تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴
قابل توجه پرسنل رسمی، قراردادی و پیمانکاری

مهمترین اخبار نفت آنلاین ویژه کارکنان صنعت نفت در سراسر کشور

در بخش زیر مهمترین اخبار نفت آنلاین ویژه پرسنل رسمی ، قراردادی و پیمانکاری قابل مشاهده می باشد.
اخبار منابع انسانی نفت
اخبار منابع انسانی نفت
1️⃣ ماده ۱۰ و سقف حقوق | حدود ۸ ماه از اجرایی شدن ماده ۱۰ گذشت اما همچنان حداقل بگیران ورودی ۹۳ به بعد سودی از اجرایی شدن آن نبردند. نکته مهمتر آنکه کارکنان عملیاتی بعلت شرایط سخت کاری امکان بالا بردن مدرک تحصیلی خود را نداشتند و عجیب آنکه همچنان توجهی به این موضوع نشده و اجرای ماده ۱۰ برای کارکنان دیپلم و فوق دیپلم نیز اثری نداشته است! همچنین کارکنانی که به سقف حقوق رسیدند هر سال بی انگیزه تر از سال قبل می شوند و افزایش حقوقی در اوایل سال ندارند و سرانجام وعده ها هنوز مشخص نشده است . 
 
2️⃣ بن کارت | شرکت نفت بن کارت پرسنل را از طریق اپلیکیشن تارا تخصیص داد و این موضوع باعث انتقاد شدید پرسنل شد و واکنش وزارتخانه در مقابل انتقاد پرسنل سکوت بوده است. همچنين هنوز از تخصيص بن کارت به پرسنل پالایش و پخش و گاز خبری نیست و مشخص نیست این شرکت ها چه برنامه ای در این خصوص دارند. پرسنل پیمانکاری هم هنوز مشخص نیست از مزایای بن کارت سودی می برند یا خیر و وزارت نفت اطلاعاتی در این خصوص هنوز منتشر نکرده است.
 
3️⃣ نفت کارت پرسنل پیمانکاری | با گذشت بیش از ۶ ماه از ابلاغ وزارت نفت و وعده های معاون منابع انسانی نفت و با توجه به پرسش نفت آنلاین از مخاطبین خود ، همچنان نفت کارت به هیچکدام از پرسنل پیمانکاری نفت تخصیص داده نشده است و حتی این موضوع باعث گردهمایی هایی صنفی توسط این پرسنل در بعضی از شرکت های نفتی مانند مناطق نفتخیز و ملی حفاری در هفته های گذشته شد.
 
4️⃣ حذف پیمانکار نیروی انسانی | طبق اعلام رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس قرار است اوایل هفته آینده طرح در صحن مجلس مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت تصویب مجددا به شورای نگهبان ارسال و در صورت تایید به قانون تبدیل و پرسنل در مدت ۶ ماه باید تبدیل وضعیت شوند. همچنین کارگران پیمانکاری در مناطق عملیاتی در هفته های گذشته با ارسال دست نوشته هایی به نفت آنلاین خواستار تصویب طرح شدند. 
 
5️⃣ بازنشستگان صنعت نفت | همانطور که قبلا گفتیم و باز هم می گوییم ماده ۱۰ هنوز برای بازنشستگان وزارت نفت اجرایی نشده است و این وزارت خانه در برابر مطالبه گری های صورت گرفته در این خصوص سکوت می کند و مشخص نیست چه برنامه ای برای اجرای قانون ویژه کسانی که روزی عمر و سلامتی خود را برای چرخاندن چرخ اقتصاد کشور گذاشتند دارد.
 
6️⃣ وام ۳۰۰ میلیون تومانی| وزارت نفت پس از انتقادات صورت گرفته امتیازی برای معلولان شاغل در نظر گرفت ، اما همچنان نحوه امتیاز دهی سایر پرسنل مانند سابق است و ظاهرا افراد حداقل بگیر که امتیاز پایینی نیز دارند باید زمانی انتظار دریافت وام را داشته باشند که ارزش پول ملی نسبت به زمان کنونی بشدت کاهش و این مبلغ برای آنها ارزش چندانی نداشته باشد!
 
7️⃣ آزمون استخدامی وزارت نفت | انجام تشریفات استخدامی همچنان در بسیاری از شرکت های نفتی زیر مجموعه وزارت نفت آغاز نشده است و داوطلبان پذیرفته شده با بزرگترین ماراتن تاریخ آزمون های استخدامی نفت مواجه هستند و این نخبگان که در آزمونی که ارزش قبول شدن در آن به اندازه رتبه های بالای کنکور سراسری است پذیرفته شده اند خواستار تسریع در روند پذیرش (گزینش ، طب صنعتی و ...) خود شدند.
 
8️⃣ طرح مسکن کارکنان نفت | وزارت نفت ماه گذشته اعلام کرد ۷۰۰ هکتار برای اجرای این طرح در مناطق مختلف کشور در نظر گرفته شده است ، اما همچنان مکان دقیق و زمان احداث مسکن ها مشخص نیست و انتظار است در این خصوص اطلاع رسانی صورت گیرد.
 
9️⃣ پرسنل قراردادی | با توجه به عدم تحقق مهمترین مطالبه قراردادی ها ، سومین گردهمایی صنفی این کارکنان در جنوب برگزار شد و آنها یک کلام از آقای علی مددی خواستند بخشنامه دیماه ۱۴۰۰ را اجرایی کند.
https://naftonline.ir/news/29441/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد
سلام و روز بخیر مگه در خصوص نفت کارت صادر کردن بعد شش ماه اتفاقی نیفتاده که در مورد بن کارت اعلام کنن...من بعنوان پرسنل پیمانکار۲۰سال سابقه کارشناسی ارشد...نه نفت کارت دارم نه وام نه کارت تارا و جدیدا مسابقات محمودابادم گفتن پیمانکاری نره...دقیقا شده طرز فکر سیاه پوست سفید پوست ک جدا کردن ...زیر این پرچم سه رنگ چیزی از عدالت در نفت ندیدیم...
feedback
Iran, Islamic Republic of
افشین
متاسفانه به نیروی ارکان ثالث ن بن کارت و ن نفت کارت اختصاص که ندادن هیچ هر ماه مالیات های سنگین ازمون گرفته میشه
feedback
Iran, Islamic Republic of
منصور
کجای ادمین
گاز استان مرکزی گاز کارت داده بگ پی داده
feedback
United States
محمد رضا
شما طوری گفتید کف بگیر ها از اونطرف وازه سقف بگیرها را هم عنوان میکردید در واقع اینها نه تنها با ماده ۱۰ هیچ ریالی و آیتمی به کارکنان اضافه نکردند بلکه در واقع واژه و آیتمی را فقط در زبان عربی فارسی با عنوان سقف بگیر و کف بگیرها نفت اضافه کردند کی از اینها چیزی به سفره شان اضافه شده تاسف خورد به حال این آقایان که به ناحق و غیر تخصص در این سمت ها نشسته اند صد افسوس
0