تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
مدیر پروژه های حفاری ۶+۸ حلقه چاه اکتشافی در شرکت ملی حفاری ایران:

پایان عملیات حفاری سومین و آغاز حفاری نهمین چاه اکتشافی در مناطق خشکی کشور

مدیر پروژه های حفاری ۶+۸ حلقه چاه اکتشافی در شرکت ملی حفاری ایران از پایان عملیات حفاری سومین و آغاز حفاری نهمین حلقه چاه اکتشافی در مناطق خشکی کشور خبر داد.
شرکت ملی حفاری ایران | نفت آنلاین
شرکت ملی حفاری ایران | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران مهندس رضا مهدی پور روز یکشنبه (11  خردادماه ۹۹)  در توضیح بیشتر در این باره گفت: حفاری چاه آرمان _۱  در استان خوزستان، آبان ماه ۱۳۹۷ با کاربست دستگاه حفاری سنگین ۳۲ فتح کلید خورده بود. 

وی افزود:  هم افزایی و همکاری مستمر میان متخصصان و مهندسان این شرکت و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، زمینه اجرای موفق و منطبق با برنامه این پروژه ها را که مشتمل بر ۱۴ حلقه چاه می شود در پی داشته است.

مهدی پور اظهار کرد: با اتمام حفاری چاه یاد شده، دکل حفاری ۳۲ فتح به موقعیت جدید در شهرستان گناوه انتقال و حفاری چاه اکتشافی را از اردیبهشت ماه آغاز کرد.

مدیر پروژه های حفاری ۶+۸ حلقه چاه اکتشافی در شرکت ملی حفاری ایران گفت: در زمان حاضر از ۱۴ حلقه چاه تعریف شده در این دو پروژه، حفاری ۹ حلقه چاه اجرایی شده که عملیات حفاری دو حلقه چاه در استان خوزستان و یک حلقه در استان فارس خاتمه یافته است.

وی در پیوند با این مطلب افزود: هم اینک  حفاری شش حلقه چاه با بکارگیری دستگاه های حفاری 31،  32،  33، 40،  74 و 89 فتح در استان های خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد در دست اجرا می باشند.

مهدی پور با بیان اینکه در اجرای پروژه های حفاری ۶+۸ حلقه چاه اکتشافی تا به امروز افزون بر 32 هزار و 300  متر حفاری به ثبت رسیده است، خاطر نشان کرد: با توجه به برنامه ریزی به عمل آمده و پیش بینی شده از سوی واحد متقاضی تا پایان سال جاری عملیات حفاری چهار حلقه چاه از شش حلقه چاه مورد اشاره به پایان خواهد رسید.
مدیر پروژه های حفاری ۶+۸ حلقه چاه اکتشافی در شرکت ملی حفاری ایران اجرای همزمان این دو پروژه را از آن دسته پروژه های فعال، موفق و سرآمد این شرکت برشمرد و گفت: عملیات اجرایی پروژه ۸ حلقه چاه اکتشافی تیرماه و پروژه ۶ حلقه در بهمن ماه سال ۹۷ کلید خورد و طبق برنامه ادامه دارد. 

وی افزود: از نکات با اهمیت و برجسته این پروژه ها در زمان حاضر  می توان به کشف میدان عظیم گازی ارم از طریق حفاری چاه اکتشافی دنگ _۱ در منطقه خنج  استان فارس با دستگاه ۳۳ فتح و همچنین کشف دومین مخزن بزرگ نفتی در استان خوزستان که تحت عنوان میدان نفتی نام آوران نامگذاری شده است اشاره کرد.

مهدی پور تصریح کرد: کشف هر میدان نفتی یا گازی بی تردید باعث ایجاد منابع جدیدی از ثروت خواهد شد که می تواند دورنمای دراز مدت و ویژه ای برای کشور به همراه داشته باشد.
https://naftonline.ir/news/21058/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0