تاریخ انتشاردوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران گفت: راهکار جهش تولید ، تمرکز بر دیدگاه اقتصاد دانش محور است که مولفه مهمی همچون نوآوری، کار آفرینی و تولید محصول با کیفیت را به همراه دارد و این نگاه در امر پژوهش بسیار با اهمیت است.
محمدعلی بیک زاده | نفت آنلاین
محمدعلی بیک زاده | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران محمد علی بیگ زاده روز یکشنبه (هشتم اسفندماه ۱۴۰۰) در پنجمین همایش ملی مواد، متالوژی و معدن به عنوان یکی از سخنرانان اصلی ، نیازهای آموزشی و پژوهشی در صنعت حفاری را تشریح کرد. 
 
وی در این همایش که با همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان به لحاظ رعایت شیوه نامه های بهداشتی به صورت مجازی برگزار شد، افزود: تولید علم و امر پژوهش در جهت افزایش تولید با کیفیت و نوع نیاز بخش صنعت از جمله صنعت نفت و حفاری جایگاه مهم و تاثیر گذاری دارد. 
 
بیگ زاده با طرح این پرسش که هم اکنون نگاه فناورانه و اقتصاد دانش محور در کشور و در دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان ما چه جایگاهی دارد و برای رسیدن به جایگاه اصلی چه کارها و اقداماتی باید صورت پذیرد، اظهار کرد: ایجاد حلقه های ارتباطی موثر مبتنی بر قوانین و دستورالعمل های تسهیل کننده فیمابین دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان از یک سو ، شرکت های صنعتی نظیر شرکت ملی حفاری ایران از سوی دیگر، ایجاد صندوق های پشتیبانی کننده مالی از شرکت های دانش بنیان و همچنین سیاستگذاران و وضع کنندگان قوانین، می تواند تولید دانش با نگاه فناورانه و اقتصاد محور را محقق سازد. 
 
مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران گفت : در صنعت حفاری ماشین آلات و تجهیزات گوناگونی همچون سازه دکل، پمپ ها، مخازن، موتورآلات، شیر آلات و ادوات درون و برون چاهی بسیاری وجود دارد که فرآیند ساخت و عملکرد آنها مبتی بر دانش متالوژی و مهندسی مواد، به عنوان یکی از علوم مهندسی مادر ساخت و تولید تجهیزات است و از همین رو زمینه های پژوهشی فراوانی برای مجموعه های دانش بنیان در صنعت حفاری وجود دارد.

وی افزود : هم اکنون برخی کشورهای غربی و یا خاور دور بدون داشتن حتی یک میدان نفتی، سازنده و تولید کننده انواع تجهیزات صنعت حفاری هستند که علت آن نگاه اقتصاد فناورانه در این حوزه است.
گفتنی است : محورهای این همایش شامل استخراج، ذوب و ریخته گری، عملیات حرارتی، مواد نو، شکل دهی، مواد پودری، سطح و پوشش، نانو مواد، خوردگی، جوشکاری، فرآوری مواد معدنی، اکتشاف و استخراج معدن، محیط زیست، بهداشت و ایمنی در معادن و اقتصاد معدن بود که از سوی صاحبنظران، اساتید دانشگاه ها و کارشناسان مرتبط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
https://naftonline.ir/news/26259/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0