی وزیر نفت اواخر آبانماه به اهواز سفر کرد همچنان این سفر دستاوردی برای پرسنل حداقل بگیر و سقف بگیر در جنوب و شاغل مناطق عملیاتی نداشته است و هنوز ماده ۱۰ برای پرسنل استخدامی بعد از ۹۳ و شاغلین با تحصیلات دیپلم و فوق دیپلم اجرایی نشده است! همچنین سقف حقوق نیز همچنان پابرجاست و علی رغم وعده های داده شده تغییری در سقف حاصل نشده است!
 
2️⃣ بن کارت | وزارت نفت هفته گذشته اعلام کرد مبالغ بن کارت ماه آینده پرداخت خواهد شد.نکته مهم آن است که بن کارت مصوبه دولت برای کلیه کارکنان دستگاه‌های اجرایی است و فقط مختص کارکنان نفت نیست.
 
3️⃣ نفت کارت پرسنل پیمانکاری | طبق اعلام وزارت نفت: بررسی بار مالی و پرداخت نفت‌کارت در زمان امضای قرارداد پیمانکاران تأمین نیروی انسانی به شرکت‌های اصلی صنعت نفت محول شده و اگر سقف پیمان جاری این پیمانکاران پر نشده باشد، شرکت‌ها موظف به پرداخت این کارت هستند، در غیر این صورت باید در قراردادهای جدید لحاظ و اقدام شود. اما علی رغم اعلام وزارت نفت همچنان روند اجرا با سرعت لاک پشتی در حال انجام است و مشخص نیست کام پرسنل پیمانکاری چه زمانی از مبالغ نفت کارت ها شیرین خواهد شد.
 
4️⃣ حذف پیمانکار نیروی انسانی | طرح ساماندهی کارکنان دولت جهت رفع ایرادات شورای نگهبان اوایل ماه جاری در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی و اصلاح شد.کارکنان دارای ۵ سال سابقه بیمه و بیشتر که از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان سال ۱۴۰۲ مشغول خدمت هستند، به‌صورت مستقیم و بدون آزمون تبدیل وضعیت می‌شوند/ کارکنان از طریق آزمون اختصاصی به صورت “مستقیم و بی‌واسطه” به کارگیری می‌شوند/ برای کارکنانی که کمتر از ۵ سال سابقه بیمه دارند، در آزمون تخصصی به ازای هرسال سابقه، ۵ درصد سهمیه در نظر گرفته خواهد شد. این طرح نیاز به تصویب در صحن علنی و تایید نهایی توسط شورای نگهبان دارد.
 
5️⃣ بازنشستگان صنعت نفت | ماده ۱۰ هنوز برای بازنشستگان وزارت نفت اجرایی نشده است و این وزارت خانه در برابر مطالبه گری های صورت گرفته در این خصوص سکوت می کند و مشخص نیست چه برنامه ای برای اجرای قانون ویژه کسانی که روزی عمر و سلامتی خود را برای چرخاندن چرخ اقتصاد کشور گذاشتند دارد.
 
6️⃣ وام ۳۰۰ میلیون تومانی| با گذشت بیش از یکماه از پایان مرحله اول پرداخت وام قرض‌الحسنه ۳۰۰ میلیون تومانی ، همچنان از آغاز مرحله بعدی پرداخت خبری نیست!همچنین علی رغم انتقادهای صورت گرفته به نحوه امتیاز بندی هنوز تغییراتی در این خصوص انجام نشده است و آخرین تاریخ بروزرسانی امتیاز کارکنان در پورتال نفت مربوط به تاریخ ۱۶ آبانماه ۱۴۰۲ است!گویی ساز و کار پرداخت این وام به گونه ای طراحی شده است که فقط مدیران مشمول دریافت آن شوند !
 
7️⃣ آزمون استخدامی وزارت نفت | با گذشت بیش از ۲۰ روز از زمان اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی وزارت نفت همچنان تشریفات استخدامی پذیرفته‌شدگان آغاز نشده است! این در حالی است که طبق اطلاعیه داده شده قرار بود این موضوع چند هفته پس از اعلام نتایج آغاز شود!
 
