تاریخ انتشارشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
بعضی از شرایط موجود زیست محیطی ، بدون شک نتیجه‌ای جز جنگ آب، تشدید امواج مهاجرت‌های محیط‌زیستی و از بین رفتن امکان زندگی در منطقه‌ای که همه کشورهای همسایه در آن، هم‌کیش و هم‌سرنوشت هستند، نخواهد داشت.
کارزار زیست محیطی | نفت آنلاین
کارزار زیست محیطی | نفت آنلاین
شهرام وردک | نگاه جزیره‌ای کشورهای منطقه (به ویژه ترکیه، ایران، عراق و سوریه) به مسائل محیط زیستی که ماهیت فرامرزی و بین‌المللی دارند و در نتیجه بهره برداری از منابع آب و محیط زیست کشورهای متبوع بدون توجه به الزامات تعادل و پایداری، شرایط زیستی در منطقه ما را به سمت بحران‌های جبران ناپذیر پیش برده است. شرایط تامین آب و نیز کیفیت هوا در اغلب کشورهای منطقه به مرز بحران رسیده است.
 
ادامه این بحران‌ها، بدون شک نتیجه‌ای جز جنگ آب، تشدید امواج مهاجرت‌های محیط‌زیستی و از بین رفتن امکان زندگی در منطقه‌ای که همه کشورهای همسایه در آن، هم‌کیش و هم‌سرنوشت هستند، نخواهد داشت.
 
لذا ضرورت دارد -آن‌گونه که در این کارزار، از وزارت امور خارجه و سازمان محیط زیست مطالبه شده است- دولت ایران با ابتکار عمل، عقد یک معاهده‌نامه‌ی منطقه‌ای را بین ۴ کشور، با هدف توقف طرح‌های سدسازی و انتقال آب بین حوضه‌ای و بازگرداندن تعادل به اقلیم و محیط زیست منطقه، پیگیری نماید.
 
لطفاً علاوه بر رای دادن به این کارزار، آن را بازنشر نمایید؛ چراکه برای ادامه‌ی زندگی همه‌‌ی ما حیاتی است.
 
https://naftonline.ir/news/26544/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0