تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
از توقف تولید در یک شرکت پتروشیمی تا سفر وزیر نفت به مشهد

آخرین خبرها از زمستان سخت و بحران گازی کشور 

در این بخش آخرین اخبار مهم بحران گازی کشور و زمستان سخت ایرانی منتشر شده است.
زمستان سخت ایرانی | نفت آنلاین
زمستان سخت ایرانی | نفت آنلاین
1️⃣ پتروشیمی شیراز در نامه ای به اداره ناشران بورس، اعلام کرد به دلیل برودت هوا و افت فشار گاز، از روز جمعه ۲۳ دی ماه، واحدهای تولیدی اوره و آمونیک این مجتمع از سرویس خارج و تعمیرات اضطراری آن ها آغاز شده است.
 
2️⃣وزیر نفت برای بررسی میدانی شبکه شمال شرق کشور و راهکارهای جلوگیری از افت فشار گاز و اطمینان از تداوم پایداری کامل شبکه گاز شرق کشور به مشهد مقدس سفر کرد.
 
3️⃣وزارت نفت : از روز گذشته در برخی از نقاط جنوب استان خراسان رضوی دچار قطعی گاز شدیم که پیش بینی شدبه سرعت گاز مایع در اختیار آنها قرار گیرد و بخاری نفتی و گازی نیز توزیع شد.
 
4️⃣جواد اوجی :دستور رئیس‌جمهور برای تعطیلی شهر تهران کمک بزرگی به تامین گاز کشور کرد و در این مدت نزدیک ۲ و نیم میلیون متر مکعب کاهش مصرف صورت گرفت.
 
5️⃣جهان‌آبادی، نماینده مجلس: ستاد بحرانی که نتواند بحران را پیش بینی کند خودش یک بحران است ؛چطور سرمای زمستان را پیش بینی نکرده؟ گاز ۱۶ هزار مشترک گاز در تربت جام قطع شده ؛ شرایط سختی داریم و کسی پاسخگو نیست؛من با وزیر خارجه درباره قطعی گاز ترکمنستان صحبت کردم؛ نمی‌شود که ترکمنستان در اوج سرما به یکباره گاز خود را قطع کند.
 
6️⃣نماینده مهاباد در صحن علنی مجلس:چرا باید مردم نجیب و خوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان، کرمان، آذربایجان غربی و کردستان دارای کمترین میزان برخورداری از گاز خانگی باشند! و از طرفی در فصول سرما و کرما برای دریافت سوخت مصرفی در صف های طولانی قرار بگیرند و متحمل زحمت شوند، این چه عدالتی است!جواب دهید چرا باید به جای تأمین گاز مصرفی داخل بیشتر گرایش به صادرات داشته باشید!پاسخ بدهید چرا سالیانه میلیون ها متر مکعب گاز را در فلرها می سوزانید ولی این گاز را از مردم کشور دریغ می کنید؟!
 
7️⃣صدا و سیما :مردم خراسان جنوبی همچنان در مصرف گاز صرفه جویی می‌کنند بطوریکه شب گذشته نیز در مقایسه با شب قبل از آن، ۱۰۰ هزار مترمکعب کمتر گاز مصرف کردند.
 
⬅️ نفت_آنلاین : برای آنکه خانه های مردم استان‌های سردسیر در #زمستان_سخت ایرانی گرم بماند در مصرف گاز صرفه جویی کنید.
https://naftonline.ir/news/27871/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0