تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
از سوی اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی ملی حفاری 

نخستین دوره آموزش مجازی کنترل فوران چاه های نفت و گاز برگزار شد

از سوی اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی حفاری ایران نخستین دوره آموزش مجازی کنترل فوران چاه های نفت و گاز (IWCF) برگزار شد.
سید محمد حسین جزایری | نفت آنلاین
سید محمد حسین جزایری | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران سرپرست آموزش حفاری اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت در این باره گفت: دوره ها پیش از این به صورت حضوری و شرکت در کلاس های آموزشی با هزینه بالا تشکیل می شد که به سبب شیوع بیماری کووید 19 و الزامات رعایت شیوه نامه های بهداشتی حسب اهمیت دوره، از طریق بستر فضای مجازی دنبال می شود. 
 
سید محمد حسین جزایری افزود: برگزاری دوره های IWCF سال ها براساس قرارداد همکاری میان شرکت ملی حفاری ایران و یک شرکت خارجی در اهواز برگزار می شد که چند سال به سبب تحریم ها تشکیل آن دچار وقفه و تاخیر گردید.
 
وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت تشکیل این دوره ها به ویژه پس از حادثه فوران چاه 147 رگ سفید بنا به دستور وزیر نفت مبنی بر الزام گذراندن دوره های آموزشی کنترل فوران چاه در سطوح مختلف برای پرسنل شاغل در واحدهای عملیاتی، فنی، تخصصی و مهندسی، پروژه های خدمات فنی و ویژه، در راستای شیوه نامه صلاحیت حرفه ای کارهای مربوط به عملیات حفاری، برگزاری این دوره ها از سوی اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی ملی حفاری تحت نظارت مرکز آموزش شرکت ملی نفت ایران در دستور کار قرار گرفت. 
 
جزایری در پیوند با این مطلب، گفت: این دوره ها پس از اخذ مجوزهای لازم و تعیین صلاحیت مربیان مجرب از سوی وزارت نفت با استفاده از تمام ظرفیت ها و فضا و امکانات با اولویت کارشناسان عملیاتی شرکت ملی حفاری به صورت حضوری تشکیل و چند دوره استمرار داشت که با شیوع ویروس کرونا و در اجرای پروتکل های بهداشتی، تداوم کلاس ها از طریق بستر فضای مجازی و به صورت برخط برنامه ریزی و به اجرا درآمد.
 
سرپرست آموزش حفاری اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: در این ارتباط با همکاری مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت نسبت به تهیه نرم افزارهای آموزشی مبادرت و همسو با آن در زمینه تولید محتوا، کتاب های مرجع، جزوه های آموزشی مبادرت گردید و در نخستین گام 25 نفر از کارشناسان شرکت از تاریخ ششم تا دهم دی ماه در این دوره که در سطوح دو و سه برگزار شد، شرکت کردند. 
 
وی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در این دوره ها در آزمون پایان دوره که از سوی مرکز آموزش شرکت ملی نفت ایران شرکت و در صورت اخذ نمرات قبولی گواهینامه با اعتبار دو ساله دریافت می کنند، افزود: براساس برنامه تدوین شده تا پایان سال جاری 40 نفر دیگر از کارشناسان شرکت حسب نوع مسئولیت عملیاتی فرصت حضور در دورهای آموزشی کنترل فوران چاه را خواهند یافت. 
 
جزایری اظهار کرد: در برنامه ریزی آتی اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت، ایجاد ظرفیت برای پذیرش کارشناسان عملیاتی و خدمات فنی و مهندسی یکپارچه صنعت حفاری از سایر شرکت ها و بخش خصوصی مدنظر قرار دارد.
https://naftonline.ir/news/22691/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0