تاریخ انتشاريکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
ازسوی مشاور معاون وزیر نفت در امور تأمین مسکن کارکنان اعلام شد:

جزییات جدید از طرح تأمین مسکن کارکنان صنعت نفت

مشاور معاون وزیر در امور تأمین مسکن کارکنان وزارت نفت در گفت‌وگویی به شرایط اجرا، ابهام‌ها و پرسش‌های کارکنان درباره طرح جدید تأمین مسکن کارکنان صنعت نفت پاسخ داد.
طرح مسکن کارکنان نفت | نفت آنلاین
طرح مسکن کارکنان نفت | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ، فرهاد گلبرگ در تشریح فعالیت‌های انجام‌شده در زمینه تأمین مسکن کارکنان وزارت نفت اعلام کرد: زمینه قانونی این کار به قانون سامان‌دهی تولید و عرصه مسکن (سال ۱۳۷۸) باز می‌گردد. در ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن سال ۱۴۰۰ مصوب مجلس شورای اسلامی نیز به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی اجازه داده شده است از اراضی خود برای تأمین مسکن کارکنان استفاده کنند، بر همین اساس با تأکید وزیر نفت مبنی بر شتاب‌بخشی به تأمین مسکن کارکنان، نشست‌های شورای مسکن با مدیریت موثر معاون توسعه و سرمایه انسانی وزیر نفت، به‌عنوان رئیس شورای مسکن تشکیل و تفاهم‌نامه‌ای بین وزارتخانه‌های نفت و راه‌وشهرسازی امضا شده بود که ملاک عمل شورا قرار گرفت. موضوع این تفاهم‌نامه ساخت ۸۰ هزار واحد مسکونی برای کارکنان رسمی شاغل و بازنشسته و فرزندان آنهاست، بنابراین به‌مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادی خرمشهر قهرمان، اطلاعیه‌ای منتشر شد و کسانی که اطلاعیه را مشاهده کردند، برای ثبت‌نام اقدام کردند، اما ابهام‌هایی ‌وجود دارد که باید پاسخ داده شود.

نحوه ثبت‌نام و تعهدها

وی اجرای تفاهم‌نامه را منوط به ثبت‌نام کارکنان وزارت نفت در سامانه جامع مسکن ملی دانست و افزود: در یک تا دو ماه گذشته پیگیری‌هایی برای تحقق این تفاهم‌نامه انجام و اطلاعیه‌ای برای کارکنان تنظیم شد تا کارکنان وارد سامانه جامع ملی مسکن شوند و ثبت‌نام کنند.

مشاور معاون وزیر در امور تأمین مسکن کارکنان وزارت نفت درباره جزئیات تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی و تعهدهای وزارت نفت در این باره تصریح کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه وزارت نفت تعهدهایی دارد که تعهد نخست مربوط به معرفی اراضی مناسب به وزارت راه و شهرسازی است.

گلبرگ افزود: بند دیگر مربوط به معرفی کارکنانی است که در طرح مسکن وزارت نفت مشارکت دارند و ماهانه حق‌السهم واریز می‌کنند.

وی درباره بند دیگر این تعهدها گفت: صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت یا شرکت‌های صاحب صلاحیت کار احداث و راهبری پروژه‌های مسکونی را به‌عهده خواهند داشت.

مشاور معاون وزیر در امور تأمین مسکن کارکنان وزارت نفت درباره تعهدهای وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: پس از معرفی زمین‌ها، سازمان ملی مسکن با طرح در شورای عالی مسکن و توافق با شهرداری‌ها، خدمات زیربنایی و روبنایی را تأمین و زمین را آماده ساخت کرده و به وزارت نفت تحویل می‌دهد.

گلبرگ افزود: دومین تعهد وزارت راه و شهرسازی ارجاع متقاضیان معرفی‌شده از سوی وزارت نفت برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن به بانک‌هاست.

وی اظهار کرد: تعهد بعدی این است که مزایای همه زمین‌های ملی مسکن از جمله تخفیف‌های عوارض، تخفیف امتیازهای آب، برق و گاز به کارکنان صنعت نفت نیز تخصیص داده می‌شود.

مشاور معاون وزیر در امور تأمین مسکن کارکنان وزارت نفت مهم‌ترین تعهد وزارت راه، مسکن و شهرسازی را برشمرد و گفت: طبق این توافق‌نامه، وزارت راه و شهرسازی موظف شده است در جاهایی که وزارت نفت زمین مناسب و مازاد ندارد، زمین مناسب تهیه و در اختیار وزارت نفت قرار دهد.

گلبرگ تأکید کرد: اجرای تعهدهای دو طرف منوط به ثبت‌نام کارکنان در سامانه جامع مسکن ملی است و اگر کارکنان در این سامانه ثبت‌نام نکنند و وضع استعلام فرم (ج) آنها مشخص نشود، امکان دریافت تسهیلات میسر نیست و امکان تحویل زمین به افرادی که در سامانه ثبت‌نام نکرده‌اند، وجود ندارد.

وی به برخی گلایه‌ها درباره اینکه اگر بنا بود از طریق سامانه جامع مسکن ثبت‌نام انجام شود، چه الزامی برای پرداخت حق‌السهم کارکنان بود؟ توضیح داد: دلیل پرداخت قدرالسهم این است که نخست این قدرالسهم به‌عنوان کمک به هزینه ساخت مسکن است. دوم با سهم کارفرما و سود متعلقه یک نوع پس‌انداز است و کارمند ضرر نمی‌کند. سوم دولت به‌اندازه کافی در برخی استان‌ها زمین کافی ندارد و برای تسریع در ساخت مسکن به وزارتخانه‌ها فراخوان داده است.
مشاور معاون وزیر در امور تأمین مسکن کارکنان وزارت نفت بیان کرد: همکارانی که صاحب مسکن بوده یا از وام‌های بانکی استفاده کرده‌اند، واهمه نداشته و ثبت‌نام خود را در سامانه جامع مسکن و سامانه املاک و اسکان انجام دهند و بدانند سبز یا قرمز بودن فرم (ج) هرکدام مزایای خود را دارد.

گلبرگ درباره نحوه ثبت‌نام کارکنان در سامانه جامع مسکن ملی توضیح داد: همکاران برای ثبت‌نام در سامانه جامع مسکن ملی به آدرس  (https://SAMAN.MRUD.ir) مراجعه یا با جست‌وجوی عبارت «سامانه جامع مسکن» ثبت‌نام خود را انجام دهند. در زیرشاخه این سامانه، سامانه‌ای به ‌نام سامانه املاک و اسکان وجود دارد که از طریق آن، استعلام سه‌گانه ثبت اسناد و بانک‌ها و... اخذ می‌شود و نتیجه سبز یا قرمز بودن فرم (ج) مشخص خواهد شد که در هر دو حالت مزایایی شامل حال کارمند می‌شود.

نحوه ثبت‌نام فرزندان کارکنان و زوج‌های کارمند

وی درباره ثبت‌نام فرزندان کارکنان صنعت نفت در این طرح گفت: فرزندان کارکنان رسمی شاغل و بازنشسته نیز می‌توانند با شرایطی از این طرح استفاده کنند که اطلاعات آن به‌صورت جامع و کامل در سامانه ملی مسکن تشریح شده است. شرط ثبت‌نام فرزندان پسر تأهل است که البته اگر مجرد هستند، می‌توانند ثبت‌نام کنند، اما تا زمان تحویل واحد مسکونی باید متأهل شده باشند. دختران مجرد بالای ۳۵ سال و بانوان سرپرست خانوار نیز می‌توانند به‌صورت مستقل ثبت‌نام کنند. ممکن است یک زوج هر دو کارمند باشند، اما فقط سرپرست خانوار می‌تواند ثبت‌نام کند و اگر خانم قصد ثبت‌نام دارد، باید رضایت‌نامه سرپرست خانوار داشته باشد.

ابهام‌های طرح

مشاور معاون وزیر در امور تأمین مسکن کارکنان وزارت نفت درباره برخی ابهام‌ها درباره منابع موجود برای ساخت واحدها گفت: آنچه مربوطه به ساخت مسکن در نظر گرفته شده است، ابتدا حق‌السهم ماهانه است و در مرحله بعد، تسهیلات بانکی و سوم تسهیلات مالی و آورده اشخاص است.

گلبرگ با بیان اینکه به کارکنان توصیه شده در صورت موفق نشدن برای ثبت‌نام به امور کارکنان مراجعه کنند، گفت: این موضوع شامل حال بازنشستگان نمی‌شود زیرا اطلاعات بازنشستگان به‌روزرسانی شده است، اما اطلاعات کارکنان رسمی شاغل گاه ناقص است، برای نمونه کد ملی بعضی همکاران بیشتر یا کمتر از حد معمول است و امور کارکنان شرکت‌های تابع باید بدانند که اشکالاتی وجود دارد و در سیستم جامع نیز تغذیه شده است و باید اشکالات رفع شود تا اسامی را دوباره به وزارت راه‌ و شهرسازی ارسال کنیم و ثبت‌نام کارکنان در یکی دو ماه آینده همراه با آماده شدن اراضی برای ساخت تکمیل شود.

وی به موضوع تأیید سکونت پنج ساله که از شروط سامانه جامع مسکن برای تعیین محل مسکن اختصاصی برای افراد است، اشاره و تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه تأیید سکونت پنج ساله به‌عهده وزارت نفت است، برای نمونه اگر فردی ساکن شیراز باشد، اما به‌دلیل شرایط کاری مجبور به اسکان در محلی دیگر شده باشد، تأیید سکونت دریکی از این شهرها را دریافت می‌کند.

مشاور معاون وزیر در امور تأمین مسکن کارکنان وزارت نفت یکی از چالش‌های این طرح را نبود باور تحقق این امر از سوی برخی کارکنان برشمرد و افزود: یکی از دلایل به‌وجود آمدن این تصور، اشکال اساسی در برخی تعاونی‌های مسکن کارکنان بوده که برخی با سوءرفتار و سوءمدیریت اعتماد کارکنان را سلب ‌کرده‌اند و همین‌جا خوب است اشاره کنم که طرح مسکن کارکنان به‌طور کامل دولتی است و هیچ ارتباطی با تعاونی‌های مسکن که موضوعی شخصی و خصوصی است، ندارد و کارکنانی که عضو تعاونی‌ها هستند و مشکلاتی دارند، تنها باید از طریق دفاتر حل اختلاف و قوه‌قضائیه پیگیر کار خود باشند.

نحوه تخصیص زمین

گلبرگ درباره نحوه اولویت‌بندی تخصیص زمین به کارکنان گفت: اراضی که از سوی شرکت‌های تابعه وزارت نفت معرفی و ساخته می‌شود، مختص کارکنان همان شرکت‌ است و تنها در صورت نبود متقاضی، ظرفیت خالی به دیگران تخصیص داده می‌شود و لازم است شرکت‌های دیگر هرچه سریع‌تر برای مسکن کارکنان خود زمین معرفی کنند که امید کاذب در این باره ایجاد نشود.

وی نحوه انتخاب استان‌ها و شهرها برای ساخت را یکی دیگر از ابهام‌های این طرح برشمرد و افزود: این موضوع منوط به پایان ثبت‌نام کارکنان و تکمیل آن است و تا آمار و تعداد متقاضیان در هر استان و شهر مشخص نشود، نمی‌توان جانمایی انجام داد.

مشاور معاون وزیر در امور تأمین مسکن کارکنان وزارت نفت تأکید کرد: به‌عنوان یک کارشناس با سابقه ۳۷ ساله بر این موضوع تأکید دارم که همه سعی کنیم از این فرصت پیش‌آمده کمال استفاده را ببریم زیرا در آینده مشخص نیست، چه پیش می‌آید و وقت‌کشی نشود و هرچه سریع‌تر شرکت‌ها زمین مناسب معرفی کنند و همکاران خود را صاحب مسکن کنند و کارکنان بدانند این تعهد مسکن واقعی است و اهداف به لطف خداوند کریم محقق می‌شود.

گلبرگ درباره تأمین نشدن مسکن کارکنان گفت: همان‌گونه که بعضی از مدیران عامل شرکت‌های اصلی وزارت نفت در نشست‌ها اذعان داشتند و همین‌طور در وزارت راه و شهرسازی نیز مشهود بود که دیگر وزارتخانه‌ها در موضوع ساخت و تأمین زمین و مسکن برای کارکنان خود به‌مراتب جلوتر هستند و سال‌های گذشته وزارتخانه‌های دیگر زمین و مسکن به کارکنان خود به‌وفور واگذار کرده‌اند و ما  در این حوزه عقب‌ماندگی داریم.

وی در پایان از فرصت جهاد واقعی برای مدیران یاد کرد و افزود: بنا به دستور صریح و سفارش‌های مقام عالی وزارت و مکاتبات متعدد معاون وزیر و رئیس شورای مسکن از مدیران ارشد و رؤسای امور درخواست دارم نسبت به مسکن کارکنان عنایت بیشتری داشته باشند تا هرچه سریع‌تر اقدام موثر و عملی انجام و زمین‌های بیشتری برای ساخت مسکن معرفی شود که این فرصتی بی‌نظیر برای خدمت به مردم و افتخاری برای خدمت خالصانه و جهاد واقعی در تأمین مسکن در این اوضاع نامناسب اقتصادی است زیرا تعداد قابل‌توجهی از همکاران فاقد زمین و مسکن و مستأجر هستند و این خدمت بهترین امیدآفرینی است و به‌طور معمول هر شخصی دقت دارد که در طول خدمت خود چه اثری باقی می‌گذارد و همه تلاش کنیم با ایجاد امید واقعی، باقیات‌ صالحات به جا گذاریم.
 
کارکنان محترم صنعت نفت نظرات خود را در این خصوص بنویسید
https://naftonline.ir/news/28550/
منبع : وزارت نفت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
کارمند شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب
هر وقت مسکن مهر 2000 واحدی ما رو پس از 12 سال بلاتکلیفی به ما تحویل دادید اونوقت ما نیز این طرح های شما رو باور خواهیم کرد
feedback
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم این دروغ های شیرین راست باشند
feedback
Iran, Islamic Republic of
زارع
درود بر آقایان اوجی و مددی
انشاله با اجرای صحیح این طرح و خانه دار شدن بسیاری از همکاران نام خود را در صنعت نفت مانده گاز کنید
feedback
Iran, Islamic Republic of
سید محمد
سلام
کلا خطا میده؟!
feedback
Iran, Islamic Republic of
بدون درج وب www
جستجو کنید
یا فارسی سامانه جامع مسکن راجستجوکنید
feedback
Iran, Islamic Republic of
کارمند باژنشسته
سلام
آیا فردی که ملک داشته باشد وسند بنام خود وافراد تحت تکفل داشته باشد
مشمول طرح میشکد یا خیر؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
کارکنان غیر رسمی چی پس
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام من رسمی نیستم ولی پدرم رسمی بود و فوت کردن آیا طرح شامل من میشه؟ متاهل هستم
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام
برای شما فرزند همکار
به اطلاع می رساند .بنا به گفته آقای گلبرگ مشاور محترم وزیر برای بازنشستگان و مقرری بگیران امور صندوقهای باز نشستگی راسا اقدام نموده و نیازی به ثبت نام جدید نیست ،
feedback
Iran, Islamic Republic of
مدد
بله به امور کارکنان مراجعه شود
feedback
Iran, Islamic Republic of
بله
feedback
Iran, Islamic Republic of
با سلام لطفا آقای گلبرگ توجه داشته باشند که کارکنان رسمی که عضو صندوق بازنشستگی نفت هستند ولی بنا به دلایلی که کارفرمای شرکت های واگذار شده ایجاد کرده اند وبه این کارکنان سایت اجازه نمی دهد در طرح مسکن مشارکت کنند
تمهیداتی اندیشه شود این نوع کارکنان که حائز شرایط هستند مستقیما در سامانه جامه مسکن ثبت نام کرده و در طرح مربوط مشارکت داشته باشند
feedback
Iran, Islamic Republic of
کارمند
باسلام
اصلا شما آقای گلبرگ اول خودت برو تو سامانه نهضت ملی ببین منطقه انتخاب مسکن برای ساخت و تو شهرهایی میزنه که با تهران کلی راه داره از جمله اردبیل ، خوزستان، مازندران و.. و گزینه ای به عنوان تهران نیست ! تازه باید سابقه سکونت 5 سال داشته باشی !
بعد شما کل صنعت نفت بخوای در نظر بگیری حداقل 40 درصد جمعیت بانوان مجرد یا آقایون تشکیل می دهند که به خاطر نداشتن شرایطی از جمله مسکن و حقوق کافی برای گذراندن زندگی تن به ازدواج ندادن بعد داخل همین سامانه نهضت مسکن یک گزینه این است که به افراد مجرد تعلق نمیگیرد .
اکثر کارمندان متاهل دارای مسکن یا به اسم خودش یا خانواده و فرم ج کلا قرمز.

و موارد دیگر اصلا این طرح نه کارشناسی شده نه کار عاقلانه ای روش انجام شده فقط اسمش مثل ماده 10 که داره اجرا میشه ولی کی و کجا خدا می داند.
شما می خوایین کارمندا صاحب مسکن بشوند برید سری بزنید به ارگان های دیگر مثل وزارت دفاع - سپاه - ارتش -بانک ها و... که چطوری دارند عمل میکنند نه به این شکل برادر بزرگوار
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام من ثبت نام کردم در انتخاب استان وشهر
گزینه مجاز را انتخاب کنید
feedback
Iran, Islamic Republic of
کارکنان قراردادی هیچ جا به حساب نمی آیند....
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام
من بازنشسته هستم و دارای منزل وامی شرکتی می باشم و هم اکنون در مقوله وعضویت پس انداز مسکن را دامی باشم .آیا این قانون مشمول فرزند یا فرزندانم می گردد .در ضمن فرزندان کارکنان که به صورت پیمانکاری در شرکت مشغول به کار می باشند در حال حاضر و یا آینده مشمول این طرح می شوند .آیا اگر در استانی به علت‌های مختلف از جمله کمبود زمین محقق نشد امکان واگذاری در سایر شهرهای کشور امکان پذیر خواهد شد .فرمودید بازنشستگان نیاز به ثبت نام ندارند .آیا این امر برای فرزندان باز نشستگان در آینده مشکلی ایجاد نخواهد شد
لطفا مراتب را با صراحت اعلام و اطلاع رسانی فر مایند
feedback
Iran, Islamic Republic of
همه کارکنان شاغل رسمی وبازنشسته مشمول طرح باید درسامانه ثبت نام کنند
کارکنان قراردادی در اینده مشمول این طرح میشوند
جابجایی استانها در این طرح امکانپذیر است
feedback
Iran, Islamic Republic of
با سلام متاسفانه سایت مسکن که غیر فعال است چرا این همه مراحل و تبصره درست شده وقتی بازنشسته ها و شاغلین از سایت نفت ثبت نام نمودن چه نیازه که دوباره فرم ج را پیگیری کنند آیا موفق بشیم یا نشیم
feedback
Iran, Islamic Republic of
حسینی
سلام در صورت اینکه فرم ج قرمز شده شرایط دریافت زمین امکان پذیر نمیباشد.
feedback
Iran, Islamic Republic of
حسینی
سلام مزایای فرم قرمز ج چی میتونه باشه که امیدوار شدن کارکنان را برای دریافت مسکن در بر میگیرد. شفاف کنید
feedback
Romania
قراردادی
باسلام.نمیشه اگه زمین اضاف اومد ب جای اینکه ب ی وزارت خانه دیگه بدن،ب نیروهای غیر رسمی ک ۲۰ساله دارن کار میکنن ولی خونه ندارن بدن؟؟گناه ک نداره حیچ بخدا ثوابم داره
feedback
Iran, Islamic Republic of
محسن
باتوجه به مطالبی که در بالا مطالعه کردم امید من فقط به رفع ابهامات انهااست
feedback
Iran, Islamic Republic of
اتحاد
کارکنان مگر شامل پرسنل غیر رسمی نمیشود پس تکلیف ما با۲۰ سال سابقه ومستجری چیست
feedback
Iran, Islamic Republic of
در ماه بهمن میشیم کارمند
feedback
Iran, Islamic Republic of
بنده کارمند رسمی هستم مستاجر هستم با شش سر عائله برای وام ودیعه تقاضا دادم نامه درخواستم تو کشوی مدیر خدمات سه ماه داره خاک میخوره حتی برسی نشده بعضی مدیرهای نفت همه امکانات رو برا خودشون ونور چشمیهاشون میخوان .متاسفانه زنگنه ایسم در نفت بیداد میکنه
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام مگه کارمندان قراردادی در شرکت نفت کار نمی‌کنند چرا باید فقط به رسمی ها مسکن تعلق بگیره و کارمند قراردادی با حقوق کمتر از رسمی ها کرایه خانه هم بدهد . انصافتون کجاست؟
feedback
United Arab Emirates
پرسنل نفت/ حفاری
در این طرح نه باقیات دیده شده نه صالحات
فقط جنابعالی که چهارتا خونه چند میلیاردی داری بازم یه خونه دیگه بهت میدن که بدیش کرایه به یه نیروی زحمت کش غیر رسمی مثل من و همکارانم
ولی اینو بدانید که همه از این دنیا فقط یک قطعه ۲ ۱ سهم مون میشه
از اولش هم موضوع بیان رسمی و غیر رسمی نفعش به جیب یه عده ایی بود که زد و بند بکنن
feedback
United Arab Emirates
پرسنل نفت / حفاری
نفت آنلاین لطفا پیام قبلی بنده رو حذف بکنید ممنون میشم .
feedback
Iran, Islamic Republic of
توی کار کردن رسمی و غیر رسمی نداریم تازه غیر رسمی ها بیشتر کار میکنن ولی توی مزایا فقط رسمی ها دیده میشن.....
feedback
United States
رضوانی
یه روزی همه کارکنان نفت از عضویت در این طرح پشیمان خواهید شد

