تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های آموزشی بین وزارتخانه‌های نفت ایران و عراق امضا شد.
مهدی علی مددی معاون وزیر نفت | نفت آنلاین
مهدی علی مددی معاون وزیر نفت | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین،  تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های آموزشی بین وزارتخانه‌های نفت ایران و عراق همزمان با برگزاری نشست کمیته عالی مشترک دو کشور روز سه‌شنبه (۱۹ اردیبهشت‌ماه)، به امضای مهدی علی‌مددی، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت ایران و هشام یاس، مدیرکل آموزش وزارت نفت عراق رسید.
 
نشست کمیته عالی مشترک ایران و عراق در بخش نفت برای گسترش روابط دو کشور روز سه‌شنبه به ریاست احمد اسدزاده، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت برگزار شد، در این نشست محورهای همکاری دوجانبه در زمینه میدان‌های مشترک، صادرات خدمات فنی و مهندسی و همکاری‌های آموزشی به تفضیل بررسی و تصمیم‌های راهگشایی برای اجرای تفاهم‌های دوجانبه در بخش نفت گرفته شد.
 
جواد اوجی، وزیر نفت ایران نیز (چهارشنبه، ۲۰ اردیبهشت‌ماه) در رأس هیئتی به عراق سفر کرد و در جریان این سفر با محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق و زیادعلی فاضل، وزیر برق عراق برای افزایش سطح همکاری‌های دو کشور در بخش انرژی مذاکره می‌کند.
 
سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری به‌تازگی پس از دیدار و گفت‌وگو با عبداللطیف‌ رشید، رئیس‌جمهوری عراق در تهران تأکید کرده بود که روابط تهران و بغداد در حوزه زیرساختی همچون آب، برق، گاز و انرژی باید به‌نحوی ادامه یابد که استفاده از ظرفیت‌های موجود نیازهای دو طرف را به‌طور کامل برطرف کند.
https://naftonline.ir/news/28456/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0