کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سخنرانی مدیر پژوهش NIDC در پنجمین همایش ملی مواد، متالوژی و معدن

9 اسفند 1400 ساعت 13:59

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران گفت: راهکار جهش تولید ، تمرکز بر دیدگاه اقتصاد دانش محور است که مولفه مهمی همچون نوآوری، کار آفرینی و تولید محصول با کیفیت را به همراه دارد و این نگاه در امر پژوهش بسیار با اهمیت است.


به گزارش نفت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران محمد علی بیگ زاده روز یکشنبه (هشتم اسفندماه ۱۴۰۰) در پنجمین همایش ملی مواد، متالوژی و معدن به عنوان یکی از سخنرانان اصلی ، نیازهای آموزشی و پژوهشی در صنعت حفاری را تشریح کرد. 

 
وی در این همایش که با همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان به لحاظ رعایت شیوه نامه های بهداشتی به صورت مجازی برگزار شد، افزود: تولید علم و امر پژوهش در جهت افزایش تولید با کیفیت و نوع نیاز بخش صنعت از جمله صنعت نفت و حفاری جایگاه مهم و تاثیر گذاری دارد. 
 
بیگ زاده با طرح این پرسش که هم اکنون نگاه فناورانه و اقتصاد دانش محور در کشور و در دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان ما چه جایگاهی دارد و برای رسیدن به جایگاه اصلی چه کارها و اقداماتی باید صورت پذیرد، اظهار کرد: ایجاد حلقه های ارتباطی موثر مبتنی بر قوانین و دستورالعمل های تسهیل کننده فیمابین دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان از یک سو ، شرکت های صنعتی نظیر شرکت ملی حفاری ایران از سوی دیگر، ایجاد صندوق های پشتیبانی کننده مالی از شرکت های دانش بنیان و همچنین سیاستگذاران و وضع کنندگان قوانین، می تواند تولید دانش با نگاه فناورانه و اقتصاد محور را محقق سازد. 
 
مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران گفت : در صنعت حفاری ماشین آلات و تجهیزات گوناگونی همچون سازه دکل، پمپ ها، مخازن، موتورآلات، شیر آلات و ادوات درون و برون چاهی بسیاری وجود دارد که فرآیند ساخت و عملکرد آنها مبتی بر دانش متالوژی و مهندسی مواد، به عنوان یکی از علوم مهندسی مادر ساخت و تولید تجهیزات است و از همین رو زمینه های پژوهشی فراوانی برای مجموعه های دانش بنیان در صنعت حفاری وجود دارد.

وی افزود : هم اکنون برخی کشورهای غربی و یا خاور دور بدون داشتن حتی یک میدان نفتی، سازنده و تولید کننده انواع تجهیزات صنعت حفاری هستند که علت آن نگاه اقتصاد فناورانه در این حوزه است.
گفتنی است : محورهای این همایش شامل استخراج، ذوب و ریخته گری، عملیات حرارتی، مواد نو، شکل دهی، مواد پودری، سطح و پوشش، نانو مواد، خوردگی، جوشکاری، فرآوری مواد معدنی، اکتشاف و استخراج معدن، محیط زیست، بهداشت و ایمنی در معادن و اقتصاد معدن بود که از سوی صاحبنظران، اساتید دانشگاه ها و کارشناسان مرتبط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


کد مطلب: 26259

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/26259/سخنرانی-مدیر-پژوهش-nidc-پنجمین-همایش-ملی-مواد-متالوژی-معدن

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir