تاریخ انتشاردوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
معاون وزیر نفت در امور توسعه مدیریت و سرمایه انسانی از ارزیابی بار مالی فوق‌العاده تخصصی و مخصوص برای همه کارکنان قرارداد مدت‌موقت در همه شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت خبر داد.
مهدی علی مددی | نفت آنلاین
مهدی علی مددی | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ، مهدی علی‌مددی ، با اشاره به مصوبه دی‌ماه ۱۴۰۰ درباره کارکنان قرارداد مدت‌موقت صنعت نفت کشور گفت: نامه‌ای به همه شرکت‌های زیرمجموعه صنعت نفت داده‌ایم که فوق‌العاده تخصصی و مخصوص این دسته از کارکنان را ارزیابی کنند و بار مالی آن را برای همه کارکنان قراردادی محاسبه و هم‌ترازی این نوع پرداختی‌ها را با نیروهای رسمی و پیمانکاری بسنجند.

وی ادامه داد: شرکت‌های زیرمجموعه صنعت نفت پیشنهادهای خود درباره فوق‌العاده تخصصی و مخصوص کارکنان قرارداد مدت‌موقت را در شورای مدیران توسعه منابع انسانی صنعت نفت ارائه خواهند داد.

 در دولت سیزدهم نگرش تمرکزیافته‌ای نسبت به سرمایه انسانی صنعت نفت در دستور کار قرار گرفت؛ به ‌نحوی که سرمایه انسانی صنعت نفت در سه گروه کلان رسمی، قراردادی و پیمانکاری دسته‌بندی شد و در بازدیدهای مدیران این دولت در صنعت نفت از مناطق عملیاتی مشخص شد هم‌اکنون بسیاری از کارکنان قراردادی و پیمانکاری دوش‌به‌دوش کارکنان رسمی افزون بر مشاغل پشتیبانی عمومی در مشاغل اصلی تخصصی و پشتیبانی تخصصی صنعت نفت مشغول خدمت هستند، بنابراین منطق پرداخت مساوی در برابر کار مساوی حکم می‌کند که به همه آنان در چارچوبی عادلانه توجه شود.
مهدی علی مددی نفت
این نکته که «صدای نیروی انسانی در صنعت نفت در  دو سال اخیر دولت سیزدهم شنیده شد.» نه شعار است و نه اغراق، بلکه واقعیتی است که کارکنان نفت هم به آن اذعان دارند. روی کار آمدن جواد اوجی در قامت وزیر نفت همزمان با ایامی بود که صدای گلایه و اعتراض کارکنان از مناطق عملیاتی مختلف شنیده می‌شد و اعتصاب‌ها و اعتراض‌هایی به راه افتاده بود و وزیر نفت نیز از همان ابتدا، رسیدگی به مطالبات و مسئله نیروی انسانی را از اولویت‌های اساسی وزارت نفت اعلام کرد.

موضوع «ساماندهی مشاغل نیروهای قراردادی مدت‌موقت و نظام جبران خدمات مرتبط با آن» با استناد به آیین‌نامه نظام‌های اداری و استخدامی و در راستای تبصره (۳) ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه کشور، بعد از آسیب‌شناسی وضعیت موجود و با رویکرد رعایت عدالت در پرداخت و بهبود معیشت همکاران قرارداد مدت‌موقت بررسی و طرح پیشنهادی در جلسه شورای اداری استخدامی تصویب و از تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۱ اجرایی شد.
https://naftonline.ir/news/29103/
منبع : وزارت نفت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
United Arab Emirates
بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند . یعنی چه رسمی _پیمانی _ قراردادی معین _موقت - پیمانکاری !!!!
feedback
United Kingdom
بازم مثل همیشه ارکان ثالث هیچ .انگار ما ایرانی نیستیم اصلا
feedback
Iran, Islamic Republic of
صادق
آقای مددی یه نگاهی هم به پرسنل ارکان ثالث کن
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلیمی
تا اجرایی نشه هیچ چیزی را باور نخواهیم کرد
feedback
Iran, Islamic Republic of
امید
گناه ما نیروهای قراردادی مدت موقت چی هست که اینهمه مورد بی مهری و تبعیض و بی عدالتی قرارگرفته ایم خدا میدونه ماهم مثل رسمی ها داریم زحمت میکشیم حتی بیشتر از رسمیها کار می‌کنیم ولی حق ما بیش از ده سال خورده شده. الله اعلم.
feedback
Iran, Islamic Republic of
خبر خوش همیشه خوبه،اجراییم نشه،بازم دلگرمیه،دمتگرم جناب مددی
feedback
Iran, Islamic Republic of
مسعود
سلام.‌مهندس خواهشن دستور تسریع فرمایید . کمرمان زیر بار کرایه خانه و سرویس ایاب ذهاب بچه و شهریه مدارس و هزینه های پزشکی و گرونی معیشت و ...................دوخم شد.
feedback
Iran, Islamic Republic of
مسعود
سلام.‌مهندس گرامی خواهشن اگر اجرا شد که خوب و احسنت دارید . در غیر این صورت لطفا حداقل عیدی پایان سال کارگری بهمون بدید و بک‌پی 13سال عیدی رو دستور پرداخت دهید با تشکر. با کارمند کارمند که دهن شیرین نمیشه هیچ آیتمی هم ندید.
0