تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
نمایندگان مجلس در ادامه بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه طی مصوبه‌ای به منظور کاهش ناترازی صندوق‌های بازنشستگی، سن بازنشستگی را برای گروه‌های مختلف افزایش دادند.
تعویق انداختن بازنشستگی | نفت آنلاین
تعویق انداختن بازنشستگی | نفت آنلاین
بر این اساس: 1. بیمه پردازانی که ۲۸ تا ۳۰ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنها برای بازنشستگی اضافه نمی‌گردد.
 
2. بیمه پردازانی که ۲۵ تا ۲۸ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی دو ماه اضافه می‌گردد.
 
3‌. بیمه پردازانی که ۲۰ تا ۲۵ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی سه ماه اضافه می‌گردد.
 
4. بیمه پردازانی که مطابق قوانین ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی چهارماه اضافه می‌گردد.
 
5. بیمه پردازانی که مطابق قوانین تا 10 سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی پنج ماه اضافه می‌گردد.
 
تبصره -۱ اجرای تمام یا بخشی از احکام فوق الذکر مشروط بر آن است که سن بیمه شده در زمان بازنشستگی برای مردان از ۶۲ سال و برای زنان از ۵۵ سال بیشتر نباشد.
 
تبصره -۲ اصلاحات فوق در قوانین صندوقرهای بازنشستگی به استثنای صندوق هایی که حداقل سن بازنشستگی بیمه شدگان آنها از ارقام مذکور در تبصره (۱) بیشتر است به صورت دائمی اعمال می‌گردد.
 
تبصره -۳ ایثارگران و مشمولان قوانین سخت و زیان آور مشمول قوانین خاص خود هستند.

نفت آنلاین: قانونی شدن تعویق زمان بازنشستگی در حالی است که بارها متخصصین و دلسوزان نسبت به اثرات منفی این موضوع هشدار داده بودند و آنرا باعث از دست دادن فرصت های شغلی توسط جوانان بیکار در مقابل گروهی شاغل سالمند دانسته اند!
 
همچنین با شروع بکار دولت سیزدهم ، میزان تعویق زمان بازنشستگی افراد در وزارت نفت نسبت به گذشته بشدت افزایش یافت و این موضوع نیز موجب انتقاد متخصصان نفت و مردم نسبت به این بی قانونی شد و متاسفانه ظاهرا نه تنها جلوی اینکار را نگرفتند بلکه می خواهند آنرا تبدیل به قانون کنند!
https://naftonline.ir/news/29171/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0