تاریخ انتشاردوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲
نشست مدیران منابع انسانی، معاونان و روسای واحدهای ستادی مناطق نفتخیز جنوب با هدف بررسی مهم‎ترین چالش‎های حوزه منابع انسانی و ایجاد هم‎افزایی و وحدت رویه در برطرف نمودن مشکلات کارکنان برگزار شد.
شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون | نفت آنلاین
شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از روابط عمومی شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب، در این نشست که صبح یکشنبه (31 اردیبهشت ماه 1402) برگزار شد مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون گفت: راهبری اصولی و رسیدگی مناسب به امور نیروی انسانی موجب بهره وری و افزایش سرمایه سازمانی می شود.
مهندس قباد ناصری با اشاره به نقش کارساز مدیریت منابع انسانی افزود: امروزه رویکردهای نوینی در مدیریت منابع انسانی شکل گرفته و متناسب با آن می بایست در مسیر توسعه، آموزش، ارائه خدمات مطلوب، رسیدگی و برطرف نمودن چالش های کارکنان حرکت کرد.
 
هزینه کردن در حوزه منابع انسانی نوعی سرمایه گذاری است
 
وی هرگونه هزینه در حوزه منابع انسانی را سرمایه‎گذاری قلمداد کرد و بیان داشت: مدیران ارشد هر سازمان بایستی در راستای تحقق اهداف سازمان نگاه ویژه ای به حوزه منابع انسانی داشته باشند و در این حوزه سرمايه‎گذاری نمایند.
 
مهندس ناصری با اشاره به طرح طبقه بندی مشاغل و فرایند استخدام بند «د» و «و» اقدامات منابع انسانی در یکی دو سال اخیر را ارزشمند دانست و افزود: منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب همواره در سطح وزارت نفت و شرکت ملی نفت پیشگام بوده و در این مدت کار بسیار سخت و منحصر بفردی توسط همکاران زحمت‌کش این حوزه انجام شده که جای قدردانی دارد.
 
وی در ادامه با تاکید بر کمبود نیروی انسانی شرکتهای بهره بردار خصوصاً در بخش های عملیاتی، بیان داشت: تأسیسات ما نیاز به بازسازی و نوسازی دارند اما مهم تر از آن باید توجه ویژه و مضاعف تری به نیروی انسانی و ایجاد انگیزه و اشتیاق برای نگهداشت آنها در واحدهای عملیاتی و خط مقدم تولید شود.
 
تغییر پارادایم در منابع انسانی نفتخیز جنوب/ توجه به رویکردهای نوین و سیستماتیک
 
مدیر منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز در این نشست اظهار داشت با اشاره به اینکه هدف از برگزاری چنین جلساتی هم فکری، ایجاد هم افزایی و رسیدن به درک مشترکی از مشکلات و مسائل حوزه منابع انسانی است، اظهار داشت: تلاش ما این است تا با یک وحدت رویه، در موضوعات مختلف بتوانیم بطور یکسان عمل کنیم چرا که اجرای متفاوت فعالیت‎های منابع انسانی در شرکت‎های مختلف خود منجر به ایجاد چالش خواهد شد.
 
دکتر منوچهر بارانی ادامه داد: مدیریت منابع انسانی تغییر پارادایم داده و ضمن بازنگری در فرایندها، با استفاده از نرم افزار و رویکرد سیستمی، صرف جویی چشمگیر در مصرف کاغذ داشته ایم و نظم و انضباط بهتر و بیشتری در انجام فعالیت ها حاصل شده است.
 
وی افزود: تأکید عمده ما بر استفاد از دانش و فناوری های به‎روز در حوزه منابع انسانی، آموزش کارکنان و تغییر نگرش، باور و رفتار کارکنان در انجام امور و مسائل سازمانی است.
 
در ادامه این نشست مدیران منابع انسانی شرکت های بهره بردار، معاونین و روسای مدیریت منابع انسانی به بیان مهمترین چالش های این حوزه پرداختند و راهکارهای خود را برای حل این مسائل مطرح نمودند.
 
اخذ مصوبه کمیته ساماندهی برای پیمان ها، توجه به جانشین پروری، پیگیری مشکلات نیروهای امنیتی حراست برای استخدام بند «د» و طرح طبقه بندی آنها، تسریع در بررسی سوابق نیروهای بند «د»، عدم وجود آئين نامه جامع انضباطي كاركنان غيررسمي، پیگیری برای تخصیص و افزایش وام اضطراری کارکنان، به روز رسانی حق التدریس دوره های آموزشی، ارتقاء خدمات کیفی و کمی حوزه بهداشت و درمان از جمله چالش های مطرح شده در این نشست بود.
 
تدوین توافق نامه عملکردی بین سرپرست و کارمند و فرهنگ سازی در زمینه مدیریت عملکرد با برگزاری کارگاه های آموزشی مبتنی بر شایستگی، ثبت نام الکترونیکی رشته های مختلف ورزشی برای کارکنان با همکاری اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات در آینده نزدیک، پیگیری مستمرآزمون استخدامی برای سمت های تکنسینی، کنترل و پایش نرم افزاری ارزشیابی و توسعه سامانه جامع نیروی انسانی از دیگر خبرهای این نشست بود.
 
در پایان این نشست مهمترین دستاوردهای مدیریت منابع انسانی در سامانه های اطلاعاتی از جمله سامانه یکپارچه فرایندهای عمومی کارکنان رسمی و مدت موقت، نرم افزار جامع فرآیندهای داخلی مدیریت منابع انسانی، داشبورد جامع مدیریت منابع انسانی، داشبورد فضای اداری و نرم افزار ارزشیابی سالیانه و ارزش های خلق شده آنها، از سوی نماینده مدیریت منابع انسانی در حوزه سیستم های اطلاعاتی ارائه شد.
 
شایان ذکر است مدیریت منابع انسانی نفت و گاز گچساران میزبان جلسه بعدی کمیسیون مشترک مدیران و روسای واحدهای ستادی خواهد بود.
https://naftonline.ir/news/28526/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0