تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
امروزه روشنایی و الکتریسیته به بخش جدایی ناپذیر از زندگی روزمره تبدیل شده است؛ به طوری که پیشبرد پروژه‌های صنعتی و ساختمانی بدون آن امکان‌پذیر نیست. این روشنایی به وسیله سیم کشی و لوله برق تامین می‌شود. این لوله‌ها علاوه بر محافظت از کابل‌ها، گسترش مسیر سیم‌ها و تعویض آن‌ها را فراهم می‌کنند.
لوله برق فولادی
لوله برق فولادی
طبق گزارش‌های نفت آنلاین، لوله برق‌ها در جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند که بسته به نیاز خود می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. در ادامه به معرفی لوله فولادی برق و راهنمای خرید لوله برق می‌پردازیم.

ضرورت استفاده از لوله برق

علیرغم وجود روش‌های مختلف برای محافظت از کابل‌ها، تعمیر و نگهداری این تجهیزات در پروژه‌های بزرگ صنعتی هزینه‌های سرسام آوری را به دنبال دارد. علاوه بر این، سالانه تعداد زیادی مرگ و میر بر اثر برق گرفتگی و آتش سوزی ناشی از اتصالات، اتفاق می‌افتد. برای جلوگیری از وقوع این حوادث، استفاده از لوله برق فولادی بسیار مورد توجه قرار گرفته که به صورت داخلی یا روی سطوح اجرا می‌شود.

معرفی لوله برق گالوانیزه

رطوبت، مواد اسیدی و تغییرات دمایی از عواملی هستند که می‌توانند به کابل‌ها آسیب برسانند. به همین دلیل لوله برق مورد استفاده در پروژه‌ها باید در برابر این عوامل مقاوم باشد. یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش کارایی لوله‌ها، گالوانیزه کردن آن‌ها توسط فلز روی است. این فرآیند که گالوانیزاسیون نام دارد به دو روش گرم و سرد انجام می‌گیرد. در گالوانیزه گرم لوله فولادی داخل وان مذابی از فلز روی در دمای تقریبی 460 درجه سانتی‌گراد غوطه ور شده و در کمتر از یک دقیقه به لوله برق گالوانیزه گرم تبدیل می‌شود. در گالوانیزه سرد، لوله داخل محلول نمک روی قرار گرفته و فلز روی از طریق فرآیند آند و کاتد بر روی لوله رسوب می‌کند.

تفاوت لوله برق گالوانیزه گرم و سرد و نحوه تشخیص آن‌ها

این دو لوله علاوه بر تفاوت در فرآیند گالوانیزاسیون از نظر ضخامت پوشش روی نیز با هم تفاوت دارند. در لوله برق گالوانیزه گرم ضخامت روکش گالوانیزه زیاد است و پیوستگی محکمی بین لوله و پوشش روی وجود دارد اما در لوله برق گالوانیزه سرد لایه روی بسیار نازک بوده و به راحتی می‌توان آن را از سطح لوله جدا کرد.

یکی از دغدغه‌های خریداران هنگام خرید لوله برق نحوه تشخیص آن‌ها از یکدیگر است. لوله برق گالوانیزه سرد به دلیل نوع گالوانیزاسیون ظاهر براق‌تری دارد و سطح داخلی آن به دلیل اکسیداسیون و نداشتن پوشش روی، متمایل به زرد است اما لوله برق گرم دارای سطح داخلی ناصاف پوشیده از فلز روی است.

قیمت لوله برق فولادی

قیمت روز لوله برق به عوامل متعددی بستگی دارد به همین دلیل نمی‌توان قیمت ثابتی را برای آن در نظر گرفت.  عواملی از جمله هزینه مواد اولیه، برند تولید کننده، کیفیت تولید، قیمت کالا در بازار جهانی و ... قیمت این محصول را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

ارزان ترین لوله برق فولادی را از کجا بخریم؟

لوله برق یکی از تجهیزات مهم در تاسیسات الکتریکی است که استفاده از آن علاوه بر نظم دادن به ساختار سیم کشی و افزایش زیبایی ظاهری، خطرات جانی و مالی را به حداقل ممکن کاهش می‌دهد. این لوله‌ها توسط کارخانه‌های مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند. گروه صنعتی پی جی کو (هلدینگ پتروگرایش)، یکی از تولید کنندگان لوله برق در کشور است.

این مجموعه تیمی متخصص از نیروهای جوان و با تجربه را گرد هم آورده است تا به شما مشتریان گرامی در انتخاب محصولات کمک نمایند. جداول قیمتی موجود در وب سایت پی جی کو به صورت روزانه به روز رسانی می‌شوند تا کاربران از قیمت لحظه ای لوله برق مطلع شوند. دفتر مرکزی پی جی کو در مرزداران واقع شده و کاربران می‌توانند برای خرید لوله فلزی برق و استعلام قیمت از طریق شماره 02149986000 و کانال تلگرام و اینستاگرام با کارشناسان در ارتباط باشند.
https://naftonline.ir/news/28465/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0