8️⃣ طرح مسکن کارکنان نفت | طبق اعلام وزارت نفت همسو با طرح مولدسازی اموال دولتی زمین‌هایی به وسعت ۷۰۰ هکتار (بیشتر در مراکز استان‌ها و مجاورت مناطق عملیاتی) برای این طرح احیا و در نظر گرفته شده است.اراضی‌ای که از سوی شرکت‌های تابع وزارت نفت معرفی و ساخته می‌شود، مختص کارکنان همان شرکت‌ است و تنها در صورت نبود متقاضی، ظرفیت خالی به دیگران تخصیص داده می‌شود.
 
9️⃣ پرسنل قراردادی | حدودا دو ماه پیش بود که معاون منابع انسانی نفت طی مصاحبه ای با شانا، از مکاتبه با منابع انسانی شرکت های اصلی جهت محاسبه جامعه آماری و موضوع همترازی در خصوص اجرای کامل مصوبه دیماه ۱۴۰۰ پرسنل قراردادی خبر داد و با گذشت دو ماه هفته گذشته مجددا در مصاحبه ی دیگری، همان کار اداری معمول را به قبل از پایان سال موکول نمود! و همچنان مشخص نیست معمای بلاتکلیفی ۱۲ ساله کارکنان قراردادی مدت موقت چه زمانی حل خواهد شد!
https://naftonline.ir/news/29336/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Germany
Reza
درود چرا متناسب سازی برای بازنشستگان انجام داده نمیشه هر سال آبان ماه پرداخت میشد امسال گویی خبری نیست یا نمیخواین پرداخت کنید تکلیف بازنشستگان رو روشن کنید بازنشستگان ک فوق العاده ویژه ندارن فقط همین متناسب سازیه ک متاسفانه هنوز پرداخت نشده کسب هم پیگیری نمیکنه
feedback
Sweden
سلام.حداقل خدارحم توی دل این مسئولین بیاندازدکه سقف من درآوردی یک راکه هیچ ارگانی نداردراحذف کنند
آمین یارب العالمینننننننن
feedback
Iran, Islamic Republic of
امیدی از مدیران نفت نیست ،سیاست وقت کشی تا پابان بازی میکنن
feedback
Iran, Islamic Republic of
جواد
نیروهای قرادادی مدت موقت نفت مرده متحرک هستند
feedback
Iran, Islamic Republic of
امیری ارکان ثالث شرکت ملی حفاری
ما ک نفت کارت نگرفتیم 25 سال سابقه دارم
هیچ خدماتی از شرکت نمیگیریم
چرا نمیاین با من یکی مصاحبه بکیرین ک بگم مشکلاتم چبه با این همه سابقه و سمت شغلی
هیچ خدکاتی تا الان شرکت ب ما نداده
چ برس ب بن کارت

