تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت بیان کرد: بر اساس گزارشی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نهاد ریاست جمهوری ارائه کرده وزارت نفت در چهار بخش از ۶ بخش سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در میان وزارت‌خانه‌های دولت سیزدهم رتبه نخست را به دست آورده است.
علی فروزنده | نفت آنلاین
علی فروزنده | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین،  علی فروزنده بعد از ظهر امروز (چهارشنبه ۲۴ خردادماه) در سومین نشست هم‌اندیشی نمایندگان صنعت نفت در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات با بیان اینکه اساس سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات برای بهبود حکمرانی طراحی شده است، گفت: بخش مهمی از حقوق شهروندی که در این سامانه به آن اشاره شده می‌تواند به مدیران کمک کند تا تصمیم خود را در معرض قضاوت عمومی قرار بدهند.
 
وی افزود: اگر نتوانیم توضیح قانع کننده‌ای به عموم ذینفعان از جمله مردم برای دلایل و مسائلی که برای آنها تصمیم گرفته ایم ارائه دهیم، ممکن است به تصمیم‌هایی که گرفته شده است شک کنیم که آیا این مسائل و دلایل قابل اتکا هستند یا نه، که در این صورت یا زبان مشترک برای قانع کردن نداریم و یا تصمیمی که گرفته شده اشتباه است.
 
مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت تصریح کرد: وزارت نفت اساس اقتصاد کشور را تشکیل می دهد و خوشحالیم که سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات به‌ عنوان سامانه‌ای نوپا در بزرگترین سازمان اقتصادی کشور با جدیت دنبال می‌شود.
 
فروزنده افزود: پیشرفت این گونه سامانه‌ها در کشور به حل شدن مشکلات مدیران دولتی کمک می‌کند که بخشی از این مشکلات مربوط به تصمیم‌گیری در سازمان و بخشی دیگر مربوط به روابط عمومی‌هاست، از این رو این گونه سامانه‌ها کارکرد روابط عمومی‌ها را بهبود می‌بخشند.
 
وی اظهار کرد: تصور بر این است که مسائل و تصمیم‌گیری‌ها اگر شفاف شوند، کارآمدی در کشور افزایش می‌یابد؛ امروزه بیش از پیش به شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات توجه می‌شود و انتظار داریم سامانه‌هایی مانند سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات در کشور جدی‌تر گرفته شوند.
 
مدیرکل روابط عمومی صنعت نفت اذعان کرد: در سال گذشته بدنه کارشناسی کشور از موضوعات مرتبط با سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات استفاده نمی‌کرد، اما اکنون برای تحلیل بسیاری از مسائل از این سامانه استفاده کرده و دامنه کاربران وسیع‌تری برای این سامانه به وجود آمده است.
 
فروزنده با اشاره به راه اندازی سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از سال ۱۳۹۶ در کشور گفت: طبق گزارشی که امسال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به رئیس‌جمهوری ارائه کرده، وزارت نفت طبق شاخص‌های این گزارش رتبه‌های خوبی داشته است.
 
وی با بیان اینکه روابط‌ عمومی‌ها باید پیشرو و نهاد برتر اجرای این قانون سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات باشند، گفت: مسیر اجرای این قانون بسیار تعیین کننده خواهد بود و روابط عمومی‌ها می‌توانند به‌عنوان یه عنصر تعیین کننده روی این موضوع تاثیرگزار باشند.
 
مدیرکل روابط عمومی صنعت نفت اظهار کرد: تاکنون همه نمایندگان وزارت نفت در این سامانه عملکرد خوبی داشته و در تلاشیم طبق چارچوبی مشخص اطلاعات قابل ارائه را در این سامانه عرضه کنیم.
 
فروزنده گفت: در سال ۱۴۰۱ وزارت نفت بیشترین اسناد منتشره را در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات داشته و از دو هزار و ۳۳۲ سندی از کل صنعت نفت در این سامانه منتشر شده دو هزار و ۲۷۹ سند را ستاد وزارت نفت منتشر و در زمینه پاسخگویی عملکرد ۱۰۰ درصدی داشته است، میانگین زمان پاسخگویی از سوی این ستاد دو روز بوده است. از دو هزار و ۲۰۰ عضو این سامانه هزار و ۹۰۰ عضو آن دولتی هستند.
 
وی افزود: پارسال در چهار بخش از ۶ بخش سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، وزارت نفت در بین وزارت‌خانه‌های دولت سیزدهم اول و در یک آیتم دوم و در آیتم دیگر سوم شده است. این سامانه شامل وزارتخانه‌ها، نهادهای وابسته به‌ دولت، نهادهای انقلابی، نیروهای مسلح، قوه‌ قضاییه، قوه مقننه و مؤسسه‌ها و نهادهای زیر نظر مقام معظم رهبری می‌شود.
https://naftonline.ir/news/28614/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0