تاریخ انتشاردوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶
قاسمی وزیر اسبق نفت گفت:در سال ۹۰ و ۹۱ بالاترین فروش نفت کشور در صد سال بوده و بیش از ۱۵۸ میلیارد دلار نفت فروختیم و حتی بعد از برجام هم به این عدد نرسیدیم.
مهندس رستم قاسمی وزیر اسبق نفت | نفت آنلاین
مهندس رستم قاسمی وزیر اسبق نفت | نفت آنلاین
مهندس رستم قاسمی وزیر اسبق نفت در برنامه جهان‌آرا شبکه افق: برای کارکنان دولت دادگاه داریم ولی برای کارنکنان دولت دادگاهی نداریم!
 
اولین تحریمی که بر ایران اعمال شد، در زمان دکتر مصدق است که نفت ایران تحریم شد.
 
بیشترین تحریم ها در دولت اول آقای اوباما تحت عنوان تحریم های فلج کننده شکل گرفت.
 
ما در شروع تحریم ها اساساً بنزین وارد می کردیم و خیلی جالب است که ما به عنوان یک کشور بزرگ تولید کننده نفت دارای ذخایر نفت، در دولت دهم حدود ۲۵ میلیون لیتر بنزین وارد می‌کردیم.
 
تحریم ها که شروع شد اساساً هیچ‌کس به ما بنزین نداد و مسئولین کشور با نگرانی زیادی مواجه شدند، چون نداشتن بنزین در جایگاه ها خیلی متفاوت تر از این است که حتی ما مرغ در کشور نداشته باشیم.
 
ذخایر بنزین ما گاهاً به ۳ روز رسیده بود!
 
بالاترین توسعه در صنعت نفت در تاریخ صد سال گذشته نفت در سال‌های ۹۰ و ۹۱ و در اوج تحریم ها بوده است.
 
در سال ۹۰ فقط در شرکت ملی نفت کشور ۲۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری کردیم که عمدتاً در پارس جنوبی بود و در سال ۹۱، ۲۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کردیم که دقیقاً در اوج تحریم ها بود.
 
در بدترین دوره تحریم ها که هم تحریم آمریکا و هم تحریم سازمان ملل و هم تحریم اروپا بودیم، ۱۷ فاز پارس جنوبی را با هم شروع کردیم و با سرعت بسیار قابل قبولی آن را با پیشرفت های بسیار زیاد ظرف دو سال تحویل دولت یازدهم دادیم و این ها تجربه هایی برای عبور و بی اثر کردن تحریم است.
 
در سال ۹۰ و ۹۱ بالاترین فروش نفت کشور در صد سال بوده و بیش از ۱۵۸ میلیارد دلار نفت فروختیم و حتی بعد از برجام هم به این عدد نرسیدیم.
https://naftonline.ir/news/22573/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0