تاریخ انتشارشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
صدها هزار کارگر را به آینده کاری خود امیدوار کنید

حذف پیمانکاری نیروی انسانی بار مالی برای دولت نخواهد داشت

با گذشت بیش از یکسال از شروع بکار دولت سیزدهم صدها هزار کارگر در سراسر کشور در انتظار حذف پیمانکار نیروی انسانی که یکی از شعارهای دولت جدید بود هستند.
حذف پیمانکار نیروی انسانی بار مالی دارد ؟ | نفت آنلاین
حذف پیمانکار نیروی انسانی بار مالی دارد ؟ | نفت آنلاین
به گزارش خبرنگار نفت آنلاین ، از اوایل دهه هفتاد  در دولت شرکت های کوچکی با نام پیمانکار نیروی انسانی بوجود آمدند.

کار پیمانکار نیروی انسانی بدین شکل است که بعنوان واسطه بین نیرو و کارفرما قرار می گیرد . بدین صورت که پیمانکار نیروی انسانی حقوق و مزایای کارگر را از کارفرما گرفته و بخشی از آنرا برای خود بر می دارد و مابقی را به کارگر می دهد.

بارها دیده شده که پیمانکاران نیروی انسانی وقتی حقوق و مزایای کارگران را از کارفرما می گیرند برای اینکه سود بیشتری عایدشان شود آنرا در حساب های بانکی خود نگه می دارند و به کارگران خون دل می دهند تا حق و حقوق آنها را پرداخت کنند! 

پس از مدتی که به سود کلانی از این طریق رسیدند حقوق و مزایای کارگر را پرداخت می کنند. حتی در بعضی از شرکت ها دیده شده پیمانکاران نه تنها فقط چند روز بلکه چندین ماه حقوق و مزایای کارگران بی نوا را نگه می دارند و با روح روان کارگران بازی می کنند تا آنرا پرداخت کنند و این موضوع در شرکت های پیمانکاری مستقر در عسلویه بسیار دیده می شوند و بارها مخاطبین نفت آنلاین از این موضوع اظهار گله مندی کردند. 

در اوایل دهه نود بود که دولت احمد نژاد اقدامات عملی برای حذف پیمانکار نیروی انسانی انجام داد و در پی آن هزاران نفر از کارکنان تحت پوشش پیمانکار نیروی انسانی به قراردادی تبدیل وضعیت شدند.

در همان سالها در وزارت نفت نیز بیش از چهل هزار نفر از کارکنان پیمانکاری به قراردادی مدت موقت تبدیل وضعیت شدند ، اما پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی روند تبدیل وضعیت و حذف شرکت های پیمانکاری متوقف شد.

بررسی وضعیت پیمانکاران نیروی انسانی نشان می دهد این شرکت های تامین نیرو پول های کلانی به جیب زده اند ، بدون آنکه کار یا فعالیتی را انجام بدهند ! حال سوال از مسئولین دولتی و مجلسی این است که چرا این شرکت ها بدون آنکه زحمتی بکشند باید بخشی از حق و حقوق کارگران به جیب آنها برود.

در ماه های گذشته بعضی از مسئولین دولتی و نمایندگان مجلس داشتن بار مالی را بهانه ای برای عدم اجرای این طرح دانسته اند . اما بررسی های کارشناسان منابع انسانی نشان می دهد این طرح نه تنها برای دولت بارمالی نخواهد داشت بلکه با توجه به اینکه دیگر سهمی به پیمانکار پرداخت نمی شود قطعا به سود دولت خواهد بود .

از جمله مزایای دیگر نبود واسطه های پیمانکار افزایش امنیت شغلی برای کارگران به واسطه امضا قرارداد مستقیم با شرکت ها و سازمان‌های محل کار خود است.

قبل از شروع بکار دولت سیزدهم شعارهایی مبنی بر حذف پیمانکار نیروی انسانی در این دولت داده شد . اما همچنان صدها هزار کارگر بالاخص کارکنان پیمانکاری وزارت نفت در انتظار تحقق این وعده هستند . وعده ای که در صورت اجرایی شدن باعث رضایتمندی و افزایش امنیت شغلی آنها خواهد شد.

در پایان آرزو میکنیم روزی دست شرکت های پیمانکاری واسطه گر برای همیشه از حق و حقوق کارگران قطع شود.
https://naftonline.ir/news/27814/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
این آش (پیمانکار نیروی انسانی)
توسطرفسنجانی پخته شد.

امیدواریم???? نرشد
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد
باسلام بر ذات کثیف اورنده روی کار امدن پیمانکار لعنتتتتت...ک چه حقها خورده شد...چه پولهای مفتی تو جیب پیمانکاران رفت
feedback
Iran, Islamic Republic of
حسن
حذف پیمانکاران تأمین نیرو که عامل اصلی فساد درسیستم اداری کشور هستند وهیچ گونه نظارتی بر روی این شرکت‌ها نیست
feedback
Iran, Islamic Republic of
کارگر مظلوم
بخدا ظلم در حق ما میشه پیمانکاری که تا الان ندیدیم چندین سال کار می‌کنیم میگن پیمانکار دارید فقط یک پول میزنن حساب و طبق تحقیقات که انجام دادیم بابت هر کارگر ۳۰ میلیون از شرکت نفت دریافت میکنه و ۱۱ میلیون دریافتی ما هستش آیا انصافه
feedback
United States
حسین
دوست عزیز سیاه نمایی نکن .اولا قرارداد با پیمانکار با بالاسری نهایتا ۵ درصد بسته میشه.ثانیا پرداخت صورت وضعیت پیمانکار از چند جا ممیزی میشه .ثالثا مطمن باش اگه اینجور بود که شما میگی دولت همون روز اول همه رو تغییر وضعیت میداد.
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد علی
اون موقع که ریسی شعار حذف پیمانکاران رو داد نیاز به رأی داشت و از این طریق ذهن خانواده بزرگ کارگری رو به طرف خودش مشغول کرد ولی بعد از اینکه رأی آورد قضیه متفاوت شد ... تا ببینیم خدا برامون چی میخواد هر چند که فعلا از خانواده ایثارگران دیگه چیزی اضاف نمیاد و به ما چیزی نمیرسه طرف 6 ماه تو جبهه بوده حالا یا برحسب وظیفه یا غیره ... الان به واسطه همین 3 تا از فرزندانش تو سه تا اداره مختلف بدون هیچ قید و شرطی رسمی شدن آخه آدم این چیزا رو که میبینه باید کجای دلش بزاره.
feedback
Iran, Islamic Republic of
رضا
توروخدا این مطلب رو بخون ببین من بد میگم؟قصد توهین به هیچ گروه ویا فردی روندارم
اقایون سیاستمدار.زمانی که داخل این مملکت جنگ بود تمام مردم از صنعتگر.حزب الهی.کارمند.بازاری.راننده. گرفته تا کارگرساده اومدن پای کار وایسادن.پس دشمن با یه طیف خاص که واردجنگ نشد.تمام ایران درگیر بودوتمام ایران دفاع کرد.حالاچطورشده که یه عده میشن ایثارگر.رزمنده.جانباز.و...که میتونن وارددانشگاه بشن.استخدام بشن و هزارتا امتیاز دیگه اما دیگران هیچ.به نظرتون این تفاوت حقه
feedback
United Kingdom
فقط با برکنارکردن لطیفی درست میشه انشالل💪🏻
feedback
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
احسنت گل گفتی خود لطیفی رسمیه و کلی مزایا شاملش میشه و از خانواده شهدا و یا ایثارگره و دوست نداره بقیه تبدیل وضعیت بشن
feedback
Iran, Islamic Republic of
همین لطیفی مسئول اداری و استخدامی هستش و یکی از مخالفان سازماندهی کارکنان دولت. فکر کنم با پیمانکارا دست داره که همیشه مخالفه
feedback
United Arab Emirates
ن
من نمیدونم این ؟؟؟ چرا شده کاسه داغ تر از آش. مگه از جیب بابات میخوای حقوق نیروهای شرکتی رو بدی. یا مملکت واسه باباته. شرکتی ها باید یه نامه بنویسن واسه رئیسی تا این بر کنارش کنه.
0