تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان

طرح حذف پیمانکار نیروی انسانی در مجلس اصلاح شد

نمایندگان مردم در مجلس به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان، با اصلاح طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت موافقت کردند.
طرح حذف پیمانکار | نفت آنلاین
طرح حذف پیمانکار | نفت آنلاین
جهت مشاهده آخرین اخبار موثق طرح حذف پیمانکار نیروی انسانی در کانال ایتا نفت‌آنلاین عضو شوید / جهت عضویت کلیک کنید
 
به گزارش نفت آنلاین ، نمایندگان در جلسه علنی امروز (دوشنبه 30 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد کارکنان دستگاههای موضوع ماده (29) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت) در راستای رفع ایرادات شورای نگهبان، با اصلاحات ماده واحده این طرح موافقت کردند.

براساس اصلاحات صورت گرفته، ماده واحده مذکور و تبصره های آن به شرح ذیل اصلاح شد:
ماده‌ واحده- از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، انعقاد هر نوع قرارداد توسط دستگاه های موضوع ماده (29) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1395/12/14 با اصلاحات و الحاقات بعدی و سازمان‌‌ها و شرکتهای تابعه و وابسته به آنها به‌منظور ‌‌تأمین نیروی انسانی با شرکت ها و اشخاص حقیقی و حقوقی دولتی و غیر‌دولتی ممنوع می‌باشد.

‌تبصره 1- فعالیت های موسسات و شرکت های پیمانکاری طرف قرارداد دستگاه های موضوع این قانون که فعالیت های مربوط به طرح های عمرانی یا تملک دارایی سرمایه ای با استفاده از امکانات و تجهیزات موسسه یا شرکت را بر عهده دارند از شمول این قانون مستثنی می باشند.

تبصره 2- دستگاه های موضوع ماده (29) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران موظفند ظرف حداکثر شش‌ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، با نیروهای شرکتی که به صورت غیرمستقیم و تمام وقت تا پایان سال 1401 در دستگاه های مربوطه مشغول بکار بوده و در سال 1402 نیز در همان دستگاه مشغول به خدمت می باشند، قرارداد مستقیم (بی واسطه) منعقد نمایند. انعقاد قراردادهای مذکور بدون تحمیل هرگونه بارمالی جدید از قبیل احتساب مدرک تحصیلی بالاتر خواهد بود.

آیین‌نامه اجرائی این تبصره ظرف سه‌ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه‌‌ می‌شود و به‌تصویب هیأت وزیران‌‌ می‌رسد و توسط سازمان مذکور به کلیه دستگاه ها و سازمان‌‌های موضوع ماده (29) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ‌‌ می‌گردد.

‌تبصره 3- انعقاد قرارداد مستقیم با کارکنان موضوع تبصره (2) این قانون که در پست های موضوع ماده (124) قانون مدیریت خدمات کشوری اشتغال می یابند بدون رعایت سقف پست های سازمانی و مشمول قانون کار می باشد و با کارکنانی که در مشاغل تخصصی مشغول به خدمت می گردند، قرارداد کار معین موضوع تبصره ماده (32) قانون مدیریت خدمات کشوری بدون رعایت محدودیت مربوط به سقف پست های سازمانی مذکور در این تبصره منعقد می گردد.

تبصره 4- ‌سوابق غیردولتی آن دسته از کارکنانی که در دستگاه های موضوع این قانون بکارگیری می‌شوند، مشروط به پرداخت کسور مربوط، براساس دستورالعملی که ظرف شش‌ماه توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه‌‌ می‌شود و به‌تصویب هیأت وزیران می‌رسد، به‌عنوان سابقه، جهت بازنشستگی لحاظ می‌گردد.

تبصره 9- از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، ماده (17) و تبصره ذیل ماده (32) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب  8/7/1386 با اصلاحات و الحاقات بعدی نسخ می‌گردد.
همچنین عبارت «و استفاده از خدمات کارمندان اینگونه شرکت ها و موسسات صرفاً بر اساس ماده 17 این قانون امکان پذیر است» از انتهای ماده (47) قانون مدیریت خدمات کشوری حذف شد.
https://naftonline.ir/news/28879/
منبع : خانه ملت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
عدالت
پس نیروهای قراردادی ک بیش از ده سال در بلاتکلیفی بسر میبرند نه کارمند هستند نه کارگر اونا چی میشه تکلیفشون چرا رو حرف و وعده خودشون نموندن قرارداد موقت ها یا قرارداد مستقیم های را پیمانی یا رسمی کنند
feedback
Iran, Islamic Republic of
بزار نیروهای ارکان ثالث تبدیل وضعیت بشن. بعد شما حرص بخورید . این قدر بخیل نباشید.
feedback
Iran, Islamic Republic of
نیروی پیمانکار
بسیار عالی
واقعا خبر خوبی بود

