تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
مجموعه کارکنان وزارت نفت در بخش های مختلف مشغول خدمت رسانی به این صنعت مهم و استراتژیک هستند و هرکدام به نوبه خود برای گردش این چرخ عظیم تلاش می کنند.
کارکنان صنعت حفاری | نفت آنلاین
کارکنان صنعت حفاری | نفت آنلاین
شیدا آریایی پور؛ پژوهشگر
 
مجموعه کارکنان وزارت نفت در بخش های مختلف مشغول خدمت رسانی به این صنعت مهم و استراتژیک هستند و هرکدام به نوبه خود برای گردش این چرخ عظیم تلاش می کنند.
 
در این میان هستند بخش های صنعتی و فنی بسیاری که زحمات و تلاش های آنها در گردش این چرخ نقش حیاتی بیشتری داشته و به نوبه خود نیز سختی های فراوانی را نیز به جان می خرند.
در این بین کارکنان بخش حفاری که سختی های کاری و شغلی زیادی را در این حوزه متحمل می شوند، در مواردی کمتر مورد توجه قرار گرفته و نیازمند حمایت های حقوقی و قانونی متولیان وزارت نفت هستند.
 
در میان این عزیزان، کارکنان پیمانکاری و قراردادی حفاری، سختی و صعوبت بیشتری را متحمل می شوند و هم در زمینه دشواری های حفاری حضور در مناطق عملیاتی و بدی آب و هوا و نیز مسئولیت سنگین و مخاطرات ناشی از کار در مجموعه های حفاری، سبب شده تا این قشر زحمتکش و تلاشگر، نیازمند حمایت های جدی تر و بهبود شرایط شغلی و کاری خود باشند.
 
در زمانی که متولیان وزارت نفت از ارزش افزوده نیروی انسانی در چرخه تولید سخن به میان می آورند و برای کارکنان صنعت نفت و سرمایه های انسانی آن در کلام، اهمیت قائل هستند باید در عمل نیز چنین باشد و اگر قرار بر سخن زیبا گفتن و بی توجهی در عمل باشد، آنگاه شاهد نارضایتی در بخش عظیمی از بدنه صنعت نفت به ویژه در بخش کارکنان و مهندسان حفاری خواهیم بود.
 
سختی و دشواری کار در عملیات حفاری در مناطق خشکی و دریایی بر کسی پوشیده نیست و اگر قرار باشد درخصوص بهبود شرایط شغلی و افزایش درآمدهای شاغلان این بخش کوتاهی صورت گیرد و عدالت برقرار نشود، آنگاه نباید انتظار داشت که چرخه تولید نیز بر مدار عدالت و مساوات بگردد.
 
وزارت نفت در سال جدید و ماه های پیش رو برنامه های زیادی را برای توسعه میادین مشترک نفت و گاز کشور درنظر دارد و در این میان نقش نیروی انسانی متخصص و متعهد برای اینکار از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین لازم است تا حوزه مدیریت سرمایه های انسانی وزارت نفت هرچه سریع تر به وعده های خود در زمینه بهبود شرایط شغلی و برقرار عدالت در پرداخت ها و نیز توجه ویژه به اسکان و سایر موضوعات مرتبط با کارکنان اقماری جامه عمل بپوشاند.
 
جمعیت نزدیک به ۱۸ هزارنفری حوزه حفاری کشور چشم انتظار توجه مسئولان امر به ویژه شخص وزیر هستند تا با بازنگری در نحوه پرداخت ها و تسهیلات رفاهی در مواردی نظیر فوق العاده کار، کار با آلاینده ها و ... برای کارکنان آن، به ویژه پیمانکاران و کارکنان قراردادی، زمینه را برای افزایش رضایتمندی این عزیزان و در نهایت ارتقاء و بهبود فعالیت در حوزه مهم و استراتژیک حفاری فراهم آورند.
https://naftonline.ir/news/26882/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0