تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲
حدود ۲ سال است طرح ساماندهی کارکنان دولت در حال بررسی است و صدها مصاحبه در چند سال گذشته توسط رئیس جمهور ، رییس مجلس ، نمایندگان و ... در خصوص ضرورت حذف پیمانکار انجام شده است ، اما به یکباره میبینم با اعلام موضع مجمع آب سردی بر تن کارگران ریخته می شود!!
طرح حذف پیمانکار نیروی انسانی | نفت آنلاین
طرح حذف پیمانکار نیروی انسانی | نفت آنلاین
⬅️چند نکته مهم نفت آنلاین در خصوص اعلام ایراد مجمع به طرح حذف پیمانکار نیروی انسانی و اعلام بار مالی طرح
 
1️⃣خبرگزاری دولت در حالی از ایراد مجمع تشخیص به طرح ساماندهی کارکنان دولت خبر داد که پس از رفع ایرادات طرح توسط مجلس هنوز شورای نگهبان بررسی دوباره ای نسبت به آن انجام نداده است.
 
2️⃣ اوایل سال جاری نمایندگان کارگران شرکتی و بعضی از نمایندگان مجلس و کارشناسان با بررسی طرح اعلام کردند: این طرح به هیچ وجه بار مالی ندارد بلکه با برآوردی که صورت گرفته بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان به نفع دولت است و با اجرای طرح شرکت‌های واسطه حذف می‌‌شوند و کارگر و کارفرما مستقیم با هم قرارداد می‌بندند لذا نه تنها بار مالی ندارد بلکه به نفع دولت تمام می‌شود.
 
حذف پیمانکار نیروی انسانی تصویر خبر خبرگزاری دولتی ایران | جهت مشاهده جزئیات کلیک کنید
 
3️⃣ حتی اگر طرح بار مالی داشته باشد خردادماه سال جاری گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی رسما اعلام کرده بود که دولت بار مالی طرح ساماندهی کارکنان دولت را پذیرفته است! پس با این تفاسیر باید موضوع بار مالی مختومه شود.
 
4️⃣ بارها نمایندگان مختلف مجلس اعلام کردند در صورت تایید طرح ساماندهی کارکنان دولت توسط شورای نگهبان ، این طرح به قانون تبدیل خواهد شد و ظرف ۶ ماه باید توسط دولت اجرایی شود و هیچکس از نقش مجمع در این موضوع نگفت!
 
⬅️ نفت آنلاین : حدود ۲ سال است این طرح در حال بررسی است و صدها مصاحبه در چند سال گذشته توسط رئیس جمهور ، رییس مجلس ، نمایندگان و ... در خصوص ضرورت حذف پیمانکار انجام شده است ، اما به یکباره میبینم با اعلام موضع مجمع آب سردی بر تن کارگران ریخته می شود!!

اینکه چه زمانی بازی با روح و روان کارگران و تصویب نهایی این طرح پایان می یابد خدا داند و نفت آنلاين از همه مسئولین می خواهد هر چه سریعتر به این رفت و برگشت های طرح بین مجلس ، شورای نگهبان ، دولت ، مجمع و ... پایان دهند و تکلیف کارگران را یکبار برای همیشه روشن کنند.
https://naftonline.ir/news/28937/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
به گفته‌ی اناری، طرح ساماندهی هیچ بار مالی برای دولت ندارد و این مساله بارها به اثبات رسیده است ضمن اینکه شرکت‌های واسطه که توسط خود مدیران دولتی ایجاد می‌شوند، جز اتلاف منابع بیت‌المال هیچ سودی برای کشور ندارند.

این فعال کارگری در مذمت این شرکت‌ها گفت: شرکت‌های پیمانکاری هیچ حق و حقوقی برای کارگران خود به رسمیت نمی‌شناسند؛ نظام طبقه بندی و رتبه بندی در این شرکت‌ها مفهومی ندارد و لذا دکتر و دیپلمه در کنار هم کار مشابهی انجام می‌دهند و بعضا حقوق مشابهی می‌گیرند؛ بعضاً اساسنامه این شرکت‌ها را که مطالعه می‌کنی همه فن حریفند و در هر زمینه‌ای ورود کرده و آمادگی فعالیت دارند!

او تاکید می‌کند: با تبدیل وضعیت شرکتی‌ها مخالفت می‌شود در حالیکه در سازمان‌ها بیشترین کار را همین نیروهای شرکتی انجام می‌دهند و حتی دلسوزانه‌تر و با دقت بیشتری کار حوزه‌های تخصصی را که به صورت غیرقانونی و مازاد بر وظیفه اصلی بر دوش آن‌ها گذاشته‌اند به اجبار انجام می‌دهند. در چنین شرایطی، عده‌ای با طرح ساماندهی و حذف شرکت‌ها مخالفت جدی دارند!
0