تاریخ انتشارشنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰
با همکاری متخصصان شرکت ملی حفاری ایران و مدیریت اکتشاف انجام شد:

راندن یکی از سنگین ترین رشته های جداری در میدان نفتی رامشیر

با همکاری متخصصان ملی حفاری و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، راندن یکی از سنگین ترین رشته های جداری در میدان نفتی رامشیر انجام شد .
شرکت ملی حفاری ایران | نفت آنلاین
شرکت ملی حفاری ایران | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران مهران مکوندی قائم مقام مدیرعامل شرکت در این باره گفت: عملیات لوله گذاری چاه (راندن رشته های جداری) یکی از عملیات های کاملا تخصصی و حساس در طول حفاری یک حلقه چاه محسوب می شود که توسط متخصصان واحد های فنی و مهندسی به عنوان یکی از خدمات جنبی حفاری صورت می پذیرد.
وی در تشریح عملیات نادر و تخصصی انجام شده در میدان رامشیر اظهار کرد: این موفقیت توسط متخصصان دستگاه حفاری پیروز یک (۶۰ فتح) با حفاری حفره ۲۶ اینج آغاز و تا عمق ۲ هزار و ۶۶ متری در سازند گچساران و با وزن گل ۱۱۲ پوند بر فوت مکعب(pcf) بر روی چاه اکتشافی / توصیفی شماره ۱۵ رامشیر محقق شد.
 
مکوندی راندن ۱۷۱ شاخه رشته جداری ۲۰ اینج با وزن یک میلیون و ۵۰ هزار پوند را کاری پیچیده و قابل تقدیر عنوان کرد و افزود: عمق حفاری ثبت شده تا محل نصب پاشنه، ۲ هزار و ۲۰ متر بود که در انجام این عملیات ۲ هزار و ۴۷۲ بشکه سیمان با وزن ۱۱۶ و ۱۱۸ پوند بر فوت مکعب (pcf) به صورت سیمان راهنما و دنباله با استفاده از استینگر (Stinger) تزریق گردید.
 
گفتنی است دستگاه حفاری ۶۰ فتح شرکت ملی حفاری ایران تنها دستگاه حفاری با توان بالای ۳ هزار اسب بخار ناوگان عملیاتی شرکت است که امکان راندن رشته های جداری فوق سنگین خصوصا در چاه های اکتشافی را دارا می باشد.
https://naftonline.ir/news/29302/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0