تاریخ انتشارجمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۱
قبل از انتخاب رشته تحصیلی این مطلب را بدقت بخوانید

با خواندن کدام رشته تحصیلی پولدار می‌شوید؟

پرطرفدارترین و بهترین رشته های دانشگاهی برای پولدار شدن را بشناسید.
کدام رشته تحصیلی را بخوانیم تا پولدار شویم؟!
کدام رشته تحصیلی را بخوانیم تا پولدار شویم؟!
همیشه قبل از کنکور ، داوطلبان و خانواده های آنان به یک موضوع فکر می کنند. کدام رشته بازار کار بهتری نسبت به سایر رشته ها دارد یا اینکه با ورود به کدام رشته می توان پولدارتر بود؟!

رشته های دانشگاهی بسیاری وجود دارند که داوطلبان می توانند هنگام ورود به دانشگاه آنها را انتخاب نمایند . قبل از انتخاب رشته باید به این نکته بسیار مهم توجه کنید زمینه موفقیت در یک رشته تحصیلی علاقه به آن رشته می باشد.

بعنوان مثال اگر به رشته هنر علاقه دارید هرگز رشته مهندسی برق یا مکانیک را انتخاب نکنید ، یا اینکه اگر به مهندسی شیمی یا نفت علاقه دارید هرگز برای اسم و رسم وارد رشته پزشکی نشوید چون قطعا بدون علاقه در ان رشته تحصیلی موفق نخواهید شد.

پردرآمدترین رشته تحصیلی در ایران کدام است؟

در ایران رشته های بسیاری وجود دارند که اگر بصورت تخصصی وارد آن شوید و موفقیت کسب کنید قطعا درآمد بسیار بالایی برای شما خواهند داشت.

1/ دندانپزشکی 

از رشته دندانپزشکی بعنوان یکی از پردرآمدترین رشته های تحصیلی در کشور می توان نام برد . البته ورود به این رشته نیازمند تلاش فراوانی است . اما با ورود به این رشته قطعا بعد از دوران فارغ التحصیلی و آغاز بکار درآمد فرآوانی نصیب شما خواهد شد.

به همین خاطر است که بسیاری از داوطلبان کنکور علاقه به پذیرفته شدن در رشته دندانپزشکی دارند.

2/ پزشکی 

از رشته پزشکی نیز بعنوان یک رشته پردرآمد می توان نام برد . البته ورود به این رشته تحصیلی نیز نیازمند تلاش و مشقت فرآوان است. اما قبل از انتخاب این رشته دقت نمایید که امروز بیکاری پزشکان نسبت به قبل بسیار بالاتر رفته و تعداد زیادی از این عزیزان بعد از سال ها خدمت همچنان بعلت مشکلات مالی و عدم امکان تامین مطب نتوانسته اند کسب و کاری برای خود راه بیاندازند. اما در صورتی که برای خود مطبی فراهم نمایید قطعا به درآمد خوبی خواهید رسید.

3 / حقوق 

رشته حقوق نیز در سال های اخیر  طرفداران خاص خود را پیدا کرده است . کسانی که وارد این رشته تحصیلی می شوند بعد از پایان تحصیلات لیسانس خود می توانند در آزمون ورودی وکالت ثبت نام  نمایند و بعد از پذیرفته شدند دوره های وکالت را گذرانده و وکیل شوند. 

قطعا با انتخاب رشته حقوق و پذیرفته شدن در آزمون وکلات و ورود به بازار کاری و امر وکلات درآمد خوبی نصیب شما خواهد شد. بدون شک وکلا از پردرآمدترین مشاغل کشور هستند.

4/ رشته مهندسی کامپیوتر 


از رشته مهندسی کامپیوتر نیز بعنوان یکی از رشته های پولساز می توان نام برد . البته دقت نمایید اگر وارد رشته کامپیوتر شوید و بعد در یک ارگان دولتی مشغول به خدمت شوید غیر از یک حقوق کارمندی چیزی نصیب شما نخواهد شد.

اما بسیاری از مهندسین کامپیوتر در شاخه نرم افزار نسبت به برنامه نویسی برای شرکت های بزرگ اقدام می کنند . پشتیبانی نرم افزار و نوشتن آن برای مهندس کامپیوتر بسیار پولساز خواهد بود و میتوان درآمد خوبی را برای آن پیش بینی کرد. 

در بسیاری از کشورها فارغ التحصیلان رشته مهندسی کامپیوتر از پردرآمدترین مشاغل هستند ، اما در کشور ما متاسفانه به این موضوع کمتر توجه شده است . ولی در کل میتوان با تلاش و پشتکار و یادگیری تمامی فوت و فن های برنامه نویسی بهترین درآمد را برای خود کسب کنید.

5 / رشته های تحصیلی که بازار کار خوبی دارند ، اما درآمد انها بصورت کارمندی است

رشته های تحصیلی بسیاری دیگری وجود دارند . اما ماهیت مشاغل آنها کارمندی یا عملیاتی است.

از این رشته ها می توان رشته های مهندسی مکانیک ، مهندسی برق ، مهندسی شیمی ، حسابداری ، مهندس نفت ، مهندسی متالورژی و ... را نام برد.

این رشته ها بازار کار بسیار خوبی در کشور دارند ، اما ماهیت آنها طوری است که شما می توانید در یک شرکت خصوصی یا دولتی استخدام شوید و حقوق بگیر این شرکت ها باشید.

البته افرادی نیز هستند که در رشته هایی نظیر مهندسی مکانیک و برق بودند و موفقیت های بزرگی برای خود کسب کردند اما تعداد انها بسیار انگشت شمار بوده است.

فارغ التحصیلان رشته مهندسی نفت نیز از مظلوم ترین متخصصین هستند چون تنها جایی که میتوانند استخدام شوند وزارت نفت است ولی متاسفانه وزارت نفت در سال های اخیر نسبت به استخدام این فارغ التحصیلان اقدامی نکرده است.

دانشگاه هاروارد نیز سال گذشته پولساز ترین رشته ها را معرفی کرد ، البته شرایط کار در کشور ما با سایر نقاط جهان متفاوت است و قطعا از این رشته ها نمی توان در کشور ما بعنوان رشته های پولساز قطعی نام برد. نام این رشته ها عبارتند از:

  فوق‌‌لیسانس مدیریت کسب و کار MBA
  لیسانس علوم مهندسی
  لیسانس علوم‌پرستاری
  فناوری اطلاعات (IT)
  دستیاری وکالت


در پایان باید گفت همه چیز بستگی به تلاش شما دارد . بسیاری از افراد بودند که وارد رشته های بسیار درآمدزا مانند دندانپزشکی و حقوق شدند و موفق نشدند . پس همیشه در انتخاب رشته شرط علاقه را در نظر بگیرید .

همچین باید بدانید اگر میخواهید در آینده از رشته ای که وارد آن شده اید درآمد زایی کنید هرگز نباید وارد کار دولتی شوید و باید تخصص و مهارت خود را بصورت آزاد بکار ببرید . بعنوان نمونه یک مهندس کامپیوتر اگر استخدام یک شرکت دولتی یا خصوصی شود ممکن است کار خدماتی رایانه ای آن مجموعه را انجام دهد ، اما اگر خودش تلاش کند می تواند بوسیله نوشتن برنامه بهترین و پردآمدترین کسب و کار را برای خود راه اندازی کند.  / محمد امین محبی نفت آنلاین
https://naftonline.ir/news/22083/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0