فقط هی تیتر می زنین
بابا بیاین جلو کاری کنید اجحاف تا کی اخر
کی حق ما رو میخوره
لعنت ب این وزارت نفت
feedback
Iran, Islamic Republic of
قراردادی
سلام..دوازده ساله قراردادی ها رو ملعبه دست خودتون کردین...اقای مددی شما دنبال رو دولت قبل هستین..چرا وقتی نمیتونی کاری رو انجام بدی حرفش رو میزنی...یا ما وبال گردنیم طبق حرف خودت...چقدر دروغ...اه
feedback
Iran, Islamic Republic of
سعید
سلام
چرایه سری به یاداوران اهواز نمیزنید
feedback
Iran, Islamic Republic of
فقط معما طرح میکنید .گوشت قرمز مرز یک میلیون را دارد فتح می کنند .بچه ها برزگ شدن و میخواهند ازواج کنند ما قراردادها یک حقوق میگیریم چشمممان به آخر ماه ودستمان پیش همه دراز .
خدایا جان مرا بگیر که شرمند زن و بچه نباشم بعد از ۲۲ سال خدمت در شرکت گاز .
feedback
Netherlands
محمد رضا جهان بخش
سلام و درود بر شما
علی رغم اینکه به بازنشستگان نفت قول پرداخت ماده ۱۰ که حق زحمات آنان در دوره اشتغال می باشد ؛ داده شده بود لیکن هنوز هیچ اقدامی صورت نپذیرفته ، ماده ده در زمان اشتعال این قشر پیش کسوت و زحمتکش تصویب شده بود و قانونا و شرعا و عرفا نیز به بازنشستگان زمان تصویب ماده ۱۰ ، تعلق می گیرد . جلو عدم اجرای قوانین و حق کشی ها را چه کسی باید بگیرد ؟؟؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام وام ۳۰۰ ملیونی برای چه کسانی هست.ما که پرسنل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی هستیم.اصلا در پرونده ۰یزز اعمال نشده که منتظر نوبت بعدی باشیم.داستان‌چیه.
feedback
Iran, Islamic Republic of
باهر
یعنی در شرکت نفت و وزارت نفت هنوز برای بازنشسته ها بقول معروف تره هم خرد می کنند؟!!!
متاسفانه کسی که باز نشست میشود مثل این هست که از صحنه دنیا محو شده و دیگر هیچ امتیازی نخواهد داشت و همه مزایا هم باید قطع گردد!!
feedback
India
رضا
خیلی قشنگ حرف میزنند و وعده میدن ولی هیچکدومشون به مرحله ی عمل نمی‌رسه و فقط در حد حرفه،بدبخت چوپان دروغگو
feedback
United Arab Emirates
صالحی
ما نیروی پیمانکار خیلی مزایده هارا بهمان نمیدهند
feedback
Iran, Islamic Republic of
فعلا که هر ارگانی سنگ خود را به سینه میزند بااموال دولتی وبیت المال به اسم بودجه ای کهدراختیارشان قرار می گیرد گویا مردم عادی جزو این مات نیستند
feedback
Iran, Islamic Republic of
فعلا که هر ارگانی سنگ خود را به سینه میزند بااموال دولتی وبیت المال به اسم بودجه ای کهدراختیارشان قرار می گیرد گویا مردم عادی جزو این مات نیستند
feedback
Germany
عزیزاله طهماسبی
باسلام خدمت وزیرمحترم نفت وتمامی همکاران نفتی وآرزوی سلامتی وسربلند همه عزیزان وخانواده های شریف وارجمندانان اقای وزیر اقای وزیر وآقایان محترم ومسئولین دلسوز پرسنل زحمتکش نفت ایا وقت آن نرسیده است که گوشه چشمی هم به پرسنل شرکت ملی حفاری که تمام عمرشان را دربیابان دور از خواده درگرمای ذوب کننده خوزستان وسرمای،استخوانسوز دشت‌های کویرخوزستان،برای حفارچاه،نفت به،منظورپیشرفت،مملکت،شبانه،روز،باتمام،خطرات،جانی،وسختی،کارتلاش،نموده اند را دریابید بنده با35سال،کارعملیاتی،بصورت طرح اقماری،ازکارگرساده،تاسمت،سرحفاری،ودست وپنجه نرم کردن باحوادث،کاری ومبتلاشدن به دیسک کمر آرتروز گردن ضعف بینایی وشنوایی،ناراحتی اعصاب وتحمل،همه،این،مشگلات برای پیشبرد اهداف،شرکت وبه امید روزی که بتوانم فرزند ارشدم که دارای،مدرک مهندسی نفت بوده وخدمت سربازی رابه مدت سه ساله که به پایان رسانده است درشرکت ملی حفاری مشغول بکارنمایم تا کنون نامه هایی دراین رابطه ازسال 1400,تا کنون به دفتر مدیرعامل محترشرکت ملی حفاری داده ام ولی متاسفانه هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است .نمی‌دانم گناه من چیست ولی این رامیدانم که جرم من خدمت صادقانه روی دکل‌های حفاری ودور ازتمدن وسرکارداشتن بااهنهای بی رحم واحساس که باعث شددر شرکت ملی حفاری نتوانم پند پ را برای استخدام فرزندم بدست آورم ودل خوش بودم به زحمتهای صادقانه ودور ازهمه چی به امید واحد که زحمات وخدمات صادقانه من درآخر کار مدنظر جهت استخدام فرزندم خواهد شد ولی افسوس ازهدر دادن جوانی وسلامتی خود ومحرومیت خود وخورده ام به خاطر تلف کردن عمرم دربیابان روی دکل‌های بی رحم وبی عاطفه وقابل شرکت ملی حفاری
0