کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عجیب اما واقعی!

در دولت سیزدهم کارگران اورهال و تعمیرات پالایشگاه آبادان از کار بیکار شدند!

23 مرداد 1402 ساعت 10:21

صدها نفر از کارگران تعمیرات در شرکت پالایش نفت آبادان با ارسال پیام به نفت آنلاین از بیکار شدن و مشخص نبودن وضعیت خود بشدت انتقاد کردند.


به گزارش نفت آنلاین، بر اساس اطلاعات منتشره در رسانه ها و همچنین پیام های ارسالی مخاطبین هر زمان پالایشگاه آبادان بخواهد یکی از واحدهای خود را تعمیر کند این نیروها که همه از متخصصين هستن و عمر خود را در پالایشگاه گذرانده اند دعوت به کار می شوند و با حقوق های بسیار پایین (بعضی از رسانه ها به رقم ۴ تا ۶ میلیون تومان اشاره کرده اند) کار را انجام می دهند و پس از اتمام کار مجددا از کار بیکار می شوند! 

 
لازم به ذکر است این موضوع باعث بازی با روح و روان این کارگران زحمتکش و شرمنده شدن آنها نزد خانواده‌شان شده است و بعضی از آنها حدود ۱۶ سال است که چنین وضعیتی دارند و طبق اعلام کارگران ، مسئولان پالایش و پخش تاکنون اقدامی برای پایان دادن به این وضعیت برای آنها انجام نداده اند‌.
 
 نکته تلخ تر آنکه این کارگران با سابقه ، بدلیل عدم تداوم روزهای کاری در طول سالیان دراز نتوانستند تغییری در وضعیت خود مشاهده کنند و سابقه بیمه این افراد بسیار کمتر از مدت زمان کاری آن‌ها است!!!
 
همچنین در حال حاضر تجمع‌هایی جهت مطالبه‌گری در مصلای نماز جمعه آبادان و درب اصلی پالایشگاه آبادان انجام می‌شود اما گویا صدای این کارگران به مسئولان رده بالای کشور بالاخص مسئولین پالایش و پخش و وزارت نفت هنوز نرسیده است!
 
⬅️ نفت آنلاین : نکته عجیب سکوت شرکت ملی پالایش و پخش در این خصوص است ! چرا این شرکت نسبت به صدور مجوزات لازم برای جذب و تبدیل وضعیت این کارگران پرتلاش و زحمتکش که تعداد آنها حدود ۴۰۰ نفر هستند اقدام نمی کند؟ بارها رئیس جمهور دولت سیزدهم اعلام کردند راضی به بیکار شدن حتی یک کارگر در این دولت نیستند و هیچ مسئولی حق ندارد کارگری را از کار بیکار کند پس چگونه است که پالایش و پخش در خصوص دائمی شدن کار این عزیزان که سلامتی و زندگی خود را در چند سال گذشته برای این پالایشگاه گذاشتند اقدامی نمی کند؟
کارگران پالایشگاه‌ آبادان


کد مطلب: 28848

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/28848/دولت-سیزدهم-کارگران-اورهال-تعمیرات-پالایشگاه-آبادان-کار-بیکار-شدند

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir