تاریخ انتشارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
با تلاش کارکنان شرکت ملی حفاری ایران محقق شد:

تکمیل 15 حلقه چاه های نفت و گاز در فروردین‌ماه 99

کارکنان سختکوش شرکت ملی حفاری ایران در فروردین ماه امسال در تلاشی بی وقفه و شبانه روزی موفق به اتمام عملیات حفر و تکمیل 15 حلقه چاه های نفت و گاز در مناطق نفتخیز کشور شدند.
مهندس بابک زنگنه | شرکت ملی حفاری ایران | نفت آنلاین
مهندس بابک زنگنه | شرکت ملی حفاری ایران | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت در توضیح بیشتر در این باره گفت: این چاه ها شامل هفت حلقه توسعه ای / توصیفی و هشت حلقه تعمیری تکمیلی بوده است. 

مهندس بابک زنگنه افزود: از این چاه ها 14  حلقه در گسترده  عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و یک حلقه در قالب پروژه ای تکمیل و در اختیار شرکت های متقاضی قرار گرفت. 

وی متراژ حفاری در این مدت را هشت هزار و 854 متر عنوان و اظهار کرد: در مدت پیش گفته 20  مورد عملیات جابجایی دکل های حفاری در موقعیت های عملیاتی انجام گردید که شتاب بخشی در این کار نقش موثری در کاهش زمان حفاری خواهد داشت. 

زنگنه با اشاره به اینکه از مجموع 72 دستگاه حفاری خشکی و دریایی ناوگان شرکت در مدت پیش گفته 59 دکل در چرخه عملیات قرار داشته است، در زمینه خدمات یکپارچه جانبی حفاری، گفت: در بخش عملیات ویژه در یک ماه نخست سال 602 متر حفاری افقی و جهت دار و  173  متر مغزه گیری با ایجاد سه حفره محقق گردید. 

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران افزود: بر اساس گزارش مدیریت ها همچنین در حوزه مدیریت خدمات ویژه حفاری انجام 20 مورد عملیات نمودارگیری ، 25 مورد نمودارگیری از سیال و 13 مورد چاه پیمایی صورت پذیرفت.
 
وی اظهار کرد: در مدیریت خدمات فنی حفاری نیز 22 مورد عملیات لوله مغزی سیار، 26 مورد آزمایش چاه با ساق مته، سه مورد عملیات ویژه حفاری با هوا، سه مورد عملیات ویژه به روش حفاری فروتعادلی، 29 مورد لوله گذاری چاه، دو مورد نصب آویزه و هشت مورد آزمایش بهره دهی چاه گزارش گردیده است که این خدمات تخصصی به چاه های در دست حفاری و یا در حال بهره برداری ارایه  می گردد.
https://naftonline.ir/news/20732/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
خبری از پرداخت حقوق ملی حفاری نشد
تازه ترين نظرات
0