تاریخ انتشارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
عایق پشم سنگ چیست؟ عایق پشم سنگ یک عایق صوتی- حرارتی با الیاف معدنی میباشد. ماده اولیه ی عایق پشم سنگ، بازالت است که از گروه سنگ های آذرین می باشد و بازمانده فعالیت های آتشفشانی است. برای ت...
عایق پشم سنگ چیست؟
عایق پشم سنگ یک عایق صوتی- حرارتی با الیاف معدنی میباشد. ماده اولیه ی عایق پشم سنگ، بازالت است که  از گروه سنگ های آذرین می باشد و بازمانده فعالیت های آتشفشانی است. برای تولید پشم سنگ، بازالت را در دمای 1500 درجه سانتیگراد ذوب می کنند و با استفاده از روشهای خاص آن را به الیافی بسیار ریز با قطر میکرونی تبدیل می کند. 97% کل محصول پشم سنگ را این الیاف تشکیل می دهد، 3%  باقی مانده رزین و روغن های مورد نیاز برای فرم دهی الیاف متناسب با نوع محصول مورد نیاز می باشد.

محدوده تحمل دمایی پشم سنگ از 30- تا 750 درجه سانتیگراد می باشد و ضریب انتقال حرارت آن بسیار پایین می باشد که این ویژگی باعث شده که نقش بسزایی در کاهش مصرف انرژی داشته باشد. کاهش مصرف انرژی علاوه بر اینکه باعث کاهش هزینه ها می شود باعث می شود که آلاینده های کمتری تولید شود و این به حفظ محیط زیست کمک می کند. علاوه بر این پشم سنگ از نظر زیست محیطی و بهداشتی به عنوان عایقی مطلوب شناخته شده و هیچ یک از عوارض نامطلوب عایق های مشابه را ندارد، در واقع پشم سنگ بی ضررترین عایق حرارتی-صوتی شناخته شده می باشد. پشم سنگ علاوه بر اینکه یک عایق حرارتی بسیار عالی می باشد عایق صوتی خوبی است. قدرت عایقی پشم سنگ 33 برابر دیوار بتنی و 22 برابر دیوار آجری است.

انواع پشم سنگ:

پشم سنگ فله ای:
پشم خام فله ای، عایق حرارتی و عایق صوتی می باشد. پشم سنگ خام فله ای در عایقکاری بین دو جداره ساختمان، جدار دودکشها، اگزوزهای صنعتی و پر کردن فضاهای فاقد شکل هندسی منظم کاربرد دارد. از پشم سنگ خام حلاجی شده در تولید لنت ترمز و صفحه کلاج، بتن های سبک، ایزوگام های رطوبتی، دیوار یخچال و تنورهای نانوایی استفاده می شود.
محدوده دمای کاربردی موثر ایزوترم متجاوز از 750 درجه سانتیگراد می باشد و نقطه ذوب آن در حدود 1300 درجه سانتیگراد می باشد.
 
پشم خام فله ای (ایزوترم Loose slag Wool)
ویژگی های پشم سنگ فله ای:
- عایق حرارتی و صوتی فوق العاده عالی (لازم به ذکر است که هدایت حرارتی به تراکم پشم سنگ استفاده شده بستگی دارد).
- پشم سنگ فله ای غیر قابل اشتعال است و از انتقال آتش جلو گیری می کند. از این رو از پشم خام فله ای به عنوان جلوگیری کننده از سرایت آتش استفاده می شود.
- دارا بودن ضریب جذب صوت بالا
- دمای کارکرد: 270- تا 800 درجه سانتیگراد
- مقاوم به انواع آلودگی های شیمیایی و بیولوژیکی
- بدون انتشار هر گونه گاز سمی
- پایداری فیزیکی و شیمیایی بسیار عالی
- هزینه بسیار مناسب
- نصب آسان و سریع
- حمل و نقل و نگهداری آسان
- بدون نیاز به آزبیست یا هر گونه افزودنی شیمیایی
- ماده فاسد نشدنی و جلوگیری کننده ورود جانوران موذی
- دافع رطوبت
- سازگاری با محیط زیست
 
عایق پشم سنگ لحافی
این نوع عایق پشم سنگ بصورت رولی به بازار ارائه می شود و بسیار انعطاف پذیر می باشد. پشم سنگ لحافی در انواع مختلف بدون روکش و با روکش آلومینیومی و کاغذ کرافت تولید می شود و برای عایق کاری سقف ساختمان ها، سوله ها، دیوارها، سقف های کاذب، کانال های تهویه هوا و سطوح با انحنای کم استفاده می شود.
پشم سنگ لحافی برای عایق کاری و پوشش سقف های کاذب ، ساختمان های صنعتی ، کانال های گردش هوا ، سیستم های آب سرد کن ،سیستم‌های تهویه مطبوع، تجهیزات و مخازن با دمای پایین، سقف سوله، عایق حرارتی دیوارهای ساختمان های صنعتی و مسکونی و سطوح با انحنای کم، اگزوز سازی ها ، دیوار های سالن کنفرانس و ساختمان های مسکونی برای جذب صدا و جلو گیری از ارتعاشات استفاده می شود.
 
