تاریخ انتشارسه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
قبل از خرید، با مشخصات میلگرد زاگرس آشنا شوید کارخانه‌های مختلفی برای تامین میلگرد کشور، اقدام به تولید این محصول می‌کنند. یکی از کارخانه‌های مطرح در زمینه تولید انواع میلگرد، شرکت صبا فول...
قیمت میلگرد شهرکرد
قیمت میلگرد شهرکرد

 

کارخانه‌های مختلفی برای تامین میلگرد کشور، اقدام به تولید این محصول می‌کنند. یکی از کارخانه‌های مطرح در زمینه تولید انواع میلگرد، شرکت صبا فولاد زاگرس است. این شرکت همواره تلاش کرده تا محصولاتی باکیفیت به بازار عرضه کند. میلگرد‌های زاگرس، به ‌دلیل انطباق با استانداردهای بینالمللی، از میلگردهای مناسب برای مناطق زلزلهخیز به‌حساب می‌آیند. در ادامه به بررسی کامل مشخصات، وزن و قیمت میلگرد زاگرس خواهیم پرداخت.

 چگونه میلگرد صبا فولاد را تشخیص دهیم؟


شرکت صبا فولاد زاگرس، سال 1393 در استان چهارمحال بختیاری کار خود را آغاز کرد. این کارخانه در ساعت، حدود60 تن و در طول سال، 420 هزار تن محصول تولید و وارد بازار می‌کند.

شرکت فولاد زاگرس، میلگردهای آجدار (دوکی-یکنواخت) را در دو گروه آج 400 و آج 500 تولید می‌کند. از آنجایی که هرکدام از کارخانه‌های فولاد کشور، دارای علامت اختصاری هستند، می‌توان محصولات آن‌ها را از یکدیگر تشخیص داد. علامت اختصاری منحصربه‌فرد هر کارخانه، به‌ وضوح روی میلگرد حک می‌شود تا مصرف‌کننده بتواند محصول را شناسایی کند.

میلگردهای کارخانه زاگرس با استاندارد بالایی تولید می‌شوند و علامت اختصاری حک شده روی آن‌ها، SFZ CT است. با توجه به این علامت، مصرف‌کنندگان می‌توانند میلگردهای زاگرس را شناسایی کنند.

علامت اختصاری حک شده روی میلگرد زاگرس

همان‌طور که اشاره شد، نشانه انحصاری میلگرد زاگرس SFZ CT است. علامت انحصاری، یکی از موارد مهم در مشخصات، وزن میلگرد صبا فولاد زاگرس و قیمت میلگرد زاگرس شهرکرد محسوب می‌شود. SFZ که بخش اول این علامت به‌حساب می‌آید، نشان‌دهنده این است که این محصول تولیدشده توسط شرکت زاگرس است. بخش دوم علامت Ct، پروسه تولید را توضیح می‌دهد. در واقع، با توجه به این علامت متوجه می‌شویم که با میلگردهای آجدار 400 سروکار داریم که با روش خنک‌کاری (ترمکس) تولید شده‌اند.
تولید میلگرد زاگرس با روش خنک‌کاری، نمایانگر مقاومت کششی و خمشی و استاندارد بالای این محصول است. به همین دلیل، میلگردهای زاگرس برای استفاده در پروژه‌های ساختمانی مناطق زلزله‌خیز بسیار مناسب‌ هستند.
کارخانه صبا فولاد زاگرس

وزن میلگرد زاگرس

یکی دیگر از موارد مهم برای انتخاب میلگرد مناسب، در نظر گرفتن وزن آن است. میلگرد زاگرس با توجه به جدول اشتال، در رده میلگردهای سنگین دسته‌بندی می‌شود. اعداد وزنی میلگرد زاگرس شباهت زیادی به میلگرد ذوب آهن دارد و به همین دلیل، محصول باکیفیتی محسوب می‌شود. این میلگرد برای سازه‌هایی که نیاز به مقاومت بالا دارند، مورداستفاده قرار می‌گیرد. پیش از انتخاب این محصول، به مشخصات، وزن و قیمت میلگرد زاگرس توجه کنید.

جدول وزن میلگرد شهرکرد

 میلگردهای زاگرس، در سایز‌های 8 الی 32 تولید شده و شامل 11 اندازه مختلف هستند. همان‌طور که اشاره شد، محصولات زاگرس وزن بالایی دارند. وزن میلگرد سایز 8 زاگرس برابر با 4.74 و میلگرد سایز 32 زاگرس 75.8 است. جدول وزنی این میلگرد و مقایسه آن با جدول اشتال را در زیر مشاهده می‌کنید.
سایز میلگرد 8 10 12 14 16 18 20 22 25 28 32
جدول اشتال 5 7. 5 10. 7 14. 6 18. 9 24 29. 7 35. 6 46. 2 58 75. 8
میلگرد زاگرس 4. 74 7. 4 10. 6 14. 5 19 24 30 35. 7 46. 2 58 75. 8
 
 


عموما میلگرد‌هایی که در داخل کشور تولید می‌شوند، از نظر وزنی به جدول اشتال نزدیک نیستند و میلگردهای زاگرس از معدود تولیدات ایرانی هستند که از این مزیت برخوردارند. دلیل این امر، دانش مهندسین، کیفیت مواد اولیه و تجهیزات به‌روز این مجموعه است. میلگرد‌های زاگرس به‌غیر از شاخصه وزنی، از نظر عناصر تشکیل‌دهنده مانند گوگرد، منگنز، فسفر، سیلیس و کربن نیز با استاندارد‌های جهانی تناسب دارند.
آگاهی از جدول وزنی میلگرد زاگرس کارخانه کمک می‌کند تا خریداران و مصرف‌کنندگان نسبت به محصول خریداری‌شده، اشراف کامل داشته باشند. جدول وزنی ارائه شده توسط هر کارخانه متفاوت است و به همین دلیل باید پیش از سفارش از وزن محصولات آگاه بود.
 

قیمت میلگرد زاگرس

همان‌طور که اشاره شد، میلگردهای زاگرس در 11 سایز مختلف (از 8 الی 32) و با استاندارد A3 تولید می‌شوند. قیمت میلگرد به صورت کیلویی یا شاخهای در بازار اعلام می‌شود. به‌ دلیل بی‌ثباتی بازار آهن، قیمت‌های میلگرد روزانه اعلام می‌شود. پس بهتر است مصرف‌کنندگان پیش از سفارش، قیمت‌ها را از منابع مطمئن استعلام بگیرند.

در این خبر با مشخصات، وزن و قیمت میلگرد زاگرس آشنا شدیم. شرکت زاگرس برای تولید میلگرد‌های خود از تکنولوژی روز، مهندسین مجرب و مواد اولیه باکیفیت بهره می‌برد. به همین دلیل، این محصولات شباهت زیادی به جدول اشتال و استانداردهای بینالمللی دارند. میلگرد زاگرس که در رده میلگرد‌های سنگین دسته‌بندی می‌شود، مقاومت کششی و خمشی بالایی دارد. همین امر باعث می‌شود تا از این محصول برای پروژه‌های ساختمانی در مناطق زلزله‌خیز بهره گرفته شود. علامت انحصاری میلگرد زاگرس SFZ CT است که به ‌وضوح روی بدنه میلگرد حک ‌شده است.
 
https://naftonline.ir/news/28380/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0