تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۳
ساعاتی پیش انفجاری شدید در تاسیسات گازی باکو در دریای خزر رخ داد.
دانلود فیلم انفجار در میدان گازی باکو
هنوز علت این حادثه روشن نیست و این فیلم در فضای مجازی منتشر شده است و اعلام شده که مربوط به این حادثه است. 

خبر تکمیلی یک:به نظر می رسد انفجار نه در دکل صورت گرفته و نه در سکوی گازی، چیزی در حال سوختن است و شاید خط لوله انتقال گاز ترش باشد و شاید هم خط لوله انتقال نفت.. یا چیزی شبیه آن که آتش گرفته است. باید منتظر ماند و اطلاعات دقیق‌تر را از منابع رسمی یا شاهدان عینی که در آن نزدیکی هستند دریافت کرد.

خبر تکمیلی ۲ :در دهه ۷۰ نیز از این دست اتفاقات برای تاسیسات نفتی آذربایجان در دریای خزر رخ داد که البته رسانه ای نشد.لازم به ذکر است آذربایجان در سالهای اخیر مشی کاملا تحریک آمیزی را در خصوص کشورهای منطقه پیشه کرده که بارها در خصوص اقداماتش توسط کانال های محرمانه هشدارهای لازم را دریافت کرده بود .خاطرنشان میشود یکی از منابع اصلی تامین انرژی اسرائیل ، کشور آذربایجان است و حکومت علی اف در مقابل فروش مواد هیدروکربوری، ۶۰ درصد سلاح های خود را از رژیم صهیونیستی خریداری و حتی خاکش را به صورت غیررسمی در اختیار آنان قرار داده است‌. 

خبر تکمیلی ۳/ خبرگزاری جمهوری آذربایجان: هیچ انفجاری در کشتی‌ها و سکوهای نفتی آذربایجان رخ نداده است. انفجار در ۱۰ کیلومتری میدان گازی «امید» رخ داده نه در خود میدان؛به گفته مدیر مرکز لرزه نگاری آذربایجان علت انفجار احتمالا فوران آتشفشان گل بوده است

https://naftonline.ir/video/24201/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0