تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
یکی از کارشناسان شرکت ملی حفاری ایران در چهارمین المپیاد بین المللی مهندسی نفت دانشگاه صنعتی شریف موفق به کسب مقام دوم در بخش پژوهش شد.
مهندس عباس اورکی | شرکت ملی حفاری ایران
مهندس عباس اورکی | شرکت ملی حفاری ایران
به گزارش نفت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران عباس اورکی کارشناس اداره تعمیرات ابزار دقیق مدیریت خدمات فنی شرکت درباره موفقیت خود گفت: این المپیاد با حمایت و همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت نفت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در شهریور ماه برگزار و نتایج آن اواخر آبان ماه گذشته اعلام گردید .
 
وی با اشاره به اینکه در این المپیاد 650 نفر شرکت کننده از کشورمان و چند کشور منطقه حضور داشتند، افزود: از این تعداد در مرحله نخست 24 نفر پس از ارزیابی داوران پذیرفته و به مرحله نهایی راه یافتند. 
 
اورکی اظهار کرد: موضوع چالش «انواع جوشکاری و نحوه عملیات حرارتی بر روی لوله مغزی سیار » از سوی صاحبان چالش شرکت مهندسی و خدمات چاه پیمایی مهران به این دبیرخانه المپیاد ارایه شده بوده است به شرکت کنندگان فراخوان شده که راهکارهای پیشنهادی اینجانب مورد تایید داوران قرار گرفت.
 
این همکار پژوهشگر گفت: در این ارتباط پروسه جوشکاری لوله های کویل و چالش های مربوط به عملیات حرارتی و تغییر مشخصات مکانیکی ناشی از جوش در جنس لوله مورد بررسی قرار گرفت. 
 
اورکی افزود: لوله دستگاه لوله مغزی یک رشته فولادی مخصوص با عملکرد خاص برای عملیات های درون چاهی مورد استفاده قرار می گیرد و در صورت کوتاه شدن آن در مراحل عملیات یا ایجاد آسیب به مقطع لوله، دیگر لوله قابل کار در عملیات نمی باشد. با بریدن ناحیه آسیب دیده و یا اضافه کردن با یک جوش مناسب می توان لوله را دوباره احیا کرد.
  
وی اظهار کرد: این طرح علمی و تحقیقاتی که قابلیت اجرایی شدن دارد با مشارکت تخصصی شرکت دانش بنیان فراساحل سازه آذر سپنتا و حمایت مدیریت پژوهش و فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران صورت پذیرفت.
https://naftonline.ir/news/22538/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0