تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱
از عدم اجرای ماده و بخشنامه ۱۴۹۷ تا انتظار برای حذف پیمانکار نیروی انسانی و ...

مهمترین اخبار نفت آنلاین ویژه کارکنان صنعت نفت کشور

مهمترین اخبار نفت آنلاین ویژه پرسنل رسمی، قراردادی و پیمانکاری صنعت نفت در بخش زیر قابل مشاهده می باشد.
اخبار  نفت آنلاین ویژه کارکنان نفت | نفت آنلاین
اخبار نفت آنلاین ویژه کارکنان نفت | نفت آنلاین
1️⃣ ماده ۱۰ | در حالی که وزیر نفت ۱۱ اسفند سال گذشته در مقابل رییس جمهور و ملت ایران از موافقت دولت با اجرای این قانون خبر داده بود تا لحظه انتشار این خبر همچنان این موضوع اجرایی نشده است ! کارکنان می گویند اگر قرار نبود چیزی اجرایی شود چرا این موضوع را از طریق تلویزیون و در مقابل چشمان ۸۰ میلیون ایرانی اعلام کردید و بعد از آن هیچگونه اطلاع رسانی در خصوص چرایی عدم اجرای آن نشده است!
 
2️⃣ بخشنامه ۱۴۹۷ | علی رغم گذشت حدود یکسال از ابلاغ بخشنامه ۱۴۹۷ به ۴ شرکت اصلی هنوز از جذب این افراد خبری نیست و مشخص نیست چه برنامه ای برای آنها وجود دارد.بر اساس اطلاعات دریافتی مرحله اول این طرح که شامل جذب فرزندان جانباز بالای ۵۰٪ بود انجام شد ، اما برای مراحل بعدی که مقرر بود فرزندان جانباز ۳۰ و ۲۵ درصد و آزادگان جذب شوند تاکنون خبری نشده است و فقط ثبت نام و تحویل مدرک انجام شده است و حتی شنیده ها حاکی از ان است که وزارت نفت با جذب فرزندان جانباز ۲۵ درصد و آزادگان هنوز موافقت نکرده است!!!!
 
3️⃣ کاهش ساعات کاری | در حالی که وزارت نفت رسما با ابلاغ بخشنامه ای از خرداد تا شهریورماه ۱۴۰۲ ساعات کار پرسنل را کاهش داد اما متاسفانه از ده ها شرکت زیرمجموعه نفت خبر می رسد مدیران این شرکت ها کاسه داغ تر از آش شده اند و نسبت به اجرای بخشنامه وزارت نفت کوتاهی می کنند! حال سوال پرسنل از وزارت نفت این است که چرا فقط بخشنامه صادر می کند و نظارتی بر اجرا یا عدم اجرای بخشنامه های خود نمی کند!
 
4️⃣ استخدام نیروی غیررسمی | معاون وزیر نفت رسما اعلام کرد هرگونه جذب در صنعت نفت تنها با تأیید وزیر نفت امکان‌پذیر خواهد بود و هیچ سازمان، شرکت و... نمی‌تواند بدون مجوز وزیر نفت جذب داشته باشد. پس از انتشار این خبر در نفت آنلاین صدها نفر از پرسنل در شرکت های نفتی با ارسال پیام هایی این موضوع را رد کردند و مدعی شدند در ماه های گذشته افرادی در شرکت ها بدون گرفتن مجوز وزیر استخدام شده اند و خواستار بررسی این موضوع توسط وزارت نفت شدند.
 
5️⃣ بند دال | اطلاعیه بررسی سوابق مشمولین در بعضی از شرکت های نفتی مانند نفتخیز جنوب منتشر شده است ، اما همچنان سایر شرکت ها خود را بخواب زده اند و خبری در این خصوص نیست و مشمولین این بند از منابع انسانی وزارت نفت انتظار دارند با ابلاغ بخشنامه سراسری شرکت های زیرمجموعه را ملزم به بررسی سوابق نمایند.
 
6️⃣فوق العاده جنجالی ۱۰۰ هزارتومانی به کارکنان غیررسمی نفت بمناسبت روز کارگر| در حالی که رهبر انقلاب و رئیس جمهور در دیدار با کارگران به رسیدگی به وضعیت معیشتی آنها تاکید کردند ، پرداخت فوق العاده ۱۰۰ هزارتومانی بمناسبت روز کارگر باعث انتقاد گسترده پرسنل غیررسمی نفت شد! پرداخت این مبلغ به کارکنان غیررسمی نفت در حالی است که بر اساس مستندات دریافتی نفت آنلاین سایر دستگاه های اجرایی با دادن مبالغ قابل توجه ، بن و ... از کارگران خود بمناسبت این روز تجلیل کردند.
 
7️⃣ حذف پیمانکار نیروی انسانی | گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هفته گذشته رسما اعلام کرد: دولت بار مالی طرح حذف پیمانکار را پذیرفته است و پیمانکاران نیروی انسانی بزودی حذف می شوند. اما همچنان از بررسی رفع ابهامات در مجلس و ارسال مجدد آن به شورای نگهبان خبری نیست و شایعاتی پیش آمده مبنی بر اینکه می خواهند در ماه های پایانی عمر مجلس یازدهم این طرح را تعیین تکلیف کند، اما شنیده ها حاکی از ان است که رئیس جمهور وزیر کار را ملزم کرده تا تمام پیگیری های لازم را جهت تصویب طرح از طریق دولت و مجلس انجام دهد. 
 
