تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت با پیگیری های مربوطه بخش عمده ای از مطالبات سازندگان قطعات و تجهیزات و دیگر شرکت های پیمانکاری طرف قرار داد به آنان پرداخت شد.
مهندس سید عبدالله موسوی | مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران
مهندس سید عبدالله موسوی | مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران
به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران مهندس سید عبداله موسوی روز دوشنبه (18 فروردین) در واکاوی عملکرد و فعالیت های این شرکت در سال گذشته، افزود: هر چند این شرکت  همسو با برنامه های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در عمل به مسئولیت های اجتماعی پیشینه چندین ساله دارد، ولی در سالی که پشت سرگذاشتیم این مسئولیت متفاوت و دارای ویژگی های متمایز بود.
 
وی اظهار کرد:  بارندگی های شدید اوائل سال 98 و پیامدهای آن سبب شد تا این شرکت به عنوان یکی از اعضای اصلی ستاد بحران استان خوزستان و براساس دستورات اکید وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، همسو با سایر دستگاه های اجرایی و امداد رسان نقش محوری در مهار سیلاب و استحکام بخشی به ایجاد سیل بندها و تامین نیارهای مناطق سیلزده ایفا نماید.

موسوی گفت: از تبعات  سیلاب در بخش عملیات حفاری ، توقف فعالیت تعدادی از دکل ها در مناطق نزدیک به رودخانه ها بود که برای فواصلی در کار مشکلاتی ایجاد که با فروکش ها کردن سیلاب و تلاش های کارکنان ، دستگاه ها دوباره در مدار عملیات قرار گرفتند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: کاهش تبعات سیلاب تا چند ماه به طول انجامید اما مدیریت های این سازمان خاصه در بخش های خدمات، پشتیبانی،عملیات حفاری و  HSE به موازات حضور فعال در نشست ها و کارهای اجرایی محول شده، روال برنامه های تعریف شده در بخش های عملیاتی، پشتیبانی،  ستادی به ویژه بخش های منابع انسانی، مالی، اداری، حقوقی و قراردادها در نتیجه همت و مساعی مجموعه مدیران و کارکنان سختکوش شرکت به نحو مناسب دنبال شد.

وی با اشاره به اقدامات به عمل آمده در سال 98 در راستای توسعه فعالیت ها در دو بخش عملیات حفاری و خدمات یکپارچه فنی و تخصصی، اظهار کرد: با تلاش بی وقفه کارکنان عملیاتی در این مدت حفر و تکمیل 114 حلقه چاه با موفقیت انجام و برای بهره برداری در اختیار شرکت های متقاضی قرار گرفت و از سویی با مشارکت ملی حفاری و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران دو میدان جدید نفتی نام آوران و گازی ارم کشف و مقادیر متنابهی نفت و گاز به ظرفیت تولیدی کشور افزوده شد.

موسوی  گفت: از مجموع چاه های حفر شده  سه حلقه اکتشافی، 39 حلقه توسعه ای توصیفی و 72 حلقه تعمیری تکمیلی بود که 81 حلقه در گستره شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، 16 حلقه شرکت نفت فلات قاره، چهار حلقه شرکت نفت مناطق مرکزی، سه حلقه در شرکت مهندسی و توسعه متن، هفت حلقه در قالب پروژه ای و سه حلقه برای مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران حفر گردید.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: تحقق 163 هزار و 981 متر حفاری چاه ها از دستاوردهای سال گذشته است که از این رقم 22 هزار و 808 متر در پروژه های کلید در دست  و 24 هزار و 440 متر حفاری به روش افقی و جهت دار بوده است.

وی اظهار کرد: در مدت پیش گفته  28 دستگاه حفاری در زمینه حفر چاه های توسعه ای، شش دکل در چاه های اکتشافی، دو دکل چاه های توصیفی و 24 دستگاه در چاه های تعمیری مورد استفاده واقع شد و 12 دستگاه نیز در مراحل بازسازی، تجهیز قطعه و کاریابی قرار داشتند.

موسوی گفت: در موضوع خدمات یکپارچه فنی و مهندسی نیز که بخش عمده آن در ارتباط با تکمیل و تعمیر چاه ها در مراحل حفاری و یا در حال بهره برداری است، تلاش جمعی همکاران در مدیریت های خدمات فنی و عملیات ویژه حفاری منتج به تحقق پنج هزار و 658 مورد خدمات متنوع که شامل افزون بر  20 مورد عملیات تخصصی گردید.

