کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قابل توجه کارکنان رسمی ، قراردادی و پیمانکاری

اخبار مهم نفت آنلاین ویژه پرسنل رسمی و غیررسمی نفت

14 دی 1402 ساعت 20:48

در بخش زیر مهمترین اخبار منابع انسانی نفت نمایش داده شده است.


1️⃣ ماده ۱۰ و سقف حقوق | علی رغم آنکه معاون منابع انسانی وزیر نفت اواخر آبانماه به اهواز سفر کرد همچنان این سفر دستاوردی برای پرسنل حداقل بگیر و سقف بگیر در جنوب و شاغل مناطق عملیاتی نداشته است و هنوز ماده ۱۰ برای پرسنل استخدامی بعد از ۹۳ و شاغلین با تحصیلات دیپلم و فوق دیپلم اجرایی نشده است! همچنین سقف حقوق نیز همچنان پابرجاست و علی رغم وعده های داده شده تغییری در سقف حاصل نشده است!

 
2️⃣ بن کارت | وزارت نفت هفته گذشته اعلام کرد مبالغ بن کارت ماه آینده پرداخت خواهد شد.نکته مهم آن است که بن کارت مصوبه دولت برای کلیه کارکنان دستگاه‌های اجرایی است و فقط مختص کارکنان نفت نیست.
 
3️⃣ نفت کارت پرسنل پیمانکاری | طبق اعلام وزارت نفت: بررسی بار مالی و پرداخت نفت‌کارت در زمان امضای قرارداد پیمانکاران تأمین نیروی انسانی به شرکت‌های اصلی صنعت نفت محول شده و اگر سقف پیمان جاری این پیمانکاران پر نشده باشد، شرکت‌ها موظف به پرداخت این کارت هستند، در غیر این صورت باید در قراردادهای جدید لحاظ و اقدام شود. اما علی رغم اعلام وزارت نفت همچنان روند اجرا با سرعت لاک پشتی در حال انجام است و مشخص نیست کام پرسنل پیمانکاری چه زمانی از مبالغ نفت کارت ها شیرین خواهد شد.
 
4️⃣ حذف پیمانکار نیروی انسانی | طرح ساماندهی کارکنان دولت جهت رفع ایرادات شورای نگهبان اوایل ماه جاری در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی و اصلاح شد.کارکنان دارای ۵ سال سابقه بیمه و بیشتر که از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان سال ۱۴۰۲ مشغول خدمت هستند، به‌صورت مستقیم و بدون آزمون تبدیل وضعیت می‌شوند/ کارکنان از طریق آزمون اختصاصی به صورت “مستقیم و بی‌واسطه” به کارگیری می‌شوند/ برای کارکنانی که کمتر از ۵ سال سابقه بیمه دارند، در آزمون تخصصی به ازای هرسال سابقه، ۵ درصد سهمیه در نظر گرفته خواهد شد. این طرح نیاز به تصویب در صحن علنی و تایید نهایی توسط شورای نگهبان دارد.
 
5️⃣ بازنشستگان صنعت نفت | ماده ۱۰ هنوز برای بازنشستگان وزارت نفت اجرایی نشده است و این وزارت خانه در برابر مطالبه گری های صورت گرفته در این خصوص سکوت می کند و مشخص نیست چه برنامه ای برای اجرای قانون ویژه کسانی که روزی عمر و سلامتی خود را برای چرخاندن چرخ اقتصاد کشور گذاشتند دارد.
 
6️⃣ وام ۳۰۰ میلیون تومانی| با گذشت بیش از یکماه از پایان مرحله اول پرداخت وام قرض‌الحسنه ۳۰۰ میلیون تومانی ، همچنان از آغاز مرحله بعدی پرداخت خبری نیست!همچنین علی رغم انتقادهای صورت گرفته به نحوه امتیاز بندی هنوز تغییراتی در این خصوص انجام نشده است و آخرین تاریخ بروزرسانی امتیاز کارکنان در پورتال نفت مربوط به تاریخ ۱۶ آبانماه ۱۴۰۲ است!گویی ساز و کار پرداخت این وام به گونه ای طراحی شده است که فقط مدیران مشمول دریافت آن شوند !
 
7️⃣ آزمون استخدامی وزارت نفت | با گذشت بیش از ۲۰ روز از زمان اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی وزارت نفت همچنان تشریفات استخدامی پذیرفته‌شدگان آغاز نشده است! این در حالی است که طبق اطلاعیه داده شده قرار بود این موضوع چند هفته پس از اعلام نتایج آغاز شود!
 
8️⃣ طرح مسکن کارکنان نفت | طبق اعلام وزارت نفت همسو با طرح مولدسازی اموال دولتی زمین‌هایی به وسعت ۷۰۰ هکتار (بیشتر در مراکز استان‌ها و مجاورت مناطق عملیاتی) برای این طرح احیا و در نظر گرفته شده است.اراضی‌ای که از سوی شرکت‌های تابع وزارت نفت معرفی و ساخته می‌شود، مختص کارکنان همان شرکت‌ است و تنها در صورت نبود متقاضی، ظرفیت خالی به دیگران تخصیص داده می‌شود.
 
9️⃣ پرسنل قراردادی | حدودا دو ماه پیش بود که معاون منابع انسانی نفت طی مصاحبه ای با شانا، از مکاتبه با منابع انسانی شرکت های اصلی جهت محاسبه جامعه آماری و موضوع همترازی در خصوص اجرای کامل مصوبه دیماه ۱۴۰۰ پرسنل قراردادی خبر داد و با گذشت دو ماه هفته گذشته مجددا در مصاحبه ی دیگری، همان کار اداری معمول را به قبل از پایان سال موکول نمود! و همچنان مشخص نیست معمای بلاتکلیفی ۱۲ ساله کارکنان قراردادی مدت موقت چه زمانی حل خواهد شد!


کد مطلب: 29336

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/29336/اخبار-مهم-نفت-آنلاین-ویژه-پرسنل-رسمی-غیررسمی

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir