تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲
رئیس پژوهش و فناوری مناطق نفتخیز جنوب گفت: از ابتدای دولت سیزدهم فعالیت های مهمی آغاز شده که تا امروز حدود ۱۱ قرارداد تولید بار اول به ارزش ۸۵۰ میلیارد تومان با مجوز رسمی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری داشته ایم.
دکتر گلستان باغ
دکتر گلستان باغ
دکتر محمد گلستان باغ در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان در گفت و گو با روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اظهار کرد: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به عنوان بزرگترین شرکت تولیدی نفت و گاز کشور، حدود ۸۵ درصد نفت و گاز و حدود ۹۵ درصد خوراک پالایشگاه های کشور را تولید می کند و جز بزرگترین شرکت های تابعه وزارت نفت محسوب می شود.
 
رئیس پژوهش و فناوری مناطق نفتخیز جنوب بیان کرد: این شرکت از حیث اهمیت تولید و کار با شرکت‌های دانش بنیان، برای نگهداشت و افزایش این امر خطیر، فعالیت های مهمی را از آغاز دولت سیزدهم شروع کرده‌ است به طوری که شاهد جهش قابل توجهی در بحث قرارداد های پژوهشی و قراردادهای دانش بنیان در مناطق نفتخیز جنوب بوده ایم.
 
وی اضافه کرد: تاکنون حدود ۱۱ قرارداد تولید بار اول به ارزش ۸۵۰ میلیارد تومان با مجوز رسمی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری داشته ایم.
 
رئیس پژوهش و فناوری مناطق نفتخیز جنوب گفت: حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بسته های فناورانه و پروپوزال‌های آماده‌ در معاونت علمی ریاست جمهوری داریم که در انتظار مجوز هستند. همچنین با دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و مراکز علمی- تحقیقاتی سراسر کشور من جمله خوزستان، قراردادهای پژوهشی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان ( ۱۱ میلیون یورو) منعقد کرده‌ایم.
 
گلستان باغ با بیان اینکه در حوزه دانش بنیانی با یک مهارت، عمل گرایی و حوزه کار تخصصی روبرو هستیم، تصریح کرد: اشتغال زایی یک متخصص کار بسیار دشواری است که امروز این کار به خوبی توسط دانش بنیان‌ها انجام می شود.
 
به گفته ی وی در نمایشگاه ها تنها با کالا مواجه نیستیم بلکه با محصول دانش پایه ای که ساعت‌ها فکر، دانش، تلاش و مهارت پشت آن است روبرو می شویم که این محصولات در دنیا نمونه‌ای ندارند و به کارگیری این محصولات نیز به یک مهارت، تخصص و برنامه‌ریزی دقیق نیاز دارد.
 
وی جوان گرایی در پژوهش و فناوری را یکی از اتفاقات خوب رخ داده در مناطق نفتخیز جنوب عنوان و تصریح کرد: میانگین سنی افرادی که در پژوهش، فناوری و تولید بار اول فعالیت می‌کنند حدود ۳۹ سال است که شاید این جوان گرایی یکی از عواملی بود که توانست این اتفاق خوب را رقم بزند.
https://naftonline.ir/news/29410/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0