تاریخ انتشارشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷
قابل توجه پرسنل رسمی ، قراردادی و پیمانکاری

مهمترین اخبار نفت آنلاین ویژه کارکنان وزارت نفت

در این بخش مهمترین اخبار نفت آنلاین ویژه کارکنان صنعت نفت (مالیات ، سقف حقوق ، حذف پیمانکار و ....) نمایش داده شده است.
اخبار نفت آنلاین ویژه کارکنان صنعت نفت
اخبار نفت آنلاین ویژه کارکنان صنعت نفت
1️⃣ ماده ۱۰ | قانون مصوب شده اوایل دهه ۹۰ برای بسیاری از کارکنان اجرایی شده است ، اما روند تغذیه در کارت حقوق کارکنانی که از اجرای طرح جا ماندند باالاخص در شرکت های مناطق نفتخیز جنوب و ملی حفاری با کندی بسیار در حال انجام است و موجب گله مندی کارکنان شده است و همچنان مشخص نیست چه زمانی برای همه تغذیه خواهد شد!
 
2️⃣ بخشنامه ۱۴۹۷ | شنیده ها حاکی از آن است بدلیل کثرت نفرات فعلا فرزندان جانبازان با درصد ۳۰ و بالاتر  استخدام و روند جذب آنها در حال انجام است.
 
3️⃣ مالیات و سقف حقوق | ماه گذشته کارکنان اعلام کردند کسر مالیات نجومی اجرای ماده ۱۰ را برای آنها بی اثر کرد! همچنین مکاتباتی در خصوص مالیات و پیگیری های ویژه ای در موضوع سقف حقوق توسط مهدی علی مددی معاون وزیر نفت انجام شده است. در بحث مالیات تا قبل از پایان ماه احتمالا خبرهای خوبی خواهیم شنید. همچنین دیوان عدالت اداری مجددا بر معافیت مزایای کارگران و کارمندان از مالیات تاکید کرده است.
 
4️⃣ بند دال | روند بررسی سوابق بند دال در حال انجام است. با توجه به تورم بالای سال ۱۴۰۲ ، حقوق و مزایای مشمولین بند دال نسبت به زمان قبل از تبدیل وضعیت بشدت کاهش پیدا کرده و این موضوع باعث انصراف بعضی از مشمولین شده است و سایر مشمولینی که در حال تحمل این شرایط سخت هستند خواستار تسریع در روند بررسی سوابق خود می باشند.
 
5️⃣ حذف پیمانکار نیروی انسانی | همچنان دولت و مجلس در حال شعار دادن در خصوص طرح هستند و هر هفته نیز یکی از نمایندگان مجلس از موافقت با اجرای طرح خبر می دهد! اما در عمل هیچ اتفاقی نیافتاده است و صدها هزار کارگر در سراسر کشور در انتظار تحقق وعده رییس جمهور در خصوص حذف پیمانکار نیروی انسانی هستند.
 
6️⃣ بازنشستگان صنعت نفت | متناسب‌سازی مستمری سال ۱۴۰۲ بازنشستگان نفت تصویب شد. بنابراین، ۵ درصد به پایه مستمری مورخ ۲۹ / ۱۲ / ۱۴۰۱ به همراه مبلغ یک میلیون تومان اضافه می‌شود. تعدیل مذکور مشروط به آن است که مبلغ افزایش از میزان سه میلیون و دویست هزار تومان بیشتر نباشد.
 
7️⃣ تعویق بازنشستگی | علی رغم اینکه بسیاری از دلسوزان صنعت نفت تعویق بازنشستگی را برای صنعت نفت سَم می دانند اما شنیده ها حاکی از آن است در بعضی از شرکت های نفتی بالاخص پالایش و پخش ، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و ... همچنان اقدام به تعویق بازنشستگی بعضی افراد با مجوز وزارت نفت می شود. همچنین شنیده شده در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بعنوان بزرگترین شرکت تولید کننده نفت ایران بعضی از اشخاص که به پایان دوره بازنشستگی خود نزدیک می شوند در حال رایزنی برای ماندن هستند!!!! 
 
