تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳
مدیر بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت گزارشی از برگزاری این رویداد مهم ملی را تشریح کرد و گفت: حضور شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه رشد ۴ برابری را نشان می‌دهد.
غلامرضا جمالی | رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران | نفت آنلاین
غلامرضا جمالی | رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین،  غلامرضا جمالی ، اظهار داشت: نمایشگاه صنعت نفت در مساحت تقریبی مفید ۴۲ هزار متر مربع در قالب ۲۰ سالن نمایشگاهی به مساحت ۳۶۰۰۰ مترمربع و ۶۰۰۰ مترمربع فضای باز برگزار شد، بیش از ۱۷۰۰ شرکت شامل ۱۵۰۰ شرکت داخلی و ۲۰۰ شرکت خارجی و نمایندگان شرکت‌های خارجی از ۱۴ کشور جهان در آن حضور داشتند که نسبت به نمایشگاه دوره قبل (بیست ششمین دوره) با رشد ۴ برابری شرکت‌های خارجی و ۳۵ درصدی شرکت‌های ایرانی همراه بوده است.

همچنین روزانه بالغ بر ۳۰ هزار بازدیدکننده از این نمایشگاه بزرگ کشور، منطقه و جهان بازدید کردند.
 
رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: افتتاحیه این نمایشگاه با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، جواد اوجی، وزیر نفت و مقام‌های عالی‌رتبه داخلی و خارجی برگزار شد. در این دوره نمایشگاه مقامات عالی رتبه داخلی و خارجی از نمایشگاه بازدید کردند. الکساندر نواک، معاون محترم نخست وزیر کشور روسیه به همراه هیات بلند پایه‌ای از کشور روسیه به همراه وزیر نفت از نمایشگاه بازدید کردند.
 
وی تصریح کرد: همچنین علی آقامحمدی، مشاور اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و ذولفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، منصوری، معاون اجرایی ریاست جمهوری و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیازی، سرپرست وزارت صمت، دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور، بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، علیرضا فخاری، استاندار تهران، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، رئیس سازمان انرژی اتمی، سخنگو و اعضای هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، جمعی از نمایندگان مردم در مجلس از مقاماتی بودند که از نمایشگاه بیست و هفتم بازدید کردند.
 
جمالی افزود: همچنین معاونین وزیر نفت و مدیران عامل چهار شرکت اصلی و مدیران ارشد صنعت نفت و شرکت‌های تابعه در این نمایشگاه حضور مستمر و فعالی داشتند و علاوه بر حضور در رویدادهای جانبی و نشست‌های خبری و تجاری از غرفه‌های شرکت‌های داخلی و خارجی بازدید کردند.

در حاشیه این نمایشگاه نیز لیث عبدالحسین الشاهر، معاون وزیر نفت عراق با مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران دیدار داشتند.
 
مدیر نمایشگاه صنعت نفت با بیان اینکه همزمان با برگزاری این نمایشگاه، برگزاری رویدادهای جانبی شامل فروم‌های چهار شرکت اصلی وزارت نفت، نشست‌های خبری و تخصصی داخلی و خارجی صورت پذیرفت، گفت: بیش از ۱۷۰ قرارداد، توافق‌نامه و تفاهم‌نامه شامل ۵۰ قرارداد (۳۰ مورد مربوط به شرکت ملی نفت ایران) و ۱۲۰ تفاهم‌نامه و توافق‌نامه (۸۰ مورد مربوط به شرکت ملی نفت ایران) به امضا رسید. همچنین ۱۰ سند همکاری (قرارداد، تفاهم‌نامه و توافق‌نامه) بین ایران و روسیه در حاشیه نمایشگاه به امضا رسید.
 
جمالی ادامه داد: در حوزه دانش بنیان توسط پارک علم و فناوری نفت و گاز نیز ۲ قرارداد احیاء چاه، ۱۰ تفاهم‌نامه و ۵ قرارداد با شرکت‌های روسی به امضا رسید و ۳ وبینار و ۵ پنل تخصصی و مسابقه دانشجویی چالش احیای چاه با هدف آشنایی دانشجویان با ابعاد مختلف طرح، بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فراوان دانشجویان برگزار شد.
 
وی تصریح کرد: همچنین امضای توافق‌نامه‌ها و قراردادهای توسعه اقتصاد دانش بنیان در صنعت نفت بین معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و شرکت ملی نفت ایران و فعالان صنعت نفت جمعاً به ارزش ۵۱۶ میلیون دلار به امضا رسید. از طرف دیگر در راستای بحث تقاضا محوری، ۵۴۴ قلم از اقلام مورد نیاز صنعت نفت از طریق سامانه‌های اینترنتی مستقر در نمایشگاه در دسترس شرکت‌های دانش بنیان قرار گرفت.
 
رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: در این دوره از نمایشگاه برنامه‌های محتوایی ویژه‌ای برای اولین بار برنامه‌ریزی و انجام شده که می‌توان به نمایشگاه مجازی و آنلاین، استیج ویژه برای ارایه فناوری‌های مورد نیاز صنعت نفت و برنامه‌های جانبی و محتوایی در حوزه‌های دانش بنیان، حمایت از ساخت داخل و بهینه سازی مصرف انرژی، معرفی سیر تحول صنعت نفت، تلویزیون اینترنتی نفت که برای اولین بار در این نمایشگاه رونمایی شد، استیج مذاکرات تجاری BtoB شرکت‌های خارجی و ایرانی و برنامه‌های اطلاع رسانی نمایشگاه توسط بیش از ۳۰۰ خبرنگار رسانه‌های داخلی و خارجی و همچنین به‌صورت زنده در بستر اینترنت به نمایش عموم گذاشته شد اشاره کرد.
 
جمالی افزود: تولید فناورانه به عنوان یکی از راهبردهای مورد تاکید نمایشگاه بیست و هفتم بود و سیاست‌ حمایت همه‌جانبه از سازندگان داخلی و تأمین‌کنندگان فناوری‌های دانش‌بنیان از جمله مواردی بود که با شدت گرفتن تحریم‌ها همواره مورد توجه وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران بوده و با روی کار آمدن دولت سیزدهم هم شکل جدی‌تر و در نتیجه شکل عملیاتی به خود گرفت.
 
وی تاکید کرد: در همین راستا سالن ۱۰ و ۱۱ به منظور جانمایی شرکت‌های دانش بنیان، استارت‌آپ‌ها، دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری تخصیص داده شد و با نگاه حمایتی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران به ۲۰ دانشگاه کشور و بیش از ۵۰ استارت آپ و شرکت دانش بنیان فضای نمایشگاهی رایگان تخصیص داده شد و علاوه بر آن به‌صورت رایگان نیز برای ایشان غرفه سازی انجام شد و هماهنگی‌های لازم جهت استقرار و حضور آنها توسط ستاد برگزاری با همکاری شرکت ملی نفت ایران و معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت صورت پذیرفت.
 
بر اساس این گزارش، بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در تهران برگزار شد.
https://naftonline.ir/news/28514/
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0