تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
صدها نفر از کارگران تعمیرات در شرکت پالایش نفت آبادان با ارسال پیام به نفت آنلاین از بیکار شدن و مشخص نبودن وضعیت خود بشدت انتقاد کردند.
کارگران پالایشگاه‌ آبادان | نفت آنلاین
کارگران پالایشگاه‌ آبادان | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین، بر اساس اطلاعات منتشره در رسانه ها و همچنین پیام های ارسالی مخاطبین هر زمان پالایشگاه آبادان بخواهد یکی از واحدهای خود را تعمیر کند این نیروها که همه از متخصصين هستن و عمر خود را در پالایشگاه گذرانده اند دعوت به کار می شوند و با حقوق های بسیار پایین (بعضی از رسانه ها به رقم ۴ تا ۶ میلیون تومان اشاره کرده اند) کار را انجام می دهند و پس از اتمام کار مجددا از کار بیکار می شوند! 
 
لازم به ذکر است این موضوع باعث بازی با روح و روان این کارگران زحمتکش و شرمنده شدن آنها نزد خانواده‌شان شده است و بعضی از آنها حدود ۱۶ سال است که چنین وضعیتی دارند و طبق اعلام کارگران ، مسئولان پالایش و پخش تاکنون اقدامی برای پایان دادن به این وضعیت برای آنها انجام نداده اند‌.
 
 نکته تلخ تر آنکه این کارگران با سابقه ، بدلیل عدم تداوم روزهای کاری در طول سالیان دراز نتوانستند تغییری در وضعیت خود مشاهده کنند و سابقه بیمه این افراد بسیار کمتر از مدت زمان کاری آن‌ها است!!!
 
همچنین در حال حاضر تجمع‌هایی جهت مطالبه‌گری در مصلای نماز جمعه آبادان و درب اصلی پالایشگاه آبادان انجام می‌شود اما گویا صدای این کارگران به مسئولان رده بالای کشور بالاخص مسئولین پالایش و پخش و وزارت نفت هنوز نرسیده است!
 
⬅️ نفت آنلاین : نکته عجیب سکوت شرکت ملی پالایش و پخش در این خصوص است ! چرا این شرکت نسبت به صدور مجوزات لازم برای جذب و تبدیل وضعیت این کارگران پرتلاش و زحمتکش که تعداد آنها حدود ۴۰۰ نفر هستند اقدام نمی کند؟ بارها رئیس جمهور دولت سیزدهم اعلام کردند راضی به بیکار شدن حتی یک کارگر در این دولت نیستند و هیچ مسئولی حق ندارد کارگری را از کار بیکار کند پس چگونه است که پالایش و پخش در خصوص دائمی شدن کار این عزیزان که سلامتی و زندگی خود را در چند سال گذشته برای این پالایشگاه گذاشتند اقدامی نمی کند؟
کارگران پالایشگاه‌ آبادان
https://naftonline.ir/news/28848/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
Mehdi
دمتوووووون گرمممممم،،دقیقا به بهترین شکل ممکن درد ما کارگرهای اورهال پالایشگاه آبادان رو گفتید..اجرتون با امام حسین علیه السلام، ،،،متشکر
feedback
Iran, Islamic Republic of
یوسف بحر
با سلام متاسفانه دولت آقای رییسی ما کارگران را نادیده گرفته اند عدالت را از شما میخواهیم بخدا ماهم خانواده داریم بداد ما کارگران برسید آقای رییسی عدالت این نیست بعداز چند سال کار کردند در اورهال پالایشگاه هنوز وضعیت ما مشخص نباشد وبیکار باشیم
feedback
Iran, Islamic Republic of
خان
وای از وزی که خداوند صبرش تمام بشود
اینها همشون شرمنده خانواده‌اشون چندین بارها شده اند خدا از هیچ مسعولی نگذرد وازخدا میخوام که چنین بدبختی تو زندگیشون بیشتراز این عزیزان بدبخت نازل کند خجالت بکشید واقعا 400کارگر زحمت کش همه بومی درب منزل خود پالایشگاه نفت هست اما التماس کار می‌کنند بعد مییگید هیچ مسعولی حق بیکار کردن کارگر ندارد
feedback
United Kingdom
علی
افرین ممنون نفت انلاین واسه منتشر کردن خبرمون
feedback
Brazil
سعيد
بله متاسفانه الان یک ماه هست بیکار شدیم ما کارگران آورهالی با وجود شرکت در سخت‌ترین پروژه‌های شرکت نفت و داشتن سابقه از همه مهمتر سکب تجربه در تعمییرات فاز های مختلف پالایشگاه متاسفانه همیشه از ما سؤاستفاده میشه و فقط برای کار های سخت و طاقت فرسا از ما استفاده میشه و نمیدونم با اینکه نیرو ندارن برای همین تعمییرات ولی باز هم تکلیف ماهارو روشن نمیکنن و میرن نیروی آماتور که صد البته با پارتی بازی هست میارن سره کار.
0