ببینید چه روزی من اینو گفتم
feedback
United States
اسمعیلی
سلام وقت بخیر ۳۰ سال پیش در سعید اباد زمین دادن به کارکنان هنوز بعد ۳۰ سال نتونستن جواز ساخت براش بگیرند همون زمینهارو جواز بدید تعداد زیادی خانه دار میشن
feedback
Iran, Islamic Republic of
مهدی زنده بودی
سلام عرض ادب واحترام باستحضار می رساند متأسفانه صندوق بازنشستگي از ثبت نام فرم جیم خودداری می کند چون تا کنون دستورالعمل مربوطه به صندوق برای ثبت نام ارسال نگردیده و ما بازنشسته ها سر درگم هستیم استدعا دارد دستور فرمایید تا دستورالعمل به صندوق های بازنشستگی ارسال گردد
feedback
Iran, Islamic Republic of
هادی
سلام. پس نیروهای به جز نیروهای رسمی چطور؟
فرزندآن نیروهای رسمی بله ولی غیر رسمی ها خیر؟!
feedback
Iran, Islamic Republic of
عبدالحمید باقری نیا
با سلام. مهمترین علت عدم اعتماد اینست که ما هم تعاونی های مسکن را دیدیم و هم دخالت دولت در ساخت و ساز مسکن نمونه بارز آن مسکن مهر است.
من با ۳۸ سال سابقه در عملیات مارون سال ۹۳ بازنشسته شدم. میتوانید اگر واقعآ نیت خیر دارید منازل سازمانی در خوزستان و بخصوص اهواز را به بازنشستگان با قیمت عادلانه بفروشید و برای شاغلین که وقت بیشتری دارند زمین واگذار کنید تا خودشان بسازند. من فکر میکنم چنین طرحی که بوسیله خود مردم و یا کارکنان و بازنشسته ها اجرا شود با اطمینان بیشتری مورد استقبال قرار گیرد. حال که دولت قصد واگذاری منازل سازمانی را دارد بدون پارتی بازی و دخالت مدیران آنها را به شاغلین و بازنشیتگان واگذار کنند.
feedback
Iran, Islamic Republic of
صادق
این طرح مسکن کارکنان نفت همچنان ابهام دارد . لطفا ابهامات را کامل رفع نمایید
قابل توجه آقای علی مددی
feedback
Iran, Islamic Republic of
باسلام ما نیروی شرکتی به چشم نماییم
feedback
Iran, Islamic Republic of
خدا ناظروحسابرس
سلاممم اقایون مسول نفت برادرای محترم ظما تا حالا انشالله کارتون خیلی خوب داره پیش میره خدا قوت وامید واریم بیشتر از این به کارکنان رسمی وقراردادی برسید عزیزان فقط تبعیض نزارید بین رسمی وقراردادی این قدر اختلاف نباشه
0