تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
با تلاش کارکنان سکوی سلمان در آب‌های خلیج‌فارس، نشت گاز رخ داده از این سکو در کمترین زمان ممکن مهار و از بروز حادثه آتش‌سوزی و انفجار جلوگیری شد.
متخصصین صنعت نفت از بروز یک فاجعه در خلیج فارس جلوگیری کردند
به گزارش نفت آنلاین، با تلاش کارکنان سکوی سلمان در آب‌های خلیج‌فارس، نشت گاز رخ داده از این سکو در کمترین زمان ممکن مهار و از بروز حادثه آتش‌سوزی و انفجار جلوگیری شد.
 
همچنین بر اساس اعلام شرکت نفت فلات قاره ،در چند روز گذشته پس از وقوع نشت گاز در تاسیسات مجتمع سلمان با فشار ۱۱۰ بار، با تشکیل کارگروهی متشکل از رئیس سکو و کارکنان، به سرعت اقدامات لازم به منظور بررسی موضوع و مهار نشت گاز آغاز شد.
 
در این راستا با اقدام گروهی و تلاش مضاعف کارشناسان توانمند نفت در سکوی سلمان و انجام اقدامات کنترلی، این نشت گاز در مدت ۴۵ دقیقه مهار و در ادامه با انجام تعمیرات تکمیلی از بروز اتفاقات احتمالی جلوگیری به عمل آمد.
 
⬅️ نفت آنلاین : روز گذشت حادثه مشابهی در سکوی متعلق به شرکت دولتی نفت مکزیک (پمکس) در خلیج مکزیک روی داد که باعث آتش سوزی سکو شد و متاسفانه جان ۲ تن را گرفت و یک نفر مفقود شد! شاید اگر متخصصینی مانند صنعت نفت ایران در این سکو حضور داشتند در همان لحظات نخست با یک عکس‌العمل سریع از بروز فاجعه در این سکو جلوگیری می شد.
https://naftonline.ir/video/28710/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0