وی در ارتباط با این موضوع اظهار کرد: پروژه های میدان محور از صفر تا 100 در دو بخش تحت الارضی و سطح الارضی اجرا می شود و این شرکت در بخش تامین دکل و همچنین خدمات یکپارچه فنی و تخصصی در پروژه های پیش گفته مشارکت خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به تداوم و توسعه همکاری های علمی و پژوهشی با مراکز علمی، تحقیقاتی،  پارک های علم و فناوری،  شرکت های دانش بنیان و مجموعه های کوچک و بزرگ صنعتی گفت: در سالی که گذشت در این زمینه چندین تفاهمنامه به امضاء رسید و جنبه اجرایی به خود گرفت که آن جمله انعقاد قرارداد همکاری با دانشگاه صنعت نفت، دانشگاه شیراز و جهاد دانشگاهی کشور است.

 وی افزود: ساخت دستگاه حفاری خشکی سنگین 72 فتح که بخش قابل توجه آن در کارگاه های جهاد دانشگاهی کشور با همکاری متخصصان شرکت ملی حفاری ایران طراحی و ساخته و با حضور وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، استاندار خوزستان و شماری از مدیران ارشد صنعت نفت و سازندگان داخلی در اواخر سال 98 در منطقه صنعتی اهواز رونمایی شد از جمله دستاورد تعامل و مشارکت این شرکت با سازندگان داخلی به شمار می آید.

موسوی به تقویت همکاری و هم افزایی مستمر با سازندگان و صنعتگران داخلی در سال 98  اشاره و اظهار کرد: در نتیجه این تعامل در این مدت 280 قطعه مهم و پرمصرف حفاری برای نخستین بار در کشور بومی سازی و در چرخه مصرف قرار گرفت و با احتساب آن شمار قطعات ساخت داخل شده به  بیش از پنج هزار و بر اساس تعدد تولید به  21 هزار قطعه بالغ گردید.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در ادامه افزود: با پیگیری های موثر و مساعدت معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بخش عمده ای از مطالبات سازندگان قطعات و تجهیزات و دیگر شرکت های پیمانکاری طرف قرار داد به آنان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه این شرکت در مدت پیش گفته با 200 شرکت سازنده و تولید کننده قطعه و تجهیز در استان های صنعتی کشور و بیشتر استان خوزستان همکاری داشته است، افزود: هم اینک نیز طراحی و ساخت شماری قطعات و تجهیزات در داخل در دست اقدام است و با توجه به نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، تلاش بر این می باشد که با هم افزایی و همراهی بیشتر  کمیت و کیفیت تولیدات ساخت داخل مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

موسوی پیشرانی این شرکت در برگزاری دوره های  آموزش تخصصی برای کارکنان شرکت در سطوح مختلف، برنامه ریزی کاربردی برای روز آمد سازی دکل ها و تجهیزات تخصصی حفاری با توجه به برخورداری شرکت از افزون بر 70 دستگاه حفاری خشکی و دریایی و انبوه تجهیزات مربوط به خدمات فنی و مهندسی، توجه به مسائل حقوقی و رفاهی کارکنان، تغییرات ساختاری شرکت و تطبیق آن با ساختار شرکت ملی نفت ایران و  تقویت انضباط اداری، مالی و عملیاتی در بخش های صف و ستاد را از نکات برجسته در فهرست برنامه های سال گذشته شرکت عنوان کرد که با همدلی و همراهی مجموعه کارکنان، اجرایی و  مورد اقبال قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به شیوع ویروس کرونا در اواخر سال 98،  اظهار کرد: این شرکت در راستای اقدامات پیشگیرانه  و  مقابله با این بیماری موضوع را از دو منظر عمل به مسئولیت های اجتماعی و حفظ سلامت کارکنان همسو با پاسخگویی به نیارهای صنعت نفت در دستور کار و اجرا دارد.

وی گفت: پدیده سیلاب اوائل سال و ویروس کرونا در اواخر سال بخش قابل توجهی از ظرفیت های شرکت را به خود اختصاص داد که در مورد دوم که به سلامت محیط جامعه و کارکنان مربوط می شود تمهیدات  پیشگیرانه بهداشتی ویژه ای در بخش های بهداشت عمومی،  خود مراقبتی ودگر مراقبتی از سوی فوریت های پزشکی و مدیریت  HSE شرکت با هماهنگی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در حوزه های عملیاتی، ستادی و  مسئولیت های اجتماعی در جریان می باشد.

موسوی افزود: در این زمینه ضمن اجرای دقیق دستورالعمل های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جهت پیشگیری و کنترل شیوع این ویروس،  تحقق برنامه های تولید شرکت ملی نفت ایران با انجام حفاری چاه های نفت و گاز بدون وقفه استمرار دارد و  کارکنان عملیاتی  شرکت در چارچوب ضوابط و دستورالعمل های تعریف شده با پشتکار  در شرایط ایمن ارتباط در حال انجام وظیفه می باشند.

 
https://naftonline.ir/news/20556/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
داریوش خسروی پوریان
درود برشما اقای مهندس موسوی خدا قوت دست شما درد نکند که باتمام کمی وکاستی ها هنوز سرپا هستید خداوند پشت وپناهتان باشد
تازه ترين نظرات
0