تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
مدیر پروژه های حفاری 6 + 8 حلقه چاه اکتشافی در شرکت ملی حفاری ایران:

متراژ حفاری در اجرای دو پروژه به افزون بر 26 هزار و 400 متر رسید

مدیر پروژه های حفاری 6 + 8 حلقه چاه اکتشافی خشکی در شرکت ملی حفاری ایران گفت: تجمیع متراژ حفاری چاه ها در اجرای دو پروژه به افزون بر 26 هزار و 400 رسید که منطبق با برنامه تعریف شده از سوی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران است.
شرکت ملی حفاری ایران | نفت آنلاین
شرکت ملی حفاری ایران | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران مهندس رضا مهدی پور در تشریح اقدامات به عمل آمده در راستای تحقق این پروژه ها توضیح داد: عملیات اجرایی پروژه 8 حلقه چاه اکتشافی تیرماه و پروژه 6 حلقه در بهمن ماه سال 97 آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه ها با کاربست چهار  دستگاه حفاری سنگین  33 ، 32، 89 و 74  فتح کلید خورد، افزود: با توجه به نظر مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران به عنوان کارفرما در اواخر بهمن ماه امسال دو دستگاه حفاری 31 و 40 فتح به تعداد دکل های بکارگرفته شده در این پروژه ها اضافه و عملیات حفاری چاه ها با شتاب بیشتر مراحل حفر و تکمیل نهایی را می گذراند.
 
مهدی پور اظهار کرد: تا کنون از 14 حلقه چاه اکتشافی حفر  چاه های دنگ و منصوری غربی  به پایان رسیده و چاه آرمان  در دست تکمیل و چاه های دیگر نیز در ادامه عملیات حفاری قرار دارند.

مدیر پروژه های حفاری 6 + 8 حلقه چاه اکتشافی خشکی در شرکت ملی حفاری ایران گفت: با علم به پیچیدگی و خطرات بالقوه پیش رو ، ریسک بالای مربوط به عملیات حفاری چاه های اکتشافی و محدودیت های موجود، دستاوردهای شایانی در اجرای این پروژه ها در 20 ماه گذشته حاصل گردیده است که در نوع خود از نظر فنی و مهندسی و مدیریت مهم و با اهمیت تلقی می گردد.

وی در پیوند با این مطلب افزود: با توجه به روند پیشرفت پروژه و تحلیل شاخص عملکرد (KPI) پس از بررسی ابتدایی اطلاعات دو چاه تکمیل شده، نتایج به دست آمده بیانگر این است که اهداف از قبل پیش بینی شده  محقق و تحلیل و مقایسه شاخص زمان و هزینه با پارامترهای معیار بررسی برنامه ریزی اولیه براساس زمان (BCWS) و معیار پیشرفت واقعی براساس هزینه (BCWP)، نشانگر پیشرفت واقعی پروژه به نسبت برنامه ریزی اولیه بوده است.

مهدی پور که با 41 سال سن از مدیران جوان و با تجربه شرکت ملی حفاری ایران است، اظهار کرد: کشف میدان جدید و عظیم گازی ارم از طریق حفاری چاه اکتشافی دنگ  -1 در منطقه خنج در استان فارس بوسیله دستگاه 33 فتح و کشف دومین مخزن بزرگ نفتی تحت عنوان میدان نفتی نام آوران در استان خوزستان که دستگاه حفاری 89 فتح با حفر چاه منصوری غربی  نقش بسزایی در کشف آن داشت از نکات برجسته در اجرای این پروژه ها به شمار می آید.

مدیر پروژه های حفاری 6 + 8 حلقه چاه اکتشافی خشکی در شرکت ملی حفاری ایران گفت: نکته قابل توجه اینکه چاه های آرمان  ، سپهر شرقی و سوسنگرد شرقی به طور کامل در محدوده جغرافیایی همین میدان قرار دارند و  میدان های گازی و نفتی پیش گفته تاثیر بسزایی در بالارفتن رتبه ایران در ذخایر نفت و گاز در جهان ایفا می کند.

وی دستیابی به ضریب بی سابقه  تکرار حوادث متلف وقت (LTIF) که حاکی از نبود وقوع حادثه انسانی است، ارایه اکثر خدمات جانبی، فنی و ویژه حفاری وفق درخواست کارفرما، اجرای دستور العمل های سامانه مدیریت ریسک و شرایط اضطراری و انجام تمرین های مرتبط با آن را از موارد شاخص در روند اجرای این پروژه ها عنوان کرد.

مهدی پور در همین ارتباط  رعایت الزامات شیوه نامه صلاحیت حرفه ای کارکنان شاغل و مرتبط با عملیات حفاری و همچنین زیست محیطی مطابق با استانداردهای جاری و ابلاغی از سوی وزارت نفت و پایش دوره ای آن از سوی سازمان های نظارتی، افزایش سرانه آموزش و همچنین در نتیجه تعامل موثر میان کارفرما و شرکت ،جلوگیری از خروج ارز از کشور و کسب درآمد برای شرکت از دیگر موارد شاخص موفقیت در انجام این پروژه ها برشمرد.

مدیر پروژه های حفاری 6 + 8 حلقه چاه اکتشافی خشکی در شرکت ملی حفاری ایران ضمن تبریک سال نو و قدردانی از تمامی همکاران در حوزه  پروژه های اکتشافی و سایر مدیریت های شرکت  و مجموعه مدیران و متخصصان مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران که در اجرا و تحقق اهداف این دو پروژه هم افزایی، همکاری و همیاری بی شائبه ای داشته و دارند، افزود: هرگونه فعالیت پروژه ای حاصل تلاش جمعی است و قائم به شخص نیست.

گفتنی است: هم اکنون شش دکل حفاری 31 ،  32 ، 33، 40، 74 و 89 فتح شرکت ملی حفاری ایران در اقصی نقاط مناطق نفتخیز کشور عملیات حفاری چاه های اکتشافی را بر عهده دارند.

همچنین با تلاش شبانه روزی متخصصان و کارکنان مجرب و سختکوش شرکت ملی حفاری و مدیریت اکتشاف و بکارگیری دستگاه های حفاری  سنگین دو میدان نفت و گاز ارم و نام آوران کشف گردید.
https://naftonline.ir/news/20431/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0