تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷
توسط مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی انجام شد:

فروش یک چاه نفت یمن به اماراتی ها!

نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی یکی از مهم‌ترین میادین نفتی در استان شبوه یمن را به اماراتی‌ها فروخته‌اند.
فروش چاه نفت یمن به امارات | نفت آنلاین
فروش چاه نفت یمن به امارات | نفت آنلاین
«معین عبدالملک» را سعودی‌ها به اذعان خودشان نخست‌وزیر قانونی یمن می‌خوانند و اکنون مشخص شده که همین چهره وابسته به ریاض یک میدان نفتی یمن را به امارات واگذار کرده است. در این ارتباط، پایگاه خبری «الخبر الیمنی» اعلام کرده «معین عبدالملک»، رئیس‌دولت غیرقانونی یمن، یک میدان نفتی مهم در شبوه را به یک شرکت وابسته به امارات فروخته است. وزارت نفت در دولت وابسته به «معین عبدالملک» نیز این اقدام را تایید کرده و با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که یک بخش نفتی مهم در استان شبوه واقع در جنوب شرق یمن فروخته شده است، ولی اشاره‌ای به طرف خریدار نکرد.

گفته شده که بخش نفتی واگذار شده به امارات مهم‌ترین میدان در منطقه «عسیلان» در استان شبوه است. در ظاهر، این میدان نفتی به یک شرکت اماراتی مستقر در بندر «جبل علی» امارات فروخته شده است، اما گفته شده نام این شرکت صوری است و در واقع شرکت مذکور وابسته به مقامات و رهبران ارشد امارات است. از دو روز پیش نیز شبه نظامیان وابسته به امارات، نیروهای وابسته به «علی محسن الاحمر» را از این میدان نفتی بیرون کرده و کنترل آن را برعهده گرفته بودند.

«الاحمر» پیشتر، معاون عبدربه منصور‌هادی رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن بود که هم الاحمر و هم منصور‌هادی تا همین چند ماه پیش تحت حمایت سعودی قرار داشتند، اما از دو ماه پیش روابط این دو نفر با سعودی‌ها دچار تنش شده و ریاض مسئولیت الاحمر را به «صغیر بن عزیز» واگذار و منصورهادی را هم خلع و به حبس خانگی فرستاده است.

گفتنی است امارات و عربستان بر سر غارت منابع نفتی جنوب یمن به شدت با هم درگیر هستند و گزارش‌ها حاکی از آن است که ابوظبی نیز به هر نحوی قصد دارد ریاض را از جنوب یمن خارج کند تا به راحتی منابع نفتی آن را غارت نماید. به نظر می‌رسد که واگذاری میدان نفتی در استان شبوه به امارات بخشی از بده بستان اماراتی‌ها و سعودی‌ها در جنوب یمن است که مدت‌هاست با هم بر سر تقسیم منابع و مناطق جنوب یمن دچار اختلافات هستند.
https://naftonline.ir/news/26724/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0