تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
حذف پیمانکار نیروی انسانی مهمترین مطالبه ده‌‌ها هزار نفر از پرسنل پیمانکاری نفت از وزیر پیشنهادی نفت می باشد.
مطالبه حذف پیمانکار نیروی انسانی | نفت آنلاین
مطالبه حذف پیمانکار نیروی انسانی | نفت آنلاین
به گزارش خبرنگار نفت آنلاین،  چندین دهه است که از ایجاد پیمانکار نیروی انسانی در کشور می گذرد.

پیمانکاری که حقوق و مزایای پرسنل را از دستگاه های اجرایی گرفته و بخشی از آنرا بعنوان حق الزحمه خود بر می دارد و مابقی را به کارگر پرداخت می کند.

از قبل از انتخابات ۱۴۰۰ بود که مطالبه ای توسط پرسنل پیمانکاری نفت و سایر دستگاه های اجرایی در فضای مجازی با عنوان حذف پیمانکار نیروی انسانی بوجود آمد.

در این مطالبه مهم پرسنل پیمانکاری دستگاه های اجرایی خواستار حذف پیمانکار از دستگاه های دولتی شده بودند.

لازم به ذکر است اولین بار موضوع حذف پیمانکار نیروی انسانی در دستگاه های اجرایی در زمان دولت نهم اجرایی شد و ده ها هزار نفر از کارکنان پیمانکاری سراسر کشور بصورت مستقیم با شرکت های محل کار خود قرارداد بستند ، اما با آمدن دولت حسن روحانی به تبدیل وضعیت کارکنان پیمانکاری به قراردادی خاتمه داده شد و این موضوع متوقف شد.

حال با روی کار آمدن دولت سیزدهم و معرفی وزرای پیشنهادی ، هزاران نفر از پرسنل پیمانکاری نفت با ارسال پیام هایی به نفت آنلاین می گویند: حذف پیمانکار نیروی انسانی بزرگترین و مهم‌ترین مطالبه ما از وزیر نفت پیشنهادی دولت سیزدهم می باشد.

این دسته از کارکنان می گویند سالهاست که بصورت دائم در شرکت های زیرمجموعه وزارت نفت مشغول بکار هستیم و شرکت حقوق ما را به پیمانکار پرداخت می کند و پیمانکار پس از کسر درصدی مابقی را به پرسنل پرداخت می کند.

پرسنل پیمانکاری نفت در ادامه می گویند: مگر پیمانکار نیروی انسانی چه کاری انجام می دهد که باید بخشی از حقوق  و مزایای پرسنل به او برسد و چرا باید برای پرسنلی که دائم در شرکت های نفتی مشغول به کار و تلاش هستند واسطه ای بنام پیمانکار وجود داشته باشد و در کجای دنیا یک شرکت حقوق را به پیمانکار پرداخت می کند و پیمانکار نیروی انسانی بخشی از آنرا برای خود بر می دارد و مابقی را به کارکنان می دهد؟!

این دسته از پرسنل پرتلاش صنعت نفت کشور در پایان نوشتند: با توجه به‌ اینکه وزارت نفت بیشترین تعداد نیروهای پیمانکاری دستگاه های اجرایی را دارد انتظار داریم وزیر پیشنهادی نفت این موضوع را به جد در هیئت دولت پیگیری کند تا با حذف پیمانکار امنیت شغلی ما افزایش پیدا کند و شرکت های سودجو به اسم پیمانکار نیروی انسانی برای همیشه در جای جای کشور حذف شوند.
https://naftonline.ir/news/24656/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0