مزایای عایق پشم سنگ لحافی:
- عایق حرارتی و عایق صوتی
- غیرقابل اشتعال
- دافع رطوبت
- نداشتن هیچ اثر شیمیایی
- حمل و نقل آسان
- نصب راحت
- عاری از هر نوع پوسیدگی
-  ماده فاسد نشدنی و جلوگیری کننده ورود جانوران موذی
- بدون نیاز به تعمیر و نگهداری
- بسیار مقرون به صرفه
- عدم انتشار گاز های سمی
- دوام زیاد
- سازگاری با محیط زیست
 
پشم سنگ پتویی
عایق پتویی پشم سنگ یک عایق حرارتی صوتی حیاتی برای صنایع به حساب می آید و عموما جهت عایق کاری ماشین آلات، تجهیزات صنعتی و لوله های با قطر بالا استفاده می شود. در این نوع عایق پشم سنگ از هیچ نوع عامل پیوندی استفاده نشده است.
از عایق صوتی حراتی پشم سنگ پتویی برای عایق کاری سطوح مسطح و منحنی ها، عایق کاری دیوارها، سقف های کاذب، سقف سوله ها، ساختمان های صنعتی و پیش ساخته، سالن های کنفرانس و  ساختمان های مسکونی برای جذب صدا، لوله های با قطر زیاد، کوره هاف دیگهای بخار، دودکش های بلند، اگزوز توربین ها، گرم خانه ها و غیره استفاده می شود.
A picture containing accessoryDescription automatically generated
ویژگی عایق های پتویی پشم سنگ:
- عایق حرارتی و صوتی بسیار عالی
- جذب صوت بالا
- جلوگیری از گسترش آتش
- خواص فیزیکی و شیمیایی پایدار
- مقاوم به خوردگی
-  بدون نیاز به  آزبست یا هر ماده افزودنی شیمیایی
- پشم سنگ پتویی انعطاف پذیری بسیار خوبی دارد و وزن آن سبک است
- مقاوم در مقابل آلودگی های شیمیایی و بیولوژیکی
- مقاوم به ضربه
- نصب آسان و سریع
- حمل و نقل و نگهداری بسیار ساده
- هزینه بسیار مناسب و مقرون به صرفه این عایق حرارتی صوتی
- سازگاری با محیط زیست
 
پشم سنگ تخته ای

این نوع عایق پشم سنگ یکی از پرکاربردترین محصولات پشم سنگ می باشد، زمینه های کاربردی بسیاری دارد و تقریبا در تمام صنایع از آن استفاده می شود. در صنعت ساختمان سازی در عایق کاری صوتی و حرارتی دیوار، کف و سقف کاربرد فراوانی دارد و صنایع کوره سازی، پالایشگاه ها و پتروشیمی ها از مصرف کننده گان عمده این محصول هستند. این محصول در دانسیته و ضخامت های مختلف تولید می شود.

از عایق حرارتی پشم سنگ تخته ای در ساختمان ها به عنوان عایق بین جداره ها به منظور کاهش اتلاف انرژی و در استودیوهای صدابرداری، تونل های مترو، دیوار سالنهای کنفرانس، فرودگاهها، مساجد، کتابخانه ها، کشتی ها و هتل ها و سالن های ورزشی برای جذب صدا و جلوگیری از انتقال ارتعاشات، مورد استفاده قرار می گیرد.
Rockwool Slab, Size: Custom at Rs 12/square feet in Mumbai | ID: 11710678262
 
مزایای پشم سنگ تخته ای:
- عایق حرارتی بسیار عالی
- بهترین عایق صوتی در دانسیته های بالا
- غیرقابل اشتعال
- دافع رطوبت
- نداشتن هیچ اثر شیمیایی
- عاری از هر نوع پوسیدگی
-  فاسد نشدنی
- قابل استفاده در دماهای بسیار بالا
- حمل و نقل آسان
- نصب راحت
- بدون نیاز به تعمیر و نگهداری
- بسیار مقرون به صرفه
- عدم انتشار گاز های سمی
- دوام زیاد
- سازگاری با محیط زیست
 
گروه صنعتی عایق آریا قریب 14 سال است که با در اختیار داشتن کادری مجرب و تجهیزات روز در زمینه تولید انواع عایق های پشم سنگ و همچنین مواد فایر پروف فعالیت دارد.
جهت اطلاع بیشتر از فعالیت های شرکت پشم سنگ آریا به وب سایت زیر مراجعه فرمایید.  
 
 
https://naftonline.ir/news/28436/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0