تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ضمن انتقاد از ارائه پیش نویس اساسنامه برای صندوق بازنشستگی صنعت نفت که بودجه دولتی ندارد و براساس کسورات بازنشستگی اداره می شود، گفت: این اقدام غیرقانونی باعث بی انگیزگی متخصصان و بازنشستگانی می شود که منشأ خدمات بزرگ و صادرکنندگان خدمات مهندسی هستند.
مصطفی نخعی | نماینده نفتی مجلس
مصطفی نخعی | نماینده نفتی مجلس
به گزارش نفت آنلاین،  مصطفی نخعی در نشست علنی صبح امروز (سه شنبه، ۱۶ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری ضمن انتقاد از ارائه پیش نویس اساسنامه نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی در صندوق بازنشستگی صنعت نفت، گفت: این اصلاحیه، سازوکار جدیدی را برای بازنشستگی نفت ایجاد می کند که به نظر می رسد دبیرخانه آن نمی داند اساسنامه صندوق، چند سال پیش به تصویب هیات وزیران رسیده و سازوکار اصلاح آن پیش بینی شده است.
 
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه این صندوق از هیچ بودجه دولتی استفاده نمی کند و از نظام یارانه ای نیز برخوردار نیست، عنوان کرد: منابع این صندوق صرفا بر اساس کسورات بازنشستگی خود اعضای آن است و به هیچ عنوان مشمول قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی نمی شود.
 
وی افزود: چرا برخی افراد در شرایطی که کشور نیاز به آرامش دارد، صنعت عظیمی مثل نفت را که بار عمده اقتصاد کشور بر دوش آن است، اینگونه وارد حاشیه کرده و باعث بی انگیزگی کارکنان و بازنشستگان زحمتکش این صنعت می شوند.
 
نخعی در ادامه با بیان اینکه رئیس جمهور در عمل نشان داده که از قانون تمکین کرده و بر مدار آن حرکت می کند، اظهار داشت: رئیس جمهور باید با این افراد برخورد کرده و اجازه ندهد که فضای این صنعت و کارکنان آن که منشأ خدمات بزرگی در کشور هستند مسموم شود.
 
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: امروز افتخار می کنیم که صدور خدمات مهندسی توسط متخصصین صنعت نفت صورت می گیرد از این رو نباید آرامش آن ها به هم بخورد.
https://naftonline.ir/news/29133/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0