تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹
شرکت نفتی بریتیش پترولیوم در پی هشدارهای شدید ارتش یمن درباره عملیات علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل عبور تمامی تانکر‌های نفت‌کش خود در دریای سرخ را موقتاً به حالت تعلیق درآورد.
جنگ در خلیج عدن
جنگ در خلیج عدن
به گزارش نفت آنلاین ، شرکت نفتی بریتیش پترولیوم در پی هشدارهای شدید ارتش یمن درباره عملیات علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل عبور تمامی تانکر‌های نفت‌کش خود در دریای سرخ را موقتاً به حالت تعلیق درآورد.

شبکه خبری بلومبرگ با استناد به بیانیه‌ای از بریتیش پترولیوم روز دوشنبه گزارش داد این شرکت نفت و گاز بریتانیایی سفرها از طریق دریای سرخ را «موقتاً متوقف» کرده است.

در این بیانیه آمده است: «با توجه به وخیم‌تر شدن اوضاع امنیتی برای کشتی‌رانی در دریای سرخ، بریتیش پترولیوم تصمیم گرفته است تمامی سفرها از طریق دریای سرخ را متوقف کند.»

پیش از این چهار شرکت دیگر هم عملیات نقل و انتقال خود از طریق دریای سرخ را متوقف کرده بودند. هفته‌نامه اکونومیست روز گذشته در گزارشی نوشت که چهار شرکتی که عملیات نقل و انتقال خود در دریای سرخ را متوقف کردند 53 درصد مجموع تجارت کانتینری جهان را تشکیل می‌دهند.

روز شنبه گزارش شده بود دو شرکت بزرگ کشتیران انتقال محموله‌های باری خود از طریق دریای سرخ را به حالت تعلیق درآورده‌اند. تصمیم «شرکت کشتیرانی مدیترانه» (ام.اس.سی.) سوئیسی ـ ایتالیایی و شرکت فرانسوی سی.ام.ای.سی.جی.ام. پس از آن اعلام می‌شد که دو شرکت بزرگ کشتیرانی دیگر یعنی مرسک نروژ و «هاپاگ ـ لوید» آلمان جمعه گفتند که در پی حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ انتقال محموله‌های باری خود از طریق دریای سرخ را متوقف کرده‌اند.

پیش از این «محمد علی الحوثی» عضو شورای‌عالی سیاسی یمن اعلام کرد: توصیه می‌کنیم کشتی‌ها برای جلوگیری از ریسک در دریای سرخ دستورات نیروی دریایی یمن را رعایت کنند، همچنین توصیه ما این است که هویت کشتی‌ها جعل نشود و پرچم‌ها جز پرچم مالک کشتی برداشته شود و کشتی‌هایی که از دریای سرخ تردد می‌کنند، مقصدشان سواحل اشغالی در فلسطین نباشد.

نیروی دریایی یمن هشدار داده است عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهد داد.
 
https://naftonline.ir/news/29284/
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0