تاریخ انتشارشنبه ۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
در پی انتشار خبری با عنوان " قرار نبود در دولت سيزدهم کارگری از کار بیکار شود! اما متخصصین بهره بردار سکوهای پارس جنوبی در آستانه اخراج شدن قرار گرفتند!" ، شرکت نفت و گاز پارس جوابیه ای در این خصوص به این رسانه خبری ارسال کردند.
جوابیه شرکت نفت و گاز پارس به نفت آنلاین
جوابیه شرکت نفت و گاز پارس به نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین متن جوابیه ارسالی شرکت نفت و گاز پارس شرح ذیل می باشد:

مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی نفت‌آنلاین | در پاسخ به مطلب مندرج در پایگاه خبری نفت و انرژی نفت‌آنلاین با کد ۲۸۶۴۴ و با موضوع «یادداشت ارسالی متخصصین بهره‌بردار سکوهای پارس جنوبی» مقتضی است طبق ماده ۲۳ قانون مطبوعات، جوابیه زیر جهت تنویر افکار عمومی در اسرع وقت و در همان پایگاه خبری منتشر شود.
 
بنابر اعلام این سایت که به نقل از برخی «متخصصین بهره‌بردار و با تجربه» آمده، این دسته از کارکنان در آستانه اخراج قرار گرفته‌اند، حال آنکه هیچ‌گونه سند و مدرکی درباره این موضوع ارایه نشده و صرفا به احتمالات و استناد به یادداشت مذکور اشاره کرده است.
 
ضمن تقدیر از دغدغه‌های موجود درباره وضعیت نیروی انسانی شاغل در صنعت نفت، از متولیان محترم رسانه نفت‌آنلاین انتظار می‌رفت پیش از پرداختن به چنین موضوعی از صحت و سقم آن اطلاع کسب می‌کردند و صرفا بر پایه احتمالات دست به انتشار چنین مطلبی نمی‌زدند تا قشر زحمت‌کش بهره‌بردار سکوهای پارس جنوبی و خانواده آنان بر پایه حدس و گمان، آزرده‌خاطر نشوند.
 
شرکت نفت و گاز پارس متولی تولید گاز غنی از سکوهای مستقر در میدان گازی پارس جنوبی است. همچنین وظیفه تأمین 70 درصد گاز و خوراک مورد نیاز 40 درصد بنزین تولیدی کشور را برعهده دارد.

حال این سوال مطرح می‌شود که براساس کدام راهبرد یا معیار منطقی می‌توان انتظار داشت شرکتی که وظیفه تأمین بخش عظیمی از سبد انرژی کشور را برعهده دارد، مهندسان توانمند و با تجربه خود در حوزه بهره‌برداری را که نقشی کلیدی در تحقق این امر ایفا می‌کنند، تعدیل یا اخراج کند؟
 
لازم به توضیح است که حوزه بهره‌برداری، تخصصی‌ترین حوزه کاری در میان رده‌های شغلی سکوهای پارس جنوبی است که نفرات شاغل در این بخش، از دانش فنی و تخصص بالایی برخوردارند و افزون براینکه وظیفه بسیار مهم ‌ عملیات‌ تولید را برعهده دارند، به دلیل حضور و کسب مهارت‌های لازم در زمان نصب، پیش‌راه‌اندازی، راه اندازی و بهره‌برداری، به بخش‌های مختلف این تاسیسات اشراف دارند، از این رو به عنوان مرکز راهبری سیستم، موضوع حذف آن‌ها از مجموعه قابل طرح نیست و این دسته از کارکنان به عنوان بدنه تخصصی حوزه بهره‌برداری سکوهای پارس جنوبی، از دارایی‌های مهم شرکت نفت و گاز پارس محسوب می‌شوند.
 
براساس کدام «اخبار دریافتی» قرار است متخصصانی که سال‌ها در بهره‌برداری از بخش ایرانی بزرگترین میدان گازی جهان آموزش دیده و در شرایط جوی سخت، وظیفه بهره برداری و تولید حداکثری گاز را برعهده دارند، اخراج شوند؟ درحالی که مسئولان ارشد شرکت نفت و گاز پارس متفق القول از عملکرد صحیح و توانمندی این کارکنان به عنوان بخش اصلی عملیات تولید رضایت داشته و در دیدارها و بازدیدهای میدانی نیز بر حمایت قاطع خود از این همکاران تاکید دارند.
 
فعالیت در بخش‌های مختلف سکوهای گازی با بخش‌های خشکی بسیار متفاوت است و به دلیل ماهیت خاص کار در دریا، از کارکنان متخصص و با تجربه در حوزه‌های گوناگون استفاده می‌شود. مسئولان ارشد شرکت نفت و گاز پارس نیز به خوبی به وظایف خود و توان، کیفیت و تخصص کارکنان حوزه عملیات تولید واقف هستند و درباره این حوزه کلیدی و حیاتی کشور، نه براساس احتمالات و حدس و گمان‌های «غیر مستقیم»، بلکه با تکیه بر برنامه‌ریزی‌های فنی و عملیاتی دقیق و مهندسی شده که منافع اقتصادی کشور را تامین می‌کند، تصمیم‌گیری خواهند کرد.
 
در حالی که کارکنان پارس جنوبی با شروع انجام تعمیرات سالانه ۱۴۰۲، خود را برای تولید ایمن و پایدار گاز و تامین انرژی کشور به ویژه در فصل های سرد سال آماده می‌کنند، انتظار می رود طرح چنین مسائلی، با دقت و حساسیت بیشتری انجام شده و از مراجع متولی درباره صحت و سقم موضوع ذکر شده اطلاع کسب شود.
 
بدیهی است ذکر چنین موضوعی بدون صحت سنجی، نه تنها منفعت کارکنان سخت‌کوش را در نظر نخواهد گرفت، بلکه می‌تواند با ایجاد ابهام و تردید و دامن زدن به شایعات بی‌اساس، خاطر خدمت‌گذاران صنعت نفت کشور را مکدر ساخته و دچار تشویش کند.
 
اگر قرار بود نیروهای باتجربه ارکان ثالث شاغل در سکوهای پارس جنوبی پس از سال‌ها مهارت‌آموزی و کسب اندوخته‌های ارزشمند در حوزه‌های بهره‌برداری، در آستانه اخراج و تعدیل قرار گیرند، آیا هرگز فرآیند بکارگیری نیروها در این بخش صورت می‌گرفت؟
 
بر همین اساس شرکت نفت و گاز پارس، کارکنان شاغل در سکوهای گازی پارس جنوبی را صرف‌نظر از شکل قراردادهای کاری خود، به عنوان سرمایه‌هایی ارزشمند تلقی کرده و همواره تاکید دارد در راستای حفظ و صیانت از حقوق و جایگاه شغلی آن‌ها، از هیچ کوششی فروگزاری نکند.
 
در پایان با توجه به مطالبی که اشاره شد، ضروری است یادآور شویم هیچ تغییری در راستای تعدیل کارکنان شاغل در سکوهای پارس جنوبی روی نداده و در آینده نیز به هیچ عنوان برنامه‌ای با موضوع تعدیل یا اخراج نیروهای متخصص و‌ پرتلاش سکوهای پارس جنوبی در دستور کار نخواهد بود.
 
https://naftonline.ir/news/28653/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
United States
درود بر شرفت نفت آنلاین... با خبرتون از اخراج ۶۲ نفر جلوگیری کردید..
feedback
Iran, Islamic Republic of
اینا که منفی میدن احتمالا خود عوامل نفت و گاز پارس هستند
feedback
United States
ناشناس
میخواستن قراردادشان را تمدید نکنن... بعد از رسانه ای شدن در نفت آنلاین به تکاپو افتادن و مشکل رو حل کردن

البته از اینکه مدیران نفت و گاز پارس تصمیم گرفتن مشکلات ما رو برطرف کنن از آنها ممنونیم..

انشاالله این جوابیه رو بعنوان سند نگه می داریم که هیچوقت ما رو اخراج نکنن


دعای خیر ما و خانواده ما هم بدرقه نفت آنلاین عزیز. واقعا ممنونیم
feedback
United States
یزدانی
درود بر نفت و گاز پارس
خیلی خوب است که اینچنین موضع میگیرید
با این پاسخ آرامش را به خانواده خیلی ها بازگرداندید
feedback
United States
تمامی مدارک و اسنادش هست

حتی به همسرم گفتن به فکر شغل جایگزین باشید.

به هر حال خدا رو شاکریم که فضای مجازی است و باعث جلوگیری از اخراج همسرم شد

از نفت آنلاین ممنونم
feedback
United States
خوشم میاد با خبر نفت آنلاین نفت و گاز پارس از ترس عقب نشینی کرده

آقایان این است قدرت فضای مجازی
feedback
United States
نفت و گاز پارس = پینوکیو
feedback
United States
حالا بیاید تکذیب کنید.. ما که می‌دانیم می‌خواستید واقعا اخراج کنید
feedback
United States
کاوه
عقب نشینی کردن😅
feedback
Iran, Islamic Republic of
شاغل سابق سکوهای پارس جنوبی
خبر کامل صحیح بود و کارفرما قصد بر تعدیل نیروهای سکو رو داشت که در مرتبه اول با مقاومت و نامه نگاری سوپروایزرین محترم سکوها رو به رو شدن و بعدا با رسانه ای شدن موضوع صرف نظر کردن از این موضوع
feedback
Iran, Islamic Republic of
نفت
تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
کلا مسئولین کارشون دروغ گفتن و تکذیبه.
فقط زورشون به چن تا کارگر بدبخت می رسه
پس سازمان بازرسی تو این مملکت چکارست که هر مسئول و مدیری هر غلطی دلش میخواد انجام میده.
feedback
Iran, Islamic Republic of
چند ماه درگیر و پیگیر این مسئله بودیم ، دریغ از یک پاسخ ،
اکنون که رسانه ای شده به این فکر افتاده اند که نامه نگاری کنند و به دروغ های پر تکرار و کارشکنی های خودشان سرپوشی بگذارند و به گردن رسانه ها انداخته با این عنوان که خبر کذب می باشد ولی ‌باعث خرسندی ما می باشد که با رسانه ای کردن این موضوع به جوابی حداقلی رسیدیم
feedback
Iran, Islamic Republic of
حسن امجد
سلام درتبدیل وضعیت ایثارگران که خودشان ایثار گر هستند ومدرک بالا دارند شرایط سنی حذف شده بود ولی امروزبا این شرط درحال تغییر حکم وقرارداد هستند وبه شکلی درحال تحمیل قرارداد جدید هستن درصورتی که ما رسمی شدیم وحکم وسمت گرفته ایم
feedback
United States
جناب نفت و گاز پارس!
این جوابیه رو نمی‌دادین سنگین تر بودید!

هر چند خدا رو شکر تضمین دادید کسی اخراج نمیشه
feedback
Iran, Islamic Republic of
خوزستان
مدیریت محترم نفت انلاین دست شما درد نکنه . اما خواهشی از شما داریم که به فکر ما نیروهای حجمی حراست ملی حفاری هم باشید ۵۰۰ نفریم حدود دو ساله که قول دادن ما را وارد ساپنا و اچ ار ام کنن ولی هنوز هیچ کاری انجام ندادن در سخت ترین شرایط زندگی با حقوق کم هستیم و امنیت شغلی نداریم اکثرا بالای ۱۰ سال تا ۱۵ سال سابقه کاروبیمه مستمر در حراست ملی حفاری داریم از مدیریت محترم نفت انلاین تقاضا داریم برای حل مشگلات ما هم مطلب و قلم بزنید با تشکر
feedback
United Kingdom
فرفره
اینا اینقد نامردند
حواستون باشه یدفعه دونه دونه اخراج نکنن

بلایی که سر من اومد یه ساعته حتی اجازه ندادن وسایلم جمع کنم.
بعضی از افرادی که درجایگاه قدرت هستن متاسفانه دمدمی مزاج و بشدت دچار مشکلات روحی هستن
feedback
Iran, Islamic Republic of
ص
خوشم میاد نظرات نشان میده موضوع اخراج صحت داشته و این شرکت قصد داشته اخراج کند

وای که اگر رسانه نبود چند تا خانواده بدبخت میشدن
feedback
Iran, Islamic Republic of
ا_صادقی
طبق معمول ابتدا خبر تکذیب میشه ، سپس عملی میشه. طبق تجربه عرض میکنم.
feedback
Iran, Islamic Republic of
به غارت سفره کارمندان با روش دریافت مالیات پایان دهید
feedback
Iran, Islamic Republic of
مدیریت فعلی نفت و گاز پارس، ید طولایی در اخراج فیزیکی یا اخراج ماهوی نیروهای کارآمد و به کار گیری نیروهای فاقد سابقه یا نیروهای مسئله دار دارد.
در ترکیب کارکنان و کارشناسان و تکنسین ها، هرچقدر از نظر کاری غیرکارآمد باشی یا بی تجربه تر باشی، جایگاه ارزشمند تری داری.
در تیم مدیریتی که فاجعه بزرگتر است. بد نیست مروری بر سوابق افراد منصوب شده. بشود تا ابعاد موضوع، معلوم گردد
feedback
Iran, Islamic Republic of
هادی
احتیاط
ظاهرا پسمانده های دولت خبیث روحانی مشغول کارشکنی بوده اند که با همت نفت آنلاین نیت شومشان عملی نشد.
تبریکککک
0