8️⃣ آزمون استخدامی وزارت نفت | آزمون استخدامی وزارت نفت ۲۹ اردیبهشت ماه با حضور بیش از ۷۰ هزار داوطلب برگزار شد. بر اساس اعلام سازمان سنجش نتایج حدود ۴۰ روز پس از برگزاری آزمون اعلام خواهد شد.حدود ۲۵۰۰ نفر در آزمون پذیرفته خواهند شد.
 
9️⃣ طرح مسکن کارکنان نفت | وزارت نفت اطلاعیه ای در این خصوص صادر کرد و اسامي قريب به ۷۰ هزار نفر از متقاضيان شاغل و بازنشسته عضو "طرح مسكن " به وزارت راه و شهرسازي ارسال گرديد . لازم اسـت متقاضيان جهت كنترل فرم "ج" نسبت به ثبت نام سامانه https://saman.mrud.ir اقدام نمايند. بعد از انتشار اطلاعیه وزارت نفت بسیاری از پرسنل ضمن انتقاد اعلام کردند که چرا همان اول اعلام نشد که فقط کسانی که فرم ج آنها تایید شده باشد می توانند در این طرح ثبت نام کنند؟! تکلیف این همه پول کارکنانی که الان مشمول طرح نشده اند چه می شود و چه کسی پاسخگو است؟! کارکنان در ادامه خواستار رفع این مشکل و پاسخگویی وزارت نفت در این خصوص شدند.
 
https://naftonline.ir/news/28536/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
رضا
بخشنامه ۱۴۹۷ واقعا شرم آوره حتی مدارک را هم با اجازه شما تحویل نمی گیرند و سایت را باز نمیکنند آیا این رسم و آزار از جانب کجاست و متاسفانه هیچ کس جوابگو نیست خدا پدر و مادر سایت نفت آنلاین را بیامرزد که کدوم شیر پاک خورده ای هست که صدای این بندگان خدا را اطلاع رسانی میکنند دست پریزاد به زحمت کشان نفت لاین و تشکر
feedback
Iran, Islamic Republic of
مجید
وقتی دست رئیسجمهور باز هست وادعا کرد بساط پیمانکتر جمع شود ساه میبخسه شاه قلی نه غده ی سرطانی به نام ??? با رانت وفساد همکاری میکنه همینطور مدیران شرکتهای پیمانکاری مخصوصا گتز استانی پول ورزش رو میرن استخر ورزشی اجاره میکنند در صورتیکه حق پبمانکارزهاست
feedback
Iran, Islamic Republic of
کارمند
ادمین‌های‌محترم‌نفت‌آنلاین در مورد استخدام فرزندان مدیران و پارتی دارها خارج از آزمون اگر دست‌اندر‌کاران‌ که شامل مدیر محترم ???? میباشد منکر آن شدنداسامی تعدادی از آنها را با ذکر اداره ای که در آن مشغول بکار هستند را برایتان ارسال خواهم کرد .با تشکر
feedback
Iran, Islamic Republic of
کارمند
متاسفانه فقط وعده میدن حرف میزنن هیچ برنامه ای برای پرسنل شرکت نفت ندارند از وزیر گرفته تا معاونین و مدیران اجراییش هر روز بدتر از دیروز
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمدرضا سالاری نسب
تکلیف کارکنانی که وام پس انداز مسکن از حقوقشان ماهیانه کسر می‌شود به کجا خواهد انجامید کارکنان صنعت نفت.
کارکنان آموزش و پرورش گرفتار نشویم.
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد جواد فتحی مناطق نفت خیز جنوب
بهترین وزیر وزارت نفت آقای جواد اوجی هست فقط اگر در فرایند ماده ده تسریع ببخشد رضایت کارکنان بیشتر جلب میشود این وزیر با انتصاب درست در مناطق نفت خیز جنوب دست مفسدان را قطع کرد کاش در دوران احمدی نژاد تا روحانی همچنین انتصابات درستی برای مبارزه با فساد انجام میشد
والعاقبه للمتقین
feedback
Iran, Islamic Republic of
اکبر
بخش پیمانکاری باید افزایش یابد تا حمایت کنیم از پیمانکاران زحمت کش، باید به پیمانکاران وام کم بهره بدیم تا تولید مثل کنند و گسترش یابند. باشد که در دنیا رستگار شوند.
feedback
Belgium
اره چون خودت یکی از اونها هستی
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد قاسمی
مسئولین نالایق صنعت نفت فقط و فقط به فکر جیب های خود هستند و نیروی انسانی برای آنها از آهن پاره ها کم ارزش تر هستند.
کارکنان و بازنشستگان و بازماندگان صنعت نفت هم هیچ اتحادی برای گرفتن حق خود ندارند.
feedback
Iran, Islamic Republic of
چرا در خصوص پرسنل قراردادی خبری نیست
البته بی انصاف نیستیم . از وقتی اوجی وزیر شد وضعیت حقوق و مزایای پرسنل قراردادی بهتر شد . ولی کافی نیست .
0