تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۶
تجهیز جریان سنج چندفازی (MPFM) شرکت نفت و گاز اروندان در نمایشگاه ارائه دستاوردهای دولت سیزدهم با حضور استاندار خوزستان رونمایی شد.
شرکت نفت و گاز اروندان | نفت آنلاین
شرکت نفت و گاز اروندان | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین، در نمایشگاه ارائه دستاوردهای دولت سیزدهم در استان خوزستان، تجهیز ساخت داخل شده جریان سنج چندفازی (MPFM) شرکت نفت و گاز اروندان با حضور حسینی محراب استاندار خوزستان، راضی جلالی معاون اقتصادی و رئیس پارک علم و فناوری استان خوزستان، عذاری اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان، جمعی از مدیران استانی و محققین شرکت دانش بنیان رونمایی شد.
 
عذاری اهوازی در این آیین که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در محل دائمی نمایشگاه های استان خوزستان برگزار شد، بیان کرد: با حمایت شرکت نفت و گاز اروندان از یک شرکت دانش بنیان مرتبط با دانشگاه امیرکبیر، برای اولین بار در کشور دستگاه جریان سنج چندفازی طراحی، ساخته و به طور کامل در میادین و چاه های این شرکت عملیاتی شد.
 
وی ادامه داد: این تجهیز در همه میادین نفتی از ملزومات بهینه سازی فرآورش نفت و انجام عملیات های چاه آزمایی بوده که به علت فناوری بالا و همچنین استفاده از فناوری های هسته ای در ساخت آن، واردات و یا حتی تعمیرات دستگاه های پیشین کاملا مورد تحریم واقع شده بود، که به لطف پروردگار دستاورد ساخت داخل آن بعد از سالها کار مطالعاتی این مجموعه دانش بنیان و دو سال انجام آزمایشات عملیاتی و میدانی در شرکت نفت و گاز اروندان محقق شد.
 
استاندار خوزستان در ادامه این مراسم ضمن تبریک این دستاورد مهم، به صرفه جویی ارزی خوب این طرح ساخت داخل اشاره کرد و افزود: حمایت از شرکت های دانش بنیان داخلی و بخصوص استانی در بومی سازی فناوری هایی از این دست که تحریمی هستند، ضمن رفع گلوگاه های تولیدی، موجب توسعه زیست بوم فناوری در منطقه می شود که اقدامات و دستاورد های شرکت نفت گاز اروندان در این حوزه قابل تقدیر است.
اروندان نفت
بر اساس این گزارش، دستگاه جریان سنج چند فازی مدل MPFM VG رونمایی شده، وسیله‌ای برای اندازه‌گیری میزان جریان فازهای تشکیل‌دهنده است و با نصب در مسیر انشعابی از خط اصلی سر چاه، میزان آب، گاز و نفت را به صورت لحظه‌ای اندازه‌گیری کرده و میزان هر یک از فازها را گزارش می‌دهد.
https://naftonline.ir/news/28943/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0