8️⃣ آزمون استخدامی وزارت نفت | زمان و مکان مصاحبه داوطلبان آزمون استخدامی نفت مشخص شده و پیش بینی می شود تا قبل از پایان فصل تابستان پذیرفته شدگان این آزمون نهایی شوند. شایعاتی نیز در خصوص برگزاری دومین آزمون استخدامی نفت در سال آینده مطرح شده که هنوز هیچ مقام مسئولی این خبر را تایید نکرده است.
 
9️⃣ طرح مسکن کارکنان نفت | در حالی که اوایل بهمن سال گذشته شیوه نامه طرح مسکن توسط وزیر نفت ابلاغ شد همچنان ابهامات طرح رفع نشده است. حتی حضور بعضی از مسئولین مرتبط با طرح در جنوب باعث بیشتر شدن ابهامات در خصوص میزان سهم کارمند و کارفرما شد! همچنین کارکنان خواستار آن هستند که وزارت نفت هر چه سریعتر لیست شهرهایی را که برای ساخت مسکن در آنجا زمین در نظر گرفته اعلام نماید.
 
🔟 پرسنل قراردادی | کارکنان قراردادی هم‌چنان خواستار پایان مقررات های شناور بجا مانده از دولت قبل در وزارت نفت هستند. قوانین شناور مقرراتی است که در آن هر جا به نفع یا ضرر سازمان باشند شما را بین کارمند و کارگر پاسکاری می کنند!
https://naftonline.ir/news/28818/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
سارا
در خصوص طرح حذف پیمانکار نیروی انسانی دقیقا درست گفتید

هر لحظه یک حرف می زنن

۱۰ بار مصاحبه کردن گفتن تمام شده طرح و انجام میشه هنوز خبری نیست!!!
feedback
Iran, Islamic Republic of
درود به نفت آنلاین . خیلی عالی نوشتید

در مورد همه هم نوشتید. هم رسمی ، قراردادی و پیمانکاری

درود بر شرف و وجدان شما

مطلبی که در خصوص تعویق بازنشستگی نوشتید عالی بود
feedback
Iran, Islamic Republic of
هدف بعضی از این افراد کسب مزایا بعد از ۶۰ سالگی و ماندن در خانه های سازمانی نفت است

بخاطر همین است که تمام تلاش خود را برای تعویق زمان بازنشستگی می‌کنند

یک نکته دیگر اینکه انشاالله آقای دانشی بعنوان مدیرعامل انقلابی و ولایی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب دستور یک تحقیق و تفحص ساده از مدیریت تعمیرات مناطق رو بکنن... اونوقت خواهید دید چه کسانی در حال جفتک انداختن به نظام هستند و نان نظام را هم می‌خورند

به امید پاکسازی این افراد پلید و ریاکار از سیستم
feedback
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
توی مدیریت تعمیرات تجهیزات صنعتی و ماشین آلات فرایندی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بعضی از افراد در حال رایزنی برای تعویق بازنشستگی هستند.

اتفاقا این افراد بسیار منفور نیز هستند در این مدیریت..

هم از آقای دانشی ،هم از آقای خجسته مهر و هم از نفت آنلاین می خواهیم پیگیری کند این اشخاص که اتفاقا نان نظام رو میخورن و به نظام لگد میزنن و منفور هستنند هرگز بازنشستگی آنها به تعویق نیافتد
feedback
United States
کارمند جنوب
سلام با خسته نباشید......لطفا قضیه حذف سقف حقوق را هم پیگیری کنید و یه خبر امیدوارکننده از ان بدهید لااقل دلمان خوش بشود......امیدی هست ؟؟؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
عدالت
لعنت بر مصوب این ناعدالتی ، به دردی گرفتار بشوند ک آمریکا دواشون نباشه چرا این کوتوله های بیسواد با قراردادی ها دشمن هستند لعنت بر کوته فکران و عقده ی ها
feedback
Iran, Islamic Republic of
با سلام. احتراما در خصوص کسانی که وام ودیعه مسکن را تسویه نموده و حداقل ده سال یا بیشتر از زمان آن سپری شده است را جهت تثبیت دادن وام مجدد از طریق تدوین و مقررات انجام و کام این عزیزان نیز شیرین شود.
feedback
Iran, Islamic Republic of
یونسعلی
سلام ضمن تشکر از اطلاع رسانی خوب وبه موقع مدیران نفتی ونشر توسط رسانهای خبری اما من بازنشسته 526681از شرکت ملی نفت ونفت مرکزی همانطور که بارها نوشته ام چرا در امور رزمندگان وزارت نفت وشرکت های مربوطه نسبت به ثبت گواهی مدت جبهه در زمان خدمت من یونسعلی حسنعلی ‌پوربعداز گذشت 12سال از اسال این گواهی به ادارات مربوطه چرا ثبت سیستم نفتی نشده وفقط مدت بسیجی و جهادی من ثبت شده وتاکنون از هیچ امتیازی وامتیازاتی برخوردار نبوده ام چرا آیا همانطور که بارها نوشته ام در امور رزمندگان وایثارگران نفت دوگانگی وجود دارد چون اگر وجود نداشت هر دو گواهی من بازنشسته هم ثبت سیستم نفتی میشد وهم بخشنامه 2727وهم بخشنامه 705/د در خصوص من بازنشسته 526684 سالها پیش می بایستی اجرایی می شد وچرا بی عدالتی تا این حد آنهم در امور رزمندگان وایثارگران لذا از بازرسان نفتی و ولت وسران سه قوه انتظار بررسی جدی وویژه را دارم وامیدوارم دولت محترم ووزیر نفت وارد عمل شده ومدیری یا مدیرانی که باعث شکاف بین نیروهای انقلاب می شوند طبق قانون برخورد بشود وچرا سالهاست من وامثال من از این امتیازات قانونی نظام بی بهره بوده ایم لطفا ولطفا تقاضای عاجزانه دارم حتما با سهل انگاران در این خصوص برخورد بشود وسلام 526681 14/5/1402
feedback
Iran, Islamic Republic of
سید محسن
بنام خدا با عرض سلام باحذف سقف مازاد برحقوق کارکنان و عودت مبالغی که بابت اجرای این طرح از کارکنان نفت و گاز کسر شده‌است و همچنین حذف سقف پاداش بازنشستگی موجب دلگرمی و امید به زندگی کارکنان نفت گاز و خانواده های محترم آنها باشید چون از دولت انقلابی بیشتر از این انتظاری نیست. التماس دعا
feedback
Iran, Islamic Republic of
باسلام لطفا با بررسی های انقلابی در قسمت مدیریت تعمیرات ملی حفاری از قومی گرایی جلوگیری نمایید وشایستگی را سر لوحه کار خود قرار دهید همه بندگان خدا را به یک چشم بنگرید
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد
حقوق کارکنان بند واو با مدرک فوق لیسانس بسیار پایین در حد یک آبدارچی خدماتی است
feedback
Canada
Mohammad
با سلام این طرح مسکن کارکنان چرا فقط برای بعضی ها اجرا شده ما قراردادی ها تمام حقوق زیر نظر نفت و این طرح فقط برای کسانی اجرا باید بشه که مستاجر هستن نه کسانی که خانه دارن
ممنون
feedback
Iran, Islamic Republic of
حسین
باسلام هیچ کس به فکر نیرو موقت نیست الان ۱۳سال بلاتکلیف موندیم نه ازعیدی نه از پاداش خبر نداریم آخه تاکی منتظر بمونیم
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد
لطفا علام فرمایید ماده۱۰ برای بازنشستگان کی عملیاتی میشود.
feedback
Iran, Islamic Republic of
ویرو
با تشکر از زحمات نفت آن لاین
بابت پیگیری مالیات ظالمانه و سقف حقوق
feedback
Iran, Islamic Republic of
عدالت جو،جنوب
سلام و درود بر کانال نفت آنلاین و تمامی پرسنل عزیز و زحمت کش این برنامه خوبشان
0