تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
مخالفت نفت با راه‌اندازی هنرستان جوار نفت در اهواز

وزارت نفت همچنان مانع توسعه سرزمین نفت!

اداره کل آموزش و پرورش خوزستان : فضای فیزیکی و امکانات مورد نیاز این هنرستان وجود دارد، اما وزارت نفت هنوز زیر بار راه‌اندازی هنرستان جوار نفت نرفته است.
تصاویر قدیمی از هنرستان نفت اهواز در منطقه نیوساید | نفت آنلاین
تصاویر قدیمی از هنرستان نفت اهواز در منطقه نیوساید | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ، یک مقام مسئول آموزش و پرورش خوزستان در خصوص راه‌اندازی هنرستان‌های جدید و احیای هنرستان نفت در منطقه نیوساید اهواز، گفت: هدف، باز راه‌اندازی هنرستان نفت بود، زیرا در حال حاضر فضای فیزیکی و امکانات مورد نیاز این هنرستان وجود دارد، اما وزارت نفت هنوز زیر بار راه اندازی هنرستان جوار نفت نرفته است.

معاون اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه تلاش‌های زیادی از طرف آموزش و پرورش برای راه‌اندازی هنرستان‌های جوار صنعت در حال انجام است، گفت: دلیل موافقت نکردن نفت احتمالا بحث‌های هزینه‌ای است وگرنه اکنون فضا و امکانات و تجهیزات در هنرستان موجود است و از آن استفاده خاصی نیز نمی‌شود.

برملا ادامه داد: هنرستان نفت تا دهه ۷۰ و حدود سال‌های ۷۷ تا ۷۶ فعال بوده است و از اوایل دهه ۸۰ فعالیت آن متوقف شد. چندین بار با وزارت نفت برای بازگشایی هنرستان نامه‌نگاری کردیم، از طرف مدیریت استان موافقت جلب شده، اما ظاهرا وزارت نفت موافقت نکرده است.

وی افزود: راه‌اندازی هنرستان نفت می‌تواند فرزندان افراد شاغل در این صنعت را پوشش دهد. اکنون نیز نظر مثبت و موافق در استان خوزستان برای راه‌اندازی دوباره این هنرستان وجود دارد، اما ظاهرا از طرف وزارت نفت موافقت نشده است.

نفت‌ آنلاین : تصاویر پیوستی این هنرستان را در دهه ۱۳۳۰ نشان می دهد. قرار بود در دولت سیزدهم کم کاری دوره های قبلی وزارت نفت در خصوص تعطیلی آموزشگاه های حرفه ای نفت جبران شود اما حال می‌بینیم آموزش و پرورش برای فعال شدن دوباره این میراث آموزشی که توسط شیخ الوزرا تعطیل شده بود تلاش می کند اما وزارت نفت اهمیتی به آن نمی دهد!
https://naftonline.ir/news/28723/
منبع : صدا و سیما
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
ملا اسحاق یهودی
همه باهم فریاد بزنید ،لعنت بر شیطان بزرگ نفت،لعنت ب مرحوم دارسی،
0