دعای هزاران کارگر بدرقه شما خواهد بود

انشالله شورای نگهبان نیز دیگه تصویب نهایی کند
feedback
Romania
بوی انتخابات میاد
feedback
Iran, Islamic Republic of
علیرضا
الهی شکر بلخره کم کم رانت و فساد ریشکن میشه
feedback
Iran, Islamic Republic of
نیروی پیمانکاری شرکت ملی حفاری ایران
تشکر ویژه میکنم از نفت آنلاین

از قبل از انتخابات نفت آنلاین واقعا مطالب خوبی در خصوص ضرورت حذف پیمانکار می زد و خدا رو شکر داریم میبینم این فعالیت های رسانه ای داره به نتیجه میرسه ...
از نفت آنلاین خیلی خیلی ممنونیم
feedback
Iran, Islamic Republic of
کارمند رسمی
این‌وعده‌هافقط جهت داغ کردن تنور انتخابات است البته امیدواریم واقعیت داشته باشه !!!!!! باتشکر از نفت آنلاین
feedback
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
سلام ممنون جناب مددی بزرگوار خدا خیرتون بده که شما ما نیروهای پیمانکاری در شرف بازنشستگی رو فراموش نکردید .
feedback
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
از دولت انتظار داریم فکری هم برای شرکت ها پیمانکا ری خصوصی بزرگ کند فقط برای سازمان های نیروهای دولتی نباشد. الان23 سال سابقه بیمه دارم و 18 سال در یک شرکت پیمانکاری بزرگ کار میکنم و هنوز بعنوان نیروی پکیج مشغول کارم. چرا قانون وزارت کار در این شرکت ها برای استخدام اجرا نمیشه؟ بی قانونی در شرکت ها بیداد می‌کند و فقط قانون من اجرا میشه. هر جور دلشون میخواد عمل می‌کنند. آیا ما مردم ایران نیستیم؟ خدا رحمت نکند کسی را که این قانون خصوصی رو برای مردم اجرا کرد. از وزارت کار خواهش میکنم مامور بفرستند و رسیدگی کنند به این معضلات.
feedback
Iran, Islamic Republic of
علی
من در شرکت دولتی کار میکنم ولی قبلش شرکت خصوصی بود واقعا تفاوت وحشت ناکی هست کار در شرکت خصوصی بردگی به تمام معناست هیچ چیز عایدت نمیشه لعنت به شرکت خصوصی
feedback
Iran, Islamic Republic of
خان
نارضایتی کارکنان رسمی و پیمانکاری که حقوقی نمیگیرن و نزدیک انتخابات هست و باید یه کم به نفع مردم کار کنن که امتیاز بگیرن ...یادم هست یه بنده خدایی توی برنامه تلویزیونی گفت فساد مثل موریانه همه جای این سیستم رو میگیره متاسفانه خیلی دیر شده شما فکر می‌کنید نیروی پیمانکار رسمی بشه حقوقش بهتر میشه اتفاقا بدتر میشه چون من نوعی که رسمی هستم از نیروی پیمانکار حقوقم کمتره ..جای تعجب هست .
feedback
Iran, Islamic Republic of
باران
مسئولین‌کشورماکجاهستن؟؟؟؟!!!!‌یعنی‌اینقد‌بی‌خبرن‌ازاین‌‌همه‌بی‌عدالتی‌درکشور!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟ ‌.قراردادهای‌سفیدامضا‌،حقوق‌های‌یکی‌دوتومنی‌دربرابر‌کارهای مشقت‌بار‌ووضعیت‌اقتصادی‌‌سخت‌،‌بیمه‌های‌نصف‌ونیمه، ناامیدی‌وناامنی‌شغلی.......جای‌تاسف‌داره‌دلمون‌خوش‌توی کشوراسلامی‌داریم‌زندگی‌میکنیم.هیچی‌مون‌به‌اسلام‌نبرده‌و‌دین‌ اسلام‌روهم‌بدنام‌کردیم.
feedback
Iran, Islamic Republic of
علیرضا
چرا به فکر نیروهایی که پدرانشان در دوران جنگ برای اقتصاد مملکت جانفشانی کردن فکری نمی‌کنید مگر قراربود به عنوان نیروهای موظفی بچه های اوناهم رسمی بشن چطور من با ۱۵سال کار با اینکه پدرم تمام دوران جنگ در مناطق جنگی برای شرکت نفت کار کرد باید بلاتکلیف باشیم بعد یه نیرو با ۱ماه کار بشه رسمی
0