کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قابل توجه پرسنل رسمی ، قراردادی و پیمانکاری

مهمترین اخبار نفت آنلاین ویژه کارکنان وزارت نفت

14 مرداد 1402 ساعت 20:57

در این بخش مهمترین اخبار نفت آنلاین ویژه کارکنان صنعت نفت (مالیات ، سقف حقوق ، حذف پیمانکار و ....) نمایش داده شده است.


1️⃣ ماده ۱۰ | قانون مصوب شده اوایل دهه ۹۰ برای بسیاری از کارکنان اجرایی شده است ، اما روند تغذیه در کارت حقوق کارکنانی که از اجرای طرح جا ماندند باالاخص در شرکت های مناطق نفتخیز جنوب و ملی حفاری با کندی بسیار در حال انجام است و موجب گله مندی کارکنان شده است و همچنان مشخص نیست چه زمانی برای همه تغذیه خواهد شد!

 
2️⃣ بخشنامه ۱۴۹۷ | شنیده ها حاکی از آن است بدلیل کثرت نفرات فعلا فرزندان جانبازان با درصد ۳۰ و بالاتر  استخدام و روند جذب آنها در حال انجام است.
 
3️⃣ مالیات و سقف حقوق | ماه گذشته کارکنان اعلام کردند کسر مالیات نجومی اجرای ماده ۱۰ را برای آنها بی اثر کرد! همچنین مکاتباتی در خصوص مالیات و پیگیری های ویژه ای در موضوع سقف حقوق توسط مهدی علی مددی معاون وزیر نفت انجام شده است. در بحث مالیات تا قبل از پایان ماه احتمالا خبرهای خوبی خواهیم شنید. همچنین دیوان عدالت اداری مجددا بر معافیت مزایای کارگران و کارمندان از مالیات تاکید کرده است.
 
4️⃣ بند دال | روند بررسی سوابق بند دال در حال انجام است. با توجه به تورم بالای سال ۱۴۰۲ ، حقوق و مزایای مشمولین بند دال نسبت به زمان قبل از تبدیل وضعیت بشدت کاهش پیدا کرده و این موضوع باعث انصراف بعضی از مشمولین شده است و سایر مشمولینی که در حال تحمل این شرایط سخت هستند خواستار تسریع در روند بررسی سوابق خود می باشند.
 
5️⃣ حذف پیمانکار نیروی انسانی | همچنان دولت و مجلس در حال شعار دادن در خصوص طرح هستند و هر هفته نیز یکی از نمایندگان مجلس از موافقت با اجرای طرح خبر می دهد! اما در عمل هیچ اتفاقی نیافتاده است و صدها هزار کارگر در سراسر کشور در انتظار تحقق وعده رییس جمهور در خصوص حذف پیمانکار نیروی انسانی هستند.
 
6️⃣ بازنشستگان صنعت نفت | متناسب‌سازی مستمری سال ۱۴۰۲ بازنشستگان نفت تصویب شد. بنابراین، ۵ درصد به پایه مستمری مورخ ۲۹ / ۱۲ / ۱۴۰۱ به همراه مبلغ یک میلیون تومان اضافه می‌شود. تعدیل مذکور مشروط به آن است که مبلغ افزایش از میزان سه میلیون و دویست هزار تومان بیشتر نباشد.
 
7️⃣ تعویق بازنشستگی | علی رغم اینکه بسیاری از دلسوزان صنعت نفت تعویق بازنشستگی را برای صنعت نفت سَم می دانند اما شنیده ها حاکی از آن است در بعضی از شرکت های نفتی بالاخص پالایش و پخش ، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و ... همچنان اقدام به تعویق بازنشستگی بعضی افراد با مجوز وزارت نفت می شود. همچنین شنیده شده در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بعنوان بزرگترین شرکت تولید کننده نفت ایران بعضی از اشخاص که به پایان دوره بازنشستگی خود نزدیک می شوند در حال رایزنی برای ماندن هستند!!!! 
 
8️⃣ آزمون استخدامی وزارت نفت | زمان و مکان مصاحبه داوطلبان آزمون استخدامی نفت مشخص شده و پیش بینی می شود تا قبل از پایان فصل تابستان پذیرفته شدگان این آزمون نهایی شوند. شایعاتی نیز در خصوص برگزاری دومین آزمون استخدامی نفت در سال آینده مطرح شده که هنوز هیچ مقام مسئولی این خبر را تایید نکرده است.
 
9️⃣ طرح مسکن کارکنان نفت | در حالی که اوایل بهمن سال گذشته شیوه نامه طرح مسکن توسط وزیر نفت ابلاغ شد همچنان ابهامات طرح رفع نشده است. حتی حضور بعضی از مسئولین مرتبط با طرح در جنوب باعث بیشتر شدن ابهامات در خصوص میزان سهم کارمند و کارفرما شد! همچنین کارکنان خواستار آن هستند که وزارت نفت هر چه سریعتر لیست شهرهایی را که برای ساخت مسکن در آنجا زمین در نظر گرفته اعلام نماید.
 
🔟 پرسنل قراردادی | کارکنان قراردادی هم‌چنان خواستار پایان مقررات های شناور بجا مانده از دولت قبل در وزارت نفت هستند. قوانین شناور مقرراتی است که در آن هر جا به نفع یا ضرر سازمان باشند شما را بین کارمند و کارگر پاسکاری می کنند!


کد مطلب: 28818

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/28818/مهمترین-اخبار-نفت-آنلاین-ویژه-کارکنان-وزارت

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir