تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴
نشست خبری مدیرعامل نفتخیز جنوب در آخرین روز نمایشگاه نفت

دانشی: اصحاب رسانه پیگیری کنند پول های مسئولیت های نفت کجا هزینه شده اند

مدیرعامل نفتخیز جنوب گفت: در بحث مسولیت های اجتماعی در دولت سیزدهم نفت تمام قامت پای کار آمده است به شکلی که در سفرهای رییس جمهور به خوزستان ۱۴.۵ همت علاوه بر بودجه های دولتی، نفت بابت مسولیت های اجتماعی در اختیار خوزستان گذاشته است و اینکه این پول ها کجا هزینه شده اند را اصحاب رسانه پیگیری کنند.
نشست خبری علیرضا دانشی
نشست خبری علیرضا دانشی
به گزارش نفت آنلاین،  مهندس علیرضا دانشی در نشست خبری چهاردهمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان اظهار کرد: نمایشگاه چهاردهم ساخت تجهیزات صنعت نفت در خوزستان فرصت و نقطه عطفی برای فعالیت های اقتصادی سازنده در کشور است که باید مجموعه کافرمایی بخش دولتی و مراکز دانش بنیان و دانشگاه ها و ... از آن بهره مند شوند و رشد کنند و مشکلاتشان حل شود.
 
وی افزود: در این نمایشگاه ۲۸۱ مجموعه حضور دارند که ۱۰۹ شرکت دانش بنیان، ۹۷ شرکت سازنده، ۲۷ شرکت خدمات فنی و مهندسی و باقی شرکت ها نیز تامین کننده هستند و این مهم گواه این است که همه تلاش این بوده تا مجموعه های علمی و فنی و تخصصی در این نمایشگاه فعال شود.
 
مدیرعامل شرکت ملی مناطف نفت خیز جنوب گفت: در نمایشگاه چهاردهم تلاش این بود تا از نمایشگاه های سوری و شعاری فاصله بگیریم و محتوای نمایشگاه از نظر فنی و تخصصی ارتقا یابد. همچنین یکی دیگر از اهداف نیز بحث فرصت سازی در درون نمایشگاه برای ایجاد ارتقا زنجیره اقتصادی کارها است زیرا یکی از مشکلات سازنده ها این است که سفارشات محدود است و کار برای آن ها کم است و دچار مشکلات می شوند.
وی ادامه داد: از این رو به دنبال دریافت مجوزات بحث صدور خدمات فنی و مهندسی هستیم و این موضوع را پیگیری خواهین کرد تا تعدادی از شرکت حاضر در این نمایشگاه بتوانند نسبت به صادرات خدمات فنی و مهندسی اقدام کنند. اکنون مناطق نفت خیز جنوب به دنبال آن است تا مجوز بگیرد تا میان سازنده و بازار مصرف بیرون واسط شویم و مشکلات سازندگان را حل کنیم.
 
دانشی با بیان اینکه ما پای کار آمده ایم تا صنعت نفت در بخش بالادستی بتوانند توسعه یابد، عنوان کرد: سهم شرکت های استان خوزستان در این نمایشگاه خوب است اما از استان تهران بیشترین شرکت کننده را درنمایشگاه چهاردهم صنعت نفت حضور دارد.
 
وی افزود: عزم و اراده دولت سیزدهم آن است تا گفتمان میان سازنده ها، نظام پیمانکاری و نظام دولتی اتفاق بیافتد. ما همه را یار نفت می دانیم تا به برد همه جانبه برای کشور دست پیدا کنیم زیرا این کار به رشد منطقه ای نیز کمک خواهد کرد.
 
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب عنوان کرد: مناطق نفت خیز جنوب طی سال گذشته و امسال بیش از ۳ همت قرارداد با مراکز پژوهشی منعقد کرده و یا در حال انعقاد است که همه این قراردادها برای تولید بار هستند و این حجم از قرارداد برای اولین بار در دوران پس از انقلاب است.
 
دانشی ادامه داد: اعتقاد ما این است که با ورود دانش بنیان ها و علمی کار کردن در کشور می توانیم تحریم ها را شکست دهیم. ما باید در مرز دانش حرکت کنیم و نوآوری و خلاقیت داشته باشیم زیرا مهندسی معکوس دیگر فایده ندارد و اینجا است که می توانیم تحریم ها را شکست دهیم.
 
وی افزود: شاخک های امریکایی روی نمایشگاه نفت خوزستان حساس شده استو این مساله گواه آن است که ما کارمان را به درستی انجام می دهیم و می دانیم که داریم چه کاری می کنیم.
 
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به بحث گازهای همراه و آلودگی محیط زیست عنوان کرد: اگر مشعل ها خاموش شوند نیز آلودگی هوا برطرف نمی شود زیرا به منابع اصلی الودگی هوا توجه نمی شود. ترد خوردوها، تولید برق و فرهنگ نادرست مصرف سوخت های فسیلی و... از جمله این عوامل هستند
 
دانشی با بیان اینکه پروژه هایی تعریف شده است و مشعل ها را خاموش خواهیم کرد، گفت: ۸۰ درصد از گازهای همراه جمع آوری شده و سهمی از تولید گاز شبکه کشوری تامین می شود از این جمع آوری است و برای کمتر از ۲۰ درصد از باقی مانده یکسری پرژوه تعریف کرده ایم تا جمع آوری شوند.
 
وی افزود: در بحث مسولیت های اجتماعی در دولت سیزدهم نفت تمام قامت پای کار آمده است به شکلی که در سفرهای رییس جمهور به خوزستان ۱۴.۵ همت علاوه بر بودجه های دولتی، نفت بابت مسولیت های اجتماعی در اختیار خوزستان گذاشته است و اینکه این پول ها کجا هزینه شده اند را اصحاب رسانه پیگیری کنند.
 
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ادامه داد: همچنین عمده مطالباتی که در بحث آلایندگی وجود داشت در دولت سیزدهم پرداخت شده که حدود ۶ همت است. تمام مطالبات حوزه نفتی مناطق نفت خیز جنوب در بحث استان خوزستان تقریبا صفر شده است و همه بدهی ها به شهرداری ها و امور مالیاتی و ... پرداخت شده است.
 
 دانشی افزود: در مناطق نفت خیز جنوب ۲۰ هزار قلم کالا بومی سازی شده است. همچنین در دولت سیزدهم ۷۵۰۰ قلم کالا که جز تحریم ها بودند در حال بومی سازی هستند. امسال در این نمایشگاه ۵۰ قرارداد به ارزش ۷ همت امضا شده است که عمدتا با دانش بنیان ها و مراکز علمی بوده است.
 
وی ادامه داد: شعارها باید مبتنی بر شعور شوند و برخی از شعارها باید بازتعریف شوند زیرا ما به دانش بنیان ها و شرکت های داخل و جوانان اعتماد کرده ایم و آمده ایم که کار کنیم و به جوانان و نیروهای داخلی اعتماد داریم.
 
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب عنوان کرد: هرچه که ما نواوری و خلاقیت انجام دهیم که اقتصاد را روان تر و منفعت را بیشتر کند بهتر است. مرز دانش باید برای فرایند های تولید نفت تسهیل گری کند و قیمت تولید را کاهش دهد و برای بیرون از کشور حرف برای گفتن داشته باشیم.
 
دانشی ادامه داد: یکسری از کارها در مناطق نفت خیز جنوب در حال انجام است که در دنیا منحصر به فرد است و امیدواریم با توجه به راهی که پیدا کرده ایم موفق شویم.
 
وی افزود: برنامه های تولید در نفت در دولت قبل چاه محور بود و این به معنای نابودی نفت بود اما امسال برنامه ۵ ساله برای تولید در مناطق نفت خیز جنوب ارایه کرده ایم که به ظرفیت تولید ۳ میلیون و ۲۸۰ دست پیدا کنیم البته در این زمینه نیازمند همکاری دیگر بخش ها هستیم و مانعی برسر راه فعالیت ما ایجاد نشود.
https://naftonline.ir